Yağ Yakımını Hızlandıran Besinler

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında I$ık tarafından paylaşıldı.

  1. I$ık

    I$ık Gümüş Ufağı

    Metabolizmayı hızlandıran yağ yakan bitkisel çaylar nelerdir? Tarçın kan şekeri ni dengelermi ? Yağ yakan besinler en etkili ve en çok yağ yaktıran diyetler nelerdir ? Sarımsak metabolizmayı hızlandırırmı ? Yağ yakan meyve ve içecekler nelerdir ?

    Bununlada yetinmedik YAĞ YAKAN BAHARATLAR ve vücudumuza yağ yaktıran besinler nelerdir
    Peki EN FAZLA YAĞ YAKTIRAN İÇECEKLER nelerdir ? ve Yağ yakan metabolizmaya sahip olabilmek için neler yapabiliriz sorularına cevap bulabileceginiz bir kaynakla karşı karşıyayız.
    [​IMG]

    1.Sarımsak ve soğan:Hücrelerin Yağ Depolarını Azaltmasına Yardım Eder.

    Ayrıca Sarımsak İçeren Her Besin Maddesinin Antibiyotik Ve Bağışıklık Yükseltici Etkisi Vardır.Yüksek Tansiyon Ve Kalp Hastalığı Tehlikesini Azaltırlar. Soğan, Mide Kanserine Yakalanma Riskini; Sarımsak Da Bağırsak Kanserine Yakalanma Riskini Azaltır. Kalp Ve Alerjik Hastalıklara Karşı Etkili

    2. Baharatlar:Metabolizmayı hızlandıran baharatlar zencefil, acı biber ve köridir. Tarçın, kan şekerini dengeler.Zencefil metabolizmayı hızlandırır, şişkinliği azaltır.Rezene, fazla suyu atar.Kekik, kolesterol düşürücü , yağ yakıcıdır

    Biberiye dolaşım sistemini uyarır

    3.Vücut kompozisyonu: Sağlıklı bir metabolizma için öncelikle yağ kaybetmeli, kas arttırmalıyız. Yağsız dokumuz ne kadar artarsa aynı zamanda hastalıklara da o kadar zor yakalanırız.

    4.Yeterli enerji: İdeal kiloda kalmak için akıllı beslenmeliyiz. İyi bir metabolizmaya sahip olmak için asla aç kalmamalıyız. Aç kaldığımızda yağ hücreleri isyan bayraklarını çeker. İştahımız açılır, metabolizmamız yavaşlar ve kas kaybederiz.Kas kaybı yaşamamak için minimum 1000 kkal almalıyız.

    5.Hormonal Denge: Hormonlarımız ve yağlarımız birbirleriyle etkileşim halindedir. Şişmanlayınca hem hormonlarımız hem metabolizmamız değişir.Hormonlarımızın dengeli çalışması için İyi yağlarla beslenmek,Glisemik indeksi düşük besinleri tercih etmek,Kahvaltıyı atlamamak,Sık sık beslenmek gerekli

    6.Bol sıvı içmek: Yapılan çalışmalarda Günde 500 ml fazla su içmek metabolizmayı %20 hızlandırdığı bulunmuş. Bu % 20 lik fark bile haftada 400 gr kaybetmenize sebep olur. Vücudumuz en az 2 litre suya ihtiyaç duyar. Su dışında Bitki çayları, limonata, greyfurt suyu, ev yapımı Ice Tea metabolizmayı hızlandıran sağlıklı içeceklerdir. Alkol, kola, gazlı içecekler, çay, kahve acıktırır, stresi arttırır, yağlandırır, karaciğeri yorar

    7.Yeterli protein almak: Protein, kaslarımızı oluşturur. Yetersiz protein alımı metabolizmamızı yavaşlatır. Her öğünde protein almaya çalışın.Böylelikle kan şekeri dengelenir ve tokluk hissi artar. Fazla protein de yağ olarak depolanır, böbrek, karaciğer ve kalpte problem oluşturur. Günümüzde karbonhidratı düşük ve protein oranı yüksek olan Low-carb diyetleri ise sağlıklı değildir sadece kısa süreli kilo kaybı sağlar, daha sonra kilo kaybı durur.

    8.Yeterli lif almak: Lifler , vücudumuzun süpürgesidir.Toksinleri atar, tok tutar,yağların emilimini azaltır.Kan şekerini dengeler.Ayrıca fazla lif almaktan korkmayın kalorisi yoktur, çünkü sindirilmez. Sebze, meyve,rafine edilmemiş tahıllar lif içerir.

    9.Düzenli egzersiz yapmak: Egzersiz esnasında ilk 20 dakikada karbonhidratlar, sonra proteinler ve en son yağlar enerji olarak harcanır. Bu yüzden 15 dakika koşmaktansa 35 dakika yürümek BMH ı hızlandırır ve yağ yakar. Düzenli yürümeye karar verdiyseniz ,gün içinde ne kadar hareketli olduğunuzu pedometre ile öğrenebilirsiniz. Ortalama hareketli olmak için günde 10000 adım gereklidir. Nabzınızın çalışması içinse dakikada 140 adım atmaya çalışın

    10.İnsülin Dengesi: İnsülinin dengeli çalışması da vücudun enerji harcamasını ve iştahı etkiler. İnsülin dengesizse sürekli acıkır ve karbonhidrat yemek istersiniz. Gıdalarınızda glisemik indeksi düşük gıdaları tercih edin. Omega 3 Yağ Asitleri ise insulin Hassasiyetini Arttırır bu yüzden haftada 2-3 gün balık tüketin. Zeytinyağı, Keten Tohumu Yağı, Somon Balığı yararlı yağ asitleri içerir. Bununla beraber asla aç kalmayın. Krom minerali almak ta insuline hassasiyeti arttırır.

    11. C Vitamini alın: Turunçgiller , Portakal, Greyfurt, Limon Yüksek Oranda C Vitamini İçerir. C vitamini ; detoksifiye edici, diüretik ve kolesterol düşürücüdür.

    Vitamin C ayrıca yağın Kullanımını Azaltır, Yağı Dilue Eder. Kolesterol Depolarının Kullanılmasını Sağlar. Günü Canlı Ve Enerjik Geçirmemizi Sağlar. Her Öğünde C Vitamini İçeren Yiyeceklere Yer Verin Ki, Metabolizmanız Hızlansın. Fakat fazla C vitamini böbrekleri yorar.

    12. Pektin lifi zayıflatır: Elma, Böğürtlen, Greyfurt Ve Bazı Meyvelerde Pektin Adında Lif Bulunur. Hücrelerin Yağ Emilimini Azaltır.Bir Elma ve bir greyfurt Yerseniz, Kalp Ve Dolaşım Sorunlarına Karşı Korunmuş Olursunuz. Kolesterolü Yok Eder Ve Kabızlığı Önler. Kan Basıncını Düşürür. Artrit, Romatizma Ve Guta Karşı Yararlıdır Günde 1 Elma Hem Doktoru Hem Diyetisyeni Evinizden Uzak Tutar
     

    Ekli Dosyalar:

  2. Nursena

    Nursena Admin

    Sarımsak ve soğanın yağ yakıcı özellikleri oldukca etkili.
     
  3. Murat

    Murat Yönetici

    Bilgisel çaylar yağ yakımda etkililer sanırım?
     
  4. Mavi

    Mavi Sağlık Ekibi

    Sarmısak çok yağ yakıyormuş demekki kokusuna bakmadan tüketmek gerekli.
     
  5. cayka

    cayka Yeni Üye

    Hızlı ve sağlıklı Yağ yakımını hızlandıran yiyecekleri metabolizma hızlandıran mucize yiyecekler ile birleştirdim ve pozitif sonuç aldım.
     
  6. Abdullah

    Abdullah Yeni Üye

    Sarımsak ve soğanın yağ yakıcı özellikleri oldukca etkilidir...
     
  7. irem

    irem Yeni Üye

    Tarçınında yağ yakıp metabolizmayı hızlandırdığını duymuştum
     
  8. Misafir

    Misafir Misafir

    yeşil çayy üstüne tanımam
     
  9. Misafir

    Misafir Misafir

    elma mükemmel her gün bir elma ve ritimli yürüyüş de eklenince sağlık olur herkese sağlıklı günler
     
  10. Şaban

    Şaban Yeni Üye

    benım ıhtıyacım yok tam tersı olması gerekıyor
     
  11. Şaban

    Şaban Yeni Üye

    Sarımsak ve soğan:Hücrelerin Yağ Depolarını Azaltmasına Yardım Eder.
     
  12. Şuşu

    Şuşu Yeni Üye

    vücuttaki yağı besinlerle yakabilmek gerçekten keyifli olsa gerek
     
  13. Misafir

    Misafir Misafir

  14. Naime

    Naime Yeni Üye

    besinlerden ziyade metabolizmanız hızlı çalışmıyor ise ne yerseniz yiyin yağ yakamazsınız
     
  15. Misafir

    Misafir Misafir

    kilo vermek istiyorum 1hftada bana bir fir verin..birde bişi sormk itiyorum 14 yasındym zyfrsam boyum uzrmı veya daha uzun gözğkrmü.?
     
  16. Nursultan

    Nursultan Yeni Üye

    Yağ yakımı için sporda şart bence
     
  17. tnraksy

    tnraksy Yeni Üye

    Bahsettiklerini iyi ki tüketiyorum demek ki bunları yemesem duba olacağım :)
     

Sayfayı Paylaş