Uykuya Yardımcı ve Uykuyu Kaçıran Gıdalar Hangileridir?

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında denizfeneri tarafından paylaşıldı.

  1. d

    denizfeneri Yeni Üye

    Uykunuzun gelmediği günler neden uykunuzun gelmediğini merak ettiğiniz oldu mu? Ya da çok uyuduğunuz günler neden uykudan kalkamadığınızı merak ettiğiniz oldu mu? Sizlere vereceğim yiyecek listesi ile uykunuzu neyin getirdiğini neyin kaçırdığını öğrenerek yiyeceklerinizi yeme konusunda daha dikkatli davranabilirsiniz.

    *Sıcak sütün uyku getirdiğini herkes bilir. Süt ürünleri haricinde kümes ürünleri de uykuyu çabuk getiren içecekler arasında yer almaktadır.

    *Bir kase tahıl gevreği ve süt, yoğurt ya da kraker, ekmek ve peynir uyumanızı kolaylaştıracak seçenekler arasında yer almaktadır.

    *Uykunuzu kaçırmaya neden olacak etmenler arasında tıka basa dolu bir mide de yer almaktadır. Midenizi fazla yoracak yiyeceklerden arınmak uyumayı kolaylaştıracaktır.

    *Yağlı gıdalardan kaçınmadığınız sürece uyku düzeniniz bozuk olacaktır.

    *Çikolata, çay, kola, gizli kafein içeren içecekler tükettiğiniz müddetçe uykuya dalmada gecikme sorunları ile karşı karşıya kalabilirsiniz.

    *Ağrı kesiciler, idrar sökücüler, zayıflama hapları ya da soğuk algınlığı hapları da kafein içeren haplar listesinde yer aldığından uykunuzu kaçırıcı etkileri bulunmaktadır.

    *Gece içki tüketimini azalttığınız sürece huzursuz uyku, kabuslar görme ya da uykuya geç dalma gibi sorunlarla boğuşmak durumunda kalmazsınız.

    *Ağır ve baharatlı yemekleri gece yatmadan yaklaşık 4 saat önce tamamlamanız gerekmektedir.

    *Yatma zamanından önce protein tüketimlerinde bulunmamanız gerekmektedir. Özellikle et, tavuk gibi yiyecekler yerine ayran, süt ya da uykunuzu çabuk getirecek içecek tercihlerinde bulunmanız yeterli olacaktır.

    *Özellikle akşam 8'den sonra sıvı alımına son vermeniz gerekmektedir. Çünkü sıvı alımları sonrasında sık tuvalete çıkma isteğiniz olacağı için uykunuz daha çok bölünebilecektir.

    *Sigara da nikotin içerikli bir uyarıcı olduğu için gece kalktığınız zamanlarda ya da yatmadan önce sigara tüketiminde bulunmamanız önerilmektedir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş