Yürüyüş Yapmanın Faydaları

Konu, 'Genel Sağlık Bilgileri' kısmında ~Ecrin~ tarafından paylaşıldı.

  1. ~Ecrin~

    ~Ecrin~ Yeni Üye

    Kalp sağlığını korumaya, formda kalmanıza yardımcı en kolay uygulanabilir egzersiz yürüyüş yapmaktır. Faydalarından yararlanabilmek için kurallarına uygun hareket etmeniz gerekir.

    Yürüyüş Yapmanın Faydaları

    Vücuttaki tüm kasları güçlendirip daha etkin çalışmalarını sağlar.
    Kan dolaşımını hızlandırarak kalp damar hastalıklarına karşı korur.
    Stresliyken yükselen kan basıncını düzenler.
    Sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlar.
    Şişmanlık riskini azaltır.
    Beyine oksijen göndererek konsantrasyonu yükseltir.
    Me tabolizma hızını yükselterek kilo vermenize yardımcı olur.
    [B]Bel ve boyun ağrılarını hafifletir. [/B]
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid][B]Mutluluk hormonu endorfinin salgılanmasını sağlar ve rahatlık verir. [/B]

    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=Red][B]Yürüyüş Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar[/B]

    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid][B]Yürüyüşe başlamadan önce rahat ve pamuklu bir kıyafet edin. Vücudu sıkıca saran, naylon kumaştan yapılmış kıyafetler hareket kabiliyetinizi azaltır, cildinizin nefes almasına engel olur. [/B]
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid][B]Vücudun tüm yükünü taşıyan ayaklarınıza yürüyüş yaparken daha fazla önem vermeniz gerekir. İnce tabanlı ya da rahatsız ayakkabılar yerine ortopedik ve ayak sağlığını koruyucu nitelikte ayakkabılar tercih edin. [/B]
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid][B]Ağır bir yemek yedikten hemen sonra yürüyüş yapmayınız. En az 30 dakika dinledikten sonra önce yavaş sonra hızlı tempoda yürüyüş yapın. [/B]
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid][B]Diyabet, hipertansiyon, kalp hastalığı gibi sağlık sorunlarınız varsa yürüyüş yapmadan önce mutlaka doktor kontrolünden geçin. [/B]
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid][B]Yürüyüş sırasında ve sonrasında bol miktarda su içmeye özen gösterin. Terleme dolayısıyla vücut su kaybedeceği için bol su içerek bu olumsuz etkiyi en aza indirin. Vücut susuz kaldığında ödemler oluşur ve olduğunuzdan daha kilolu görünebilirsiniz. [/B]
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid][B]Çok sıcak havalarda ve güneşin tam tepede olduğu saatlerde yürüyüş yapmayın. Güneşin zararlı etkileri cildinizde sorun yaratırken, çok sıcak hava tansiyon düşüklüğü, baş ağrısı, halsizlik gibi sorunlara neden olabilir. [/B]
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid][B]Yaptığınızın yürüyüşün gerçek faydasını görmek için en az 30 dakika hafif tempoda yürüyüş yapın. Bu süreye kadar vücut ancak ısınır ve sonraki dakikalarda yapacağınız yürüyüşe göre tepki gösterir. [/B][/COLOR][/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR][/FONT]
     
  2. m

    madamalev Yeni Üye

    Yürüyüş sağlıklıdır fakat koşu bandını tavsiye etmiyorum,doğa'da bol oksijen varken
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş