Uyuyamıyorum Diyenlere.....

Konu, 'Hastalıklar ve Tedavileri' kısmında Kutup Yıldızı tarafından paylaşıldı.

  1. K

    Kutup Yıldızı Yeni Üye

    Uykuyu hayatınızda bir lüks olarak görmeyi bırakmalısınız. Sağlık için nasıl iyi beslenmek ve egzersiz yapmak gerekiyorsa iyi uyumak da en az bu ikisi kadar önemli ve gereklidir.

    İyi bir uyku için ne yapmak gerekir? İşte tüyolar….

    Bir hafta boyunca her zamanki saatinizden 15 dakika kadar erken yatın. Bir sonraki hafta bu saati 15 dakika daha erkene çekin. Bu küçük saat hareketi daha az gözünüzü korkutur ama hayatınızda büyük bir değişikliğe fırsat tanır. Bir ay içinde günde bir saat daha fazla uyumuş olursunuz!

    Yatak odanızı uyku için hazır hale getirin. İşe, normal oda sıcaklığını 3 derece kadar düşürmeyle başlayın. Uyuduğunuzda vücut sıcaklığınız kendiliğinden düşecektir. Serin oda buna yardımcı olmaktadır. Yatmadan önce ışıkları söndürmeyi de ihmal etmemelisiniz, karanlıkta uyumalısınız. Işık, beyin epifizinin melatonin hormonu salgılamasını engeller. Bu hormonun temel görevi vücudun biyolojik saatini koruyup ritmini ayarlamaktır.

    Teknolojiyle bağlantınızı kesmelisiniz. Yatmadan önce telefon, bilgisayar, televizyonu kapatın. Çünkü suni ışık beynin hipotalamus bölgesini (uykuya geçmeyi sağlayan bölüm) oyalar ve beyin hala gündüz olduğunu düşünür. Yine de kendinizi mail'lerinizi kontrol etmekten alıkoyamıyorsanız en azından telefonu kol uzunluğu kadar uzağınızda tutarak etkilerini minimize edebilirsiniz.

    Gece yarısı tuvalete kalkmanıza yol açıyorsa, yatmadan önce sıvı tüketiminize dikkat etmelisiniz. Özellikle de alkol almamaya çalışın. Alkollü içecekler, içtikten hemen sonra kendinizi uykulu hissetmenizi sağlar, ancak birkaç saat sonra uyanmanıza yol açar. Uzmanlar kanınızdaki alkol seviyesinin derin uyku evresini bozabileceğini düşünüyor.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş