Temizlik İle İlgili Etkinliklerimiz

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Serbest Zaman:


    Öğretmen çocukları “Günaydın!” diyerek güler yüzle karşılar. Çocuklara nasıl oldukları sorulur. Çocuklar tek tek söz hakkı alarak getirdikleri oyuncağı arkadaşlarına tanıtır. Daha sonra öğrencilere oyuncaklarıyla oyun odasının hangi köşesinde oynamak istedikleri sorulur. Çocukların planları dinlendikten sonra oyuna geçilir. Öğretmen oyun esnasında çocukları gözlemler, zaman zaman yanlarına giderek oyunlarına katılır. Oyun saati bittiğinde öğretmen toplanma saatinin geldiğini çocuklara hatırlatır. Öğretmen, “Bugün sizinle müzik eşliğinde oyun salonumuzu toplayacağız. Ben müziği açınca toplanacaksınız, müziği kapatınca heykel gibi duracaksınız.” der.

    Oyunla toplanmalarına rehberlik eder.


    Türkçe:


    “Temizle” adlı parmak oyunu çocuklarla birlikte oynanır.


    Temizle

    Üzerimize çamur sıçramış ve de kurumuş (Şaşırma hareketi yapılır.).

    Fırçalıyorum, fırçala fırçala (Fırçalama hareketi yapılır.).

    Üzerime çikolata sürülmüş yıkıyorum.

    Yıka yıka (Yıkama hareketi yapılır.).

    Elbisem kırış kırış olmuş (Yüz kırıştırılır.).

    Ütüle ütüle (Elde ütü varmış gibi ütüleme hareketi yapılır.).

    Ağzıma reçel sürülmüş, (El ile ağız kapatılır.)

    Hemen peçete al, sil sil sil (Peçete ile ağız siliyormuş gibi yapılır.). (N.Şirin)


    Temizlik kuralları ile ilgili kartları çocuklara gösterir. Bu kartların birinde sağlıklı, temiz bir çocuk resmi bulunur. Diğer kartta ise temiz olmayan ve sağlıksız bir çocuk resmi bulunur. Öğretmen çocuklardan bu iki kart arasındaki farkı bulup söylemelerini ister. Daha sonra “Sağlıksız bir çocuk olmamak için neler yapabiliriz?” der. Çocukları cevapları değerlendirilir. Ardından çocuklarla birlikte lavaboya gidilir. Öğretmen, “Haydi şimdi bizler de temiz çocuk olalım. Ellerimizi sabunla yıkayalım.”der.

    Çocukların temizlik esnasında nelere dikkat etmeleri gerektiğini hatırlatır. Örneğin; “Suyu fazla açmamalıyız, sabunu ihtiyacımız olduğu kadar kullanmalıyız. Ellerimizi iyice sabunlamalıyız.” vb. şeklinde açıklamalar yapılır.

    Öğretmen çocukları sınıfa alır. Çocuklara “Bir misafirin olduğunu söyler. Çağıralım mı içeri gelsin mi? diye sorar.


    Önceden hazırladığı mikrop çomak kuklasını konuşturmaya başlar.

    “Merhaba çocuklar. Ben Bay Mikrop. Temiz olmayan, kirli olan her yere gelirim. Bir de kirli çocukları çok severim. Onların ellerine yapışır, onları hasta ederim. Var mı bu sınıfta da temiz olmayan çocuk hemen onu hasta edeyim? vb. sözler söyler.

    Öğretmen, Bay Mikrop’a, “Hayır Bay Mikrop! Benim öğrencilerimin hepsi pırıl pırıl ve tertemiz. Baksanıza mis gibi kokuyorlar. Tıpkı çiçek gibi.” der. Bay mikropsa duydukları karşısında, “Eyvaaah! Temizlik mi? Temiz mi? Benim hemen buradan kaçmam lazım.” diyerek ve sınıftan çıkar.

    Öğretmen, “Sizler çok temiz çocuklarsınız. Ben sizleri çok seviyorum.”diyerek onları tek tek öper.


    Oyun ve Hareket:


    Daha sonra öğretmen sınıfa belli aralıklarla minderler yerleştirir. Minder üzerinden zıplama oyunu oynanır. Etkinlik sonunda minderlerle yarım daire oluşturularak çocuklardan oturmaları istenir.


    Müzik:


    Öğretmen çocukları minderlere alır. “Çocuklar sizinle bugün çok güzel bir şarkı öğreneceğiz. Ardında da bu şarkının dramatizasyonunu yapacağız.” der. Daha sonra “Temizlik” adlı şarkı önce öğretmen tarafından söylenir; çocuklar dinler. Sonra çocuklardan şarkıya eşlik etmeleri istenir.


    Temizlik

    Yıkarım hep elimi, fırçalarım dişimi.

    Tırnağım hiç uzamaz, içi asla kir dolmaz.

    Bakımlıdır kulaklar, temizdir hep ayaklar.

    Pis sulara hiç basmam, böylece mikrop kapmam.

    Bir gün dikkat etmesem darılır kızar annem.

    Hep tertemiz olurum, sağlık neşe bulurum.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş