Yeşil Mercimek Tok Tutuyor

Konu, 'Ü | V | Y | Z' kısmında Kutup Yıldızı tarafından paylaşıldı.

  1. K

    Kutup Yıldızı Yeni Üye

    Yeşil mercimek çok iyi bildiğimiz kuru baklagiller arasında yer almaktadır. Ama nedense bu yemek fazla sıklıkta yenmemektedir. Yapılması uzun sürüyor diye nadir pişirilen bir yemek olarak bilinmektedir. Açıkçası faydaları hakkında bilgi edinsek yeşil mercimeği daha sık tüketiriz.

    Yeşil mercimek tam vitamin ve diyet lifi deposu olarak bilinmektedir. İçerisinde yüksek oranda yararlı karbonhidrat bulunmaktadır ve yüksek karbonhidrat içermesine rağmen glisemik indeksi oldukça düşüktür. Sindirimi uzun süren yeşil mercimek karbonhidratları kana çok yavaş yavaş geçer. Yenilen 1 tabak yeşil mercimek yemeği sizi tok tutmaya birebirdir.

    Yapılan bir çalışmada; yeşil mercimek ile düzenli olarak öğle yemekleri yiyen sağlıklı kadınların, öğle yemeğinde ızgara tavuk yiyenlere göre daha uzun süre tok kalabildiğini göstermiştir. Yine farklı bir çalışmada eşit kaloride hazırlanmış 2 ayrı diyetin akşam yemeklerinde birinde yeşil mercimek diğerinde ise ızgara balık ile değiştirildiğinde, yeşil mercimek yiyen grubun ilk ayda verdikleri kilo miktarının en az 2 kg daha fazla olduğunu göstermiştir.

    Yeşil mercimek ayrıca iyi bir folik asit deposudur. Hamilelikte, osteoporozda, kalp hastalıklarında diyabette ve kanserde çok yararlı olan kurubaklagili, haftada en az 4 kere ana yemek veya salatalara eklemenin faydasının tartışılmazdır.

    Yeşil mercimek B grubu vitaminlerinden zengin, dengeli aminoasitleri içeren nefis bir besindir. Bunun için besin değerini koruyarak pişirmek de ayrı bir önem taşımaktadır. Yeşil mercimeği pişirmede en iyi metot, yeşil mercimekleri iyice yıkadıktan sonra en az 48 saat suda bekletip, ıslatma suyunu döküp temiz su ile düdüklü tencerede pişirmektir. Yeşil mercimeği pişirirken kuru soğan, taze sebzelerden kereviz yaprağı, biber dilimleri de ekleyebilirsiniz.

    Unutmayın pişmiş bir tabak yeşil mercimek yaklaşık 230 kalori iken, 1 adet hamburger 500 kalori kadar, 1 porsiyon İskender 1200 kalori veya 2 dilim pizza ise 450 kalori kadar olacaktır. Görüldüğü gibi doğal kilo verdirici sırrı miktarı fazla yense de kalorisinin düşük olmasında saklı olan yeşil mercimeği kaliteli kilo vermek isteyen herkes rahatlıkla tüketebilir.

    Yeşil mercimeği haşlayıp dolapta saklayabilirsiniz. Çorbalarınıza sebze yemeklerinize ve salatalarınıza ekleyebilirsiniz. Eğer sindirim sisteminde gaz problemi yaşıyorsanız ya iyi ıslatma suyunda uzunca bekletmediniz ya da hassasiyetiniz var demektir. Bunu da az kimyon dökerek yemeğinize veya yeşil mercimekli salatanıza hızla çözümleyebilirsiniz.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş