Tuz tüketimini azaltacak öneriler

Konu, 'Her şeyin Başı Sağlık' kısmında denizkızı tarafından paylaşıldı.

  1. denizkızı

    denizkızı Yeni Üye

    Aşırı tuz tüketimi ile kronik böbrek hastası olabileceğinizi biliyor muydunuz? Günlük tuz miktarını gün içinde tükettiğimiz sebze ve meyvelerden karşıladığımız halde kimileri hala yemeğe ekstradan tuz atma ihtiyacı hissetmektedir. Peki, tuz tüketimimizi azaltmak için neler yapabiliriz düşündüğünüz oluyor mu?

    İşte size tuz tüketiminizi azaltacak öneriler:

    *Yemek yaparken tuz kullanmayın; yerken de tuzsuz olduğunu hissetseniz bile tuz kullanmayın.

    *Maydanoz, nane, kekik, dereotu, rezene, fesleğen gibi bitkilerle, baharatlar, limon, sirke, yoğurt gibi tatlar yemeklerimizi tuz yerine zenginleştirebileceğimiz harika lezzetli seçeneklerdir.

    *Tuzsuz ekmek ve peynir tüketiminde bulunarak tuzu hayatınızdan çıkarmaya başlayabilirsiniz.

    *Ev yapımı salça, turşu, zeytin ya da peynirler oldukça tuzludur. Mümkün olduğu kadar bu tüketimlerimizi azaltmalıyız.
    Tuz-Tuketimini-Azaltacak-10-Pratik-Oneri-333x450.jpg
    *Anne baba olarak çocuğunuza örnek olmalı; tuzu mümkün mertebe az kullanmaya özen göstermelisiniz - böylece çocuğunuzda fazla tuz tüketimi tercihinde bulunmamaya alışır-.

    *gün geçtikçe yemeklerinizdeki tuz miktarını azaltın ve sofranızdaki tuzluğu bir süre sonra kaldırın.

    *Yemeklerinizi tuz yerine limon, ekşi sos ya da baharat gibi tatlandırıcılardan faydalanarak tatlandırabilirsiniz.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş