1. #1

    Yazar : Ziyaretci

    Sponsorlu Bağlantılar

    cenap şahabettinin sanat anlayışı

    cenap şahabettinin sanat anlayışı ve yaşadığı dönemin zihniyeti

    PAYLAŞ

  2. #2

    Yazar : Kurban çevrimdışı

    1870'te Manastır’da doğdu. Babasının Plevne'de şehit düşmesinden sonra ailesiyle İstanbul'a geldi. İlköğrenimini Tophane'deki Fevziye Mektebinde yaptı. Gülhane Askeri Rüşdiyesini bitirdi. Tıbbiye İdadisinden sonra Askeri Tıbbiyeden mezun oldu. Hekim yüzbaşı oldu.
    Paris’te 4 yıl cilt hastalıkları ihtisası yaptı. Yurda döndükten sonra Mersin, Rodos, Cidde’de karantina hekimliği, sıhhiye müfettişliği yaptı. 1914’te emekliye ayrıldı.
    Darülfünûn’da Türk Edebiyatı Tarihi dersleri okuttu. İlk şiiri 1885’te daha öğrenciyken Saadet gazetesinde yayınlandı. Önceleri Muallim Naci’nin etkisiyle divan edebiyatı tarzı şiirle uğraştı. Daha sonra Recaizade Mahmut Ekrem ve Abdülhak Hamit Tarhan’dan etkilenerek Batı tarzı şiire yöneldi. Servet-i Fünun dergisinde şiirleri yayımlandı. Tevfik Fikret ve Halit Ziya Uşaklıgil’le birlikte Servet-i Fünun edebiyatının üç önemli isminden biri oldu. Gelenekçi şairlerin en çok saldırdığı yenilikçi şairdi. Diğer Servet-i Fünuncuların tersine bireysel şiiri tercih etti. Edebiyat-ı Cedide’nin en aşırı örneklerini verdi. Şiire "nesir-musikisi" dedi. Şiirlerinde kullandığı "Sâât-i semenfâm", "çeng-i müzehhep", "nay-i zümürrüt" gibi deyimler, imgeler döneminin sanat dünyasında önemli tartışmalar yarattı. Heceleri müzik düzeyinde uyumlu kullanmayı savundu. Bu tarzda yazdığı en iyi iki örnek: "Yakazat-ı Leyliye" ve "Elhan-ı Şita" şiirleridir.
    12 Şubat 1934’te beyin kanaması nedeniyle İstanbul’da yaşamını yitirmiştir. Kabri Bakırköy'dedir.[1]
    Edebi kişiliği


    Türk şairlerine sembolizmi ve parnasizmi öğreten Şahabettin "sanat sanat içindir" anlayışını benimsemiştir. Aruz ölçüsüyle yazdığı eserlerinde ahenge ve müzikaliteye önem vermiştir.
    Eserleri


    Şiir


    Tâmât(1887)
    Seçme Şiirleri (1934, ölümünden sonra)
    Bütün Şiirleri (1984, ölümünden sonra)
    Tiyatro


    Körebe (1917)
    Yalan
    Düzyazı


    Hac Yolunda (1909)
    Evrak-ı Eyyam (1915)
    Afak-ı Irak (1917)
    Avrupa Mektupları (1919)
    Nesr-i Harp, Nesr-i Sulh ve Tiryaki Sözleri (1918)
    Vilyam Şekispiyer(1932)
    Tiryaki sözleri (ÖZDEYİŞLER)
    Suriye Mektupları


  3. #3

    Yazar : Misafir

    teşekkürlerr.


  4. #4

    Yazar : asiye çevrimdışı

    cenap şahabettin in sanat anlayışını beğeniyorum


  5. #5

    Yazar : Misafir

    Teşekkürler.


  6. #6

    Yazar : Misafir

    cenap şahabettin harika


  7. #7

    Yazar : ümran

    daha güzel olabilir ama iyi


  • Konuyu değerlendir: Bu konuyu beğendiniz mi?

    cenap şahabettinin sanat anlayışı


    Değerlendirme: Toplam 0 oy almıştır, ortalama Değerlendirmesi puandır.

Hızlı Cevap Hızlı Cevap

Türkiyenin Başkenti Neresidir ?

Resim Yükle

 cenap şahabettinin sanat anlayışı

cenap şahabettin cenap şahabettin edebi kişiliği cenap şehabettin şiir anlayışı cenap şahabettin sanat anlayışı cenap şehabettin edebi kişiliği cenap şahabettin in sanat anlayışı cenap şehabettin siir anlayisi cenap sahabettin cenap şahabettin edebi cenap sehabettin nin siir sanati cenap şahabettin in edebi kişiliği hakkında bilgi venap şahabettinin şiir e venap gülpınar cenap şehabettin siir anlayışı sahabettininin anlami nedir

Gizlilik Bildirimi © 2013 yasambu.com All rights reserved.

Bu sitede yer alan yazıların tümü, bilgi edinmek isteyen ziyaretçiler için hazırlanmıştır. Bu bilgiler, hiç bir zaman hastalık ve diğer sorunlara yönelik teşhis ve tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır. Yazılar, sadece yazarların bilgilerini, deneyimlerini ve fikirlerini aktarmaktadır. İçeriği başkaları tarafından doğru ve geçerli bulunmayabilir. Sitede yer alan yazı ve resimlerin kopyalanması, her türlü kullanımı ve bilgilerin uygulanması sonucu doğan hukuki, ahlaki, mesleki, sağlık ve yaşamsal sorunlar sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır. Bunlardan dolayı ortaya çıkabilecek hiç bir sorundan site ve yazarları sorumlu kılınamaz