Tanışma Topu Etkinliğim

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    ÖĞRENME SÜRECİ


    · Öğretmen Eylül semineri son günü okul idaresinden sınıf listesini alır. Bu listedeki isimlerle bilgisayar ortamında sevimli yaka kartı etiketleri hazırlar. Hazır yaka kartı kolyelerinin içine etiketleri yerleştirir.

    · Öğretmen, yere minderleri çember oluşturacak biçimde dizer.

    · Okula gelen veliler ve çocuklar karşılanır. Anneler çocukları ile minderlere otururlar.

    · Çocuklarla kısa bir sohbetin ardından, “ Tanışma Topu ” oyunu oynanacağı söylenir. Öğretmen, çevresine bakarak top arar ama bulamaz. (Sınıftaki toplar çocuklar okula gelmeden önce saklanmalıdır.) Topu gören olup olmadığını sorar. “Madem topumuz yok, biz de bugün sınıfımızda bulunan farklı bir eşyadan top yapabilir miyiz, acaba ne olsun?, diye sorar. Çocukların yaratıcı düşüncesine yönelik soruya alınan yanıtlardan sonra öğretmen ‘’gazeteden top yapalım.” der. Gazeteden top olup olmayacağı sorulur. Çocuklara top yapma fırsatı verilir. Makas isteyen olursa makas kullanmadan nasıl yapılabileceği sorulur. Belirli bir süre beyin fırtınası yapılır. Doğruyu bulup, gazeteyi buruşturmayı düşündüklerinde alkışlanırlar. Öğretmen, velilerin de katılımları ile kâğıttan yapılan topu, önce kendi ismini söyleyerek bir anneye atar. Anne ismini söyleyip bir çocuğa atar. Topu tutan çocuk ismini söyleyince öğretmen hazırladığı yaka kartı kolyesini çocuğun boynuna takıp, kolyede isminin yazdığını açıklar.Böylece bütün çocukların kâğıttan topu tutanın, isim ve soyadını söylemesi ve yaka kartı kolyelerinin takılması ile oyun devam eder.

    · Okula geldikleri için hissettikleri duygularını söylerler.

    · Velilerle okula gerekli şahsi eşyalar, beslenmenin hazırlanması, okul giriş çıkış saatleri, çocuğun zamanında okula getirilip alınmasının önemi gündemini içeren çok kısa bir toplantı yapılır. (Ekteki dosyada tanışma toplantısı gündem maddeleri vardır.)

    · Toplantı bitince veliler eve gönderilir.


    · Çocuklarla tuvalete gidilir, tuvaletin yerini öğrenirler. Tuvalette, tuvaleti kullanma kuralları açıklanır.

    · Sınıfa dönünce ‘’Top’’ parmak oyunu ile etkinliğe geçiş yapılır.

    Bu bir top (Sol baş parmak işaret parmağı ile yuvarlak yapılır.)

    Buda bir top (Öbür elle aynı hareket yapılır.)

    İşte kocaman bir top daha (Eller havada daire şekli çizilir.)

    Haydi, toplarımızı sayalım 1,2,3 (Sıra ile yapılanları tekrar ederler.)


    · Öğretmen, önceden çocuk sayısı kadar fon kartonundan 10cm. çapında daireler hazırlar. Bu dairelerden birini eline alır, bir tanesini çocuklara göstererek:

    —Bu top olabilir mi? Peki, sizce bu nedir? Bu daire ile neler yapabilirsiniz? Elimdeki daire ne renk? diye sorar, çocuklar yanıt verirler. (Öğretmen kimlerin özgün düşünebildiğini, kırmızı rengi tanıdıklarını gözlemlemeye çalışır.)

    —Bugün bu dairelerle bakalım ne yapacağım? Bunu size söylemeyeceğim. Eminim siz ne olduğunu bileceksiniz, dedikten sonra, elindeki daireleri sayar, çocukların yere oturarak oluşturdukları çemberin ortasına yan yana koyar. Çocuklar da sayma işlemine eşlik ederler. Öğretmen kimlerin on’a kadar sayı sayabildiğini gözlemlemeye çalışır.

    —Elimdeki daireler bittiğine göre, acaba ben ne yaptım? sorusunu sorar. Çocukların sorulan soruyu kolay bilmeleri için, beslendiği zaman koza örüp uyuyacağını, sonra renk renk kanatları olan bir kelebeğe dönüşeceğini söyler. Çocuklardan ‘’Tırtıl’’ yanıtı alır. Tırtıla göz, ağız yapmalarına destek olur. “Bu tırtılın büyüyebilmesi için beslenmesi gerekli.” der. Ardından: “Sizce tırtıl ne yiyerek beslenip büyüyecek?” sorusunu sorar.

    —Elimde tutuğum yaprakları sizin için hazırladım. Bu yaprakları iyi saklayın. Yarın tırtılımız çok aç olacak. Siz okula gelirken bu yaprakları unutmayın ki, onu besleyip büyümesine yardım edelim, der.


    · ‘’OKULA BAŞLADIM’’ şiirini öğretmenden sonra tekrarlarlar.


    OKULA BAŞLADIM

    Okula başladım.

    Arkadaşlarım oldu.

    Öğretmenim de var.

    Oyun da boldu.


    Bugün ilk günüm.

    Pek neşeliyim.

    Yarın olunca,

    Yine gelirim.


    Ülkü DUYSAK


    —Yarın sizlerle resim yapmak, oyun oynamak istiyorum. Anneler sınıftayken hareket edemiyoruz. Yarın anneleriniz içeri girmesinler. Biz de oyunumuzu oynayıp resim yapabilelim. Zamanımız dolduğunda sizi almaya gelecekler. Siz de evlerinize gideceksiniz. Benim de evim var, ben de evime gideceğim. Hiçbirimiz okulda kalmıyoruz. Şimdi yanıma sıra ile gelin; yapraklarınızı vereyim, sizi öpeyim, evinize göndereyim, diyerek gün bitirilir.
     
  2. E

    Emel Özdemir Misafir

    Merhaba planım iznim olmadan kullanmanıza çok üzüldüm. Lütfen emeğe saygı gösteriniz.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş