Tavşan’ın Ayak İzleri; Tuz Seramiği; Tavşanım Şarkısı

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Serbest Zaman- Oyun ve Hareket:


    Çocuklar güler yüzle karşılanır.Çocukların serbest olarak köşelerde oynamasına rehberlik edilir.

    Çocuklar oynadıkları ilgi köşelerine göre gruplanarak “Burası sizin kovanınız sizler oyuncakları buraya taşıyacaksınız” yönergesi verilir. “Vız vız arılar, çiçekten çiçeğe konarlar. Bal özleri toplayıp kovanlarına taşırlar.” sözlerini söyleyerek çocuklar oyuncakları yerlerine kaldırır. (Lego, evcilik vb.). Oyuncakları ilk toplayan arılar tebrik edilir. Oyuncak toplama işi sırasında arı sesleri çıkarılır.

    Toplamayı bitiren arılar ses çıkarmayı bırakarak sıraya geçerler.


    Drama- Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmaları:


    Çocuklar kahvaltıdayken sınıfa kâğıttan hazırlanmış tavşan ayak izleri yerleştirilir.Ayak izleri bir kutunun yanında son bulacak şekilde yerleştirilir. Kutunun içinde un su biraz yağ, tuz ve bir miktar pembe, bir miktar da mavi boya bulunmaktadır.Çocuklar sınıfa geldiklerinde ayak izlerinin kime ait olabileceği konuşulur. Öğretmen tavşan taklidi yaparak sınıfta dolaşır ve çocuklara ipucu verir. Her çocuk tavşan öykünmesi yaparak sınıfta zıplayarak dolanır. Sınıfa yerleştirilen tavşan ayak izlerinin üzerinde yürünür.Bir taraftan da tavşanın adımlarının büyük mü küçük mü olduğu konuşularak, bu tavşanın yetişkin mi yoksa küçük mü olabileceği tahmin edilir.


    Fen- Matematik:


    Tavşan ayak izlerinin işaret ettiği kutunun içindeki malzemelerle nelerin yapılabileceği konuşularak hamur yoğrulmasına geçilir. Çocuklarla birlikte oyun hamuru hazırlanır.

    Katı malzemelerin suyla karıştığı zaman nasıl yumuşadığı, sıvı malzemelerin nasıl katı hale dönüştüğü gözlemlenir. Yağın katılmasının hamura ne fayda sağladığı (yumuşaklık ve ele yapışmama), tuzun ne fayda sağladığı (çabucak bozulmama), renklerin (pembe ve mavi) hangisini daha çok sevdikleri konuşularak işbirliği ile iki farklı renkte hamur yoğrulur.

    Faaliyet sırasında birlikte iş yapmanın ne kadar eğlenceli olduğu, şimdi kendi başımıza sadece otursaydık sıkılacağımız telkinlerinde bulunulur.


    Sanat:


    Yoğrulan hamurlar çocukların renk tercihlerine göre dağıtılır. “Tavşan için sürpriz hediye yapalım.” yönergesi ile çocuklar istediklerini (havuç, oyuncak vb.) yaparlar.


    Müzik:


    Çocuklar ayakları ortaya gelecek şekilde yuvarlak olarak otururlar.


    Tavşan havuç yemekten; biz ise… yemekten (çikolata, yemek vb.)

    Tavşan zıp zıp yürümekten; biz de… oynamaktan (oyun)

    Tavşanın yuvası toprağın altında; bizim yuvamız ise toprağın …(üstünde)

    Tavşanın gözleri kırmızı senin gözlerin ne renk soruları çocukların hepsine tek tek sorulur.

    Bilen çocuklar ayaklarını çekerler.

    Ayağı kalan çocuk tavşan seçilerek “Tavşanım” adlı şarkı söylenir. Çocuklar şarkı söylerken şarkıdaki öykünmeyi yapar.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş