Yaz günlerinde oruç tutanlar için beslenme önerileri

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında denizkızı tarafından paylaşıldı.

  1. denizkızı

    denizkızı Yeni Üye

    Ramazan ayı içerisinde oruç tutulan süre göz önüne alınarak kan şekerinizin düşmesi ve su kaybınız nedeni ile dikkatli olmanız gerekmektedir. Sahur ve iftar arası iki ana öğün yaparak geçireceğiniz yaz dönemi Ramazan ayında iftar sonrası 1,5- 2 saat arasında iki ara öğün şeklinde beslenmeye gayret edebilirsiniz.

    Orucunuzu hafif yiyecek tercihlerinde bulunarak açmalısınız. Uzun süre aç kalan midenize yüklenmeniz durumunda sindirim problemi yaşamanız kaçınılmaz olacaktır.

    Ramazan ayı artık yaz dönemine denk geldiği için oruç geç saatlerde açılacaktır. Gün boyu kan şekeriniz düşecek; vücudunuz suya fazlası ile aç kalacaktır. Bu nedenle beslenme önerilerine kulak asıp oruç açarken sağlıklı tercihlerde bulunmalısınız.

    Öncelikle sıvı kaybınızı yerine koymalı gün içinde kaybettiğiniz mineralleri yerine koymalısınız.

    Soğuk içecek tüketme arzunuzu gidermek için kola gibi asitli içecekler yerine limonata, ayran, maden suyu gibi mineralce zengin besin tüketiminde bulunabilirsiniz.

    Oruç tutan kişilerin yemek saatleri, öğün sayıları ve şekilleri değiştiği için metabolizmaları farklı çalışır.
    1_d.jpg
    Değişen yemek saatleriniz metabolizmanızı istemeseniz de yavaşlatır. Geç saatlere kadar yemek yeme, hareketsiz kalma durumu vücutta yağlanmaya ve kilo alımına sebep olur. Bu nedenle dikkat etmeniz gerekir.

    Sahura kalkmanız sağlık açısından önemlidir. Vücudunuz uzun süre susuz kalacağı için iftarda ve sahurda bol bol su içmelisiniz.

    Ramazan ayında en az 2 porsiyon meyve tüketmelisiniz.

    Besinlerinizi tek öğünle sınırlamamalısınız. Tek öğünde aşırı yemek yeme tercihinde bulunmayın. Yoksa kan şekerinizde ani yükselme durumları meydana gelebilir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş