Yasaklı Yiyeceklere Dikkat!

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında hayal perisi tarafından paylaşıldı.

  1. h

    hayal perisi Yeni Üye

    Yeme ve içme insan hayatının vazgeçilmezleri arasında yer almaktadır. Yeme içmeyi seven kişiler genel olarak kilo kontrolü için beslenme düzenlerine dikkat etmelidirler.Bu duruma özen gösterenler için aşağıda önereceğim beslenme önerilerine dikkat etmenizi tavsiye edeceğim.

    *Glisemik şndeksi yüksek olan gıdalara dikkat etmelisiniz. Kısacası pirinç yerine bulgur; beyaz ekmek yerine kepekli ekmek; beyaz makarna yerine kepekli makarna; muz yerine kivi; üzüm yerine erik; mısır yerine patates yiyerek diyete uyum sağlayabilirsiniz.

    *Yağlara karşı da dikkatli olmalısınız. Gizli yağı yüksek olan gıda tüketimlerinden mutlak suretle kaçınmanız gerekmektedir. Pastane simidi yerine sokak simidi; Adana- Urfa- köfte- döner yerine pirzola- bonfile- biftek- çöp şiş; cips yerine leblebi; hazır dondurma yerine pastane dondurması; kremalı çorba yerine sade çorbalar; şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar tüketilmelidir.

    *Tuzlu yiyecekleri daha az tüketmelisiniz. Turşu- salamura yerine taze sebze ve meyve; cipsler- krakerler yerine patlamış tuzsuz mısır; salam- sosis- sucuk yerine füme et tüketimi en doğru tüketilecek yiyecekler arasında yer almalıdır.

    *Protein ve kalsiyum oranı yüksek yiyecekler ise tam anlamı ile kilo kontrolü sağlamanıza yardımcıdır. Yaz aylarında yoğurtlu semizotu; cacık; yoğurtlu közlenmiş sebzeler; taze meyve ile yapılan katkısız yoğurtlar ya da sütlü kahve tüketmeniz kilonuzu kontrol etmenizde en önemli yardımcılarınız olacaklardır.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş