Suudi Arabistan Kurban Bayramı Tarihi

Konu, 'Dini Bilgiler' kısmında Seyyah tarafından paylaşıldı.

  1. S

    Seyyah Yeni Üye

    Arabistan'da Kurban Bayramı Ne Zaman 2012
    Suudi Arabistan Kurban Bayramı Tarihi

    25 Ekim'deki Kurban Bayramı için Türkiye'de günler sayılırken Suudi Arabistan'dan bayram tarihi ile ilgili farklı bir açıklama geldi.[​IMG]

    Suudi Arabistan yönetiminin hac tarihi olarak 26 Ekim'i tespit ettiğini duyuruldu.
     
  2. Murat

    Murat Yönetici

    Bir gün sonra demek ki olacak orada, bizde bir gün önce.. Bir türlü ortayı bulamadılar.
     
  3. e

    elif_92 Yeni Üye

    Allah şimdiden haclarını ve bayramlarını mübarek eylesin herkesin.
     
  4. a

    alev Yeni Üye

    Bayram süresi her müslüman ülkede aynıdır değilmi
     
  5. B

    By Qwer Misafir

    arkadaşım bayram Kabede nezamansa her yerde o zaman olur he uyan uyar uymayan kendi bilir .....( 26 ekim )
     
  6. s

    sweety Yeni Üye

    Burada hassas bir nokta var, Hanefi mezhebine göre hilal dünyanın neresinde görülürse görülsün bir gün sonrası kameri ayın başlangıcı kabul edilir, Şafi mezhebi gibi bazı mezheplerde ise ayın bulunulan coğrafyada görülmesini esas alınıyor. Şu gündür demek iddialı bir söz bir tarafta 700 milyona yakın Müslümanın Bayram Namazını, Kurbanını yok saymak anlamına gelir. Kaynakları ele alırken mezhepsel alıyorsak sorun yaşarız, madem her mezhebe hak diyorsunuz o zaman ikisini de kabul etmeniz gerekiyor, yok biri doğru biri yanlış diyorsanız delilleri kuvvetli olana uymak gerekiyor. Ancak İslam Dünyasında öyle bir durum söz konusu ki insanların işine geldiğinde evet bu alim doğru içtihat etmiştir, işine gelmediğinde yanlış etmiştir oluyor.. Dayanak bulamayınca da mezheplere topu atıyoruz. Rahatsızım bu konuda sitemim herkese.
     
  7. b

    betül Yeni Üye

    Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı Ekrem Keleş, dini günlerin belirlenmesinde İslam ülkeleri arasında birlik sağlanmasına yönelik din alimleri ve astronomların bir araya geleceği uluslararası bir toplantı düzenlemek için karar aldıklarını bildirdi.
    Hicri takvimin ve dini günlerin belirlenmesinde Türkiye'de yapılan çalışmalar hakkında Anadolu Ajansı'nın sorularını yanıtlayan Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı Keleş, söz konusu günlerin kameri aylara göre belirlendiğini söyledi.
    Hicri takvimde kullanılan kameri ayların hesaplanmasında ayın dünya etrafındaki dönüşünün esas alındığını ifade eden Keleş, ''Her dönüş bir kameri ayı oluşturuyor. Ay dünyanın etrafını astronomik olarak 29,5 günde dolaşıyor'' dedi.
    Kameri ayların başlangıcının Peygamberimiz Hazret-i Muhammed tarafından halkın anlayacağı bir yöntemle tespit edildiğini anlatan Keleş, ''Hilalin ilk defa güneş battıktan sonra batı ufkunda görülmeye başlamasıyla kameri ay başlıyor'' diye konuştu. Hanefi mezhebine göre hilalin dünyanın neresinde görülürse görülsün bir gün sonrasının kameri ayın başlangıcı kabul edildiğini, Şafi mezhebi gibi bazı mezheplerde ise ayın bulunulan coğrafyada görülmesinin esas alındığını hatırlatan Keleş, şunları kaydetti:
    ''Hilalin görülmesi yöntemi öteden beri İslam dünyasında 'acaba bir yerde görüldüğü zaman hilal herkesi bağlar mı yoksa herkesin kendi bulunduğu bölgede görmesi mi esas alınmalı' şeklinde bir tartışma vardır. Buna 'ihtilaf-ı metali' deniliyor. Eskiden herkes hilali kendi bölgesinde görerek hareket ediyordu ancak günümüzde yapılan astronomik hesaplarla hilalin nerede, hangi saatte, hangi dakikada görüleceği biliniyor. Bugün 'Amerika'da görülen hilal Asya'yı, Afrika'yı veya dünyanın her tarafını bağlar mı yoksa sadece Amerika'yı mı ilgilendirir veya Afrika'da görüldüğü zaman Asya'yı, Japonya'yı bağlar mı?' tartışmaları sürüyor. Bu hususta İslam alimleri arasında tartışmalar devam ediyor.''
    Türkiye, İslam ülkelerinin belirlediği ilkeleri uyguluyor
    Yıllar önce kimi ülkelerdeki dini günler arasında 3-4 güne varan farklılıklar yaşandığını ve bu konunun 1970'li yıllarda yoğun bir şekilde tartışıldığını anlatan Keleş, sözlerine şöyle devam etti:
    ''Diyanet İşleri Başkanlığı 1978 yılında İstanbul'da Ruyet-i Hilal (Hilalin Görünmesi) konusunu tartışmak üzere 22 İslam ülkesinden katılımla konferans düzenlemiş ve din alimleri ile astronomların katılımıyla bir takım kriterler belirlemiştir. Bu kriterlere göre hilalin görülebilmesi için astronomik olarak güneş battıktan sonra batı ufkunda görülmesi, güneş ile ayın arasında en az 8 derecelik açısal mesafe bulunması ve bu mesafenin en az 5 derecesinin ufuk üzerinde olması gerekiyor. Bunlar görülebilirlik kriterleri. Sadece astronomik hesaplamalar değil, hilalin görülebilirlik esası üzerine hesap yapılması ve bu çerçevede kameri ayın belirlenmesi gerekiyor. Bu ilkeleri Diyanet İşleri Başkanlığı 1978 yılından bugüne uyguluyor.''
    Bu konferansta alınan kararla Mekke'de bir rasathane kurulması yönünde karar alındığını ifade eden Keleş, ''Çünkü Mekke-i Mükerreme İslam'ın doğduğu yer ve İslam dünyasının merkezi. Mekke'de kurulacak rasathane ile burada bilimsel hesaplamalar yapılması ve bu doğrultuda rasatlar gerçekleştirmesi kararlaştırıldı. Böylece İslam dünyasında Hicri ayların başlangıcı sağlıklı bir şekilde tespit edilsin ve birlik sağlansın denilmişti'' dedi.
    Ancak aradan geçen süre içinde Suudi Arabistan'ın fıkıh kitaplarında tarif edildiği şekilde eskisi gibi ''sadece hilali görerek aya başlama ve tamamlama ilkesini'' benimsediği için bu kararın uygulanamadığını dile getiren Ekrem Keleş, şunları kaydetti:
    ''Bu hususla ilgili İslam dünyasında son gelinen nokta şu; ya tekli bir takvim uygulanacak ya da ikili bir takvim uygulanacak. Çünkü Amerika'dan daha batıda hilal görünmeye başlandığında Japonya'da, Avustralya'da gün doğmuş oluyor. Amerika'da görülen hilalden dolayı onlara kameri aya başlayın diyebilir miyiz? Bunun için farklı öneriler var. Örneğin Atlas Okyanusu'nu doğal bir ayrım noktası kabul edelim ve hilal okyanusun batısında görüldüğü zaman Amerika kıtası ertesi gün aya başlasın, eski kıtalar Asya, Afrika, Avrupa'da da bir gün sonra başlanılsın şeklinde öneriler ortaya atıldı. Bir kısmı da böyle bir ayrım olmasın ve hilal dünyanın neresinde görülürse görülsün 'ihtilaf-ı metali'a itibar edilmemesi kuralıyla bütün dünya Ramazan'a başlasın veya Kurban Bayramı'nın başlangıcı ilan edilsin dedi.''
    Her iki karar da fıkıh kitaplarına uygun
    Bu yıl hilalin Güney Amerika'nın batı kesimlerinde görülmeye başladığını hatırlatan Keleş, Kandilli Rasathanesi'nden de hilalin görüldüğü yerlere dair verilerin alındığını belirterek, yapılan astronomi hesaplamalarıyla da bunun teyit edildiğini vurguladı.
    Bu sırada Türkiye ve Mekke'de henüz imsak vaktinin olmadığına dikkati çeken Keleş, o günün sabahının Zilhicce ayının 1'i kabul edildiğini aktararak, Diyanet İşleri Başkanlığı'nın da bu kurala göre hareket ettiğini anımsattı. Bunda dini açıdan hiç bir eksik ve mahsur olmadığını kaydeden Keleş, ertesi günün kameri ayın başlangıcı sayıldığını ve Diyanet'in de buna göre Kurban Bayramı'nı belirlediğini bildirdi.
    Ancak Suudi Arabistan ve diğer Orta Doğu ülkelerinin Güney Amerika'da hilalin görülmesini dikkate almayıp, kendi coğrafyalarında hilalin görülmesini esas aldıklarını ve buna göre başlangıç tarihini belirlediklerini söyleyen Ekrem Keleş, söz konusu her iki uygulamanın da yanlış olmadığının altını çizerek, her iki kararın da fıkıh kitaplarına uygun olduğunu ifade etti.
    Diyanet'ten İslam dünyasına ''ortak takvim'' çağrısı
    İslam ülkeleri arasındaki söz konusu ihtilaf nedeniyle din alimleri ve astronomi alanında uzman bilim adamlarının katılımıyla uluslararası bir toplantı düzenlemek için karar aldıklarını açıklayan Ekrem Keleş, ''Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez'in talimatıyla hac sonrası uluslararası bir toplantı için çalışmalara başlayacağız'' dedi.
    Bu konuda Prof. Dr. Görmez'in, Mısır Müftüsü Dr. Ali Cuma ile görüştüğünü, Bosna Hersek Reis-ul Uleması Hüseyin Kavazoviç ile diğer Balkan ülkeleri, Kafkaslar ve Türk cumhuriyetlerindeki müftülerin de Türkiye ile ortak hareket etmek istediklerini kaydeden Keleş, söz konusu toplantının 2013 yılında yapılmasını planladıklarını aktardı.
    Keleş, ''Bu toplantıda hilal dünyanın herhangi bir yerinde görüldüğü zaman herkesi bağlar mı bağlamaz mı?'' konusunda alimlerin bir karar vermesi gerektiğini, aksi takdirde bu ihtilafın süreceğini belirterek, tartışmanın temelinin de bu ayrılıktan kaynaklandığını söyledi.
    Diyanet bünyesinde astronomlar çalışıyor
    Osmanlı döneminde Hicri takvimin belirlenmesinde büyük bir hassasiyet gösterildiğini anlatan Keleş, aynı hassasiyetin Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından da sürdürüldüğünü vurguladı.
    Bu konuda Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde astronomların da görev aldığı ''Vakit Hesaplama Birimi''nin özel çalışmalar yaptığını bildiren Keleş, bunun yanı sıra Kandilli Rasathanesi ile ortak hareket ettiklerini kaydetti.
    Bugüne kadar yapılan bilimsel çalışmalarda güneşin ve ayın hareketlerine ilişkin hesaplamalarda en küçük bir sapmanın dahi söz konusu olmadığını anlatan Keleş, güneş, ay ve dünyanın aynı hizaya geldiği ve ''kavuşum anı'' adı verilen vakitten 1 saniye sonrasının kameri ayın başlangıcı olduğunu ve bu anın özel kameralarla tespit edildiğini aktardı. Yalnızca bunun esas alınmadığına işaret eden Keleş, temel kriter olarak çıplak gözle görülebilirliğin dikkate alındığını anlatarak, şöyle konuştu:
    ''Bu hususta halkımızın yapacağı şey Diyanet İşleri Başkanlığımıza güvenmektir. Bu manada son derece titiz bir çalışma yürütülmektedir. Din İşleri Yüksek Kurulu, işin dini kriterleri ve boyutunu, astronomlarımız da bilimsel boyutunu ele alıyorlar. İki yönlü olarak çalışılıyor.''
    Pakistan'da Kurban Bayramı Türkiye'den 2 gün sonra
    Pakistan'da, Zilhicce ayının başlangıç tarihinin Suudi Arabistan ve diğer Arap ülkelerinden 1 gün sonrası olarak ilan edildiğini bildiren Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı Ekrem Keleş, böylece dünya genelinde Kurban Bayramı başlangıcının 3 güne yayıldığını söyledi.
    Pakistan'ın da kendi coğrafyasından hilalin görülebilirliğini esas aldığını kaydeden Keleş, ortaya böylesi bir farklılık çıkmaması gerektiğini kaydetti. Keleş, Pakistan'ın Kurban Bayramı'nı Türkiye'de 2 gün sonra kutlayacağına dikkati çekti.

    Mekke'de kurulan ''Ay Gözlem Merkezi''ne uyarız
    İstanbul'da 1978 yılında yapılan ''Ruyet-i Hilal Konferansı''nda Mekke'de bir rasathane kurulması yönünde karar alındığını ancak bugüne kadar bu yönde bir adım atılmadığını hatırlatan Keleş, ''Bu çok güzel bir gelişme. İstanbul'da alınan karar doğrultusunda Mekke-i Mükerreme'de bir rasathane kurulması ve bu rasathanenin İslam dünyasındaki diğer rasathanelerle, astronomlarla ve İslam alimleriyle irtibatlı olarak bir birliğin sağlanması hedeflenmişti. Türkiye buna her zaman hazırdır. Önemli olan burada ibadetimizi doğru bir şekilde yapabilmek ve bu noktada bir yanlış yapmamak'' dedi.

    Keleş, bu konuda dünyadaki tüm İslam alimlerinin bir araya gelip ortak bir görüş üzerinde karar almaları durumunda, Türkiye'nin de bu karara katılacağını ve ihtilaf çıkarmayarak İslam dünyasında birliğin sağlanmasına katkı sağlayacağını sözlerine ekledi.
     
  8. a

    alev Yeni Üye

    o zaman demek oluyor ki kurbanı bayramın 2. gün kesmeliyiz
     
  9. b

    betül Yeni Üye

    "TAKVİM BİRLİĞİNDE ISRARCIYIZ"

    Diyanet İşleri Başkanlığı'nın 1979 ylında İslam dünyasını bu konuda İstanbul'da topladığını ve 'Dünyanın herhangi bir noktasında hilal görüldüğü zaman eğer bizim coğrafyamızda imsak girmemişse o takdirde biz ertesi gün o ayın hicri ay başlangıcına birlikte girmiş oluruz' kararı alındığını anımsatan Görmez, 'Üzülerek belirteyim ki bu karardan vazgeçilmiştir. Bu karara uyulmamıştır. Biz Türkiye olarak bu kararda gelecekte de takvim birliğinin sağlanması için ısrarcıyız' dedi.

    İSLAM DÜNYASINA ÇAĞRI

    Bu konunun İslam ülkeleri arasında ihtilafa neden olduğunu ve hatta aynı evde yaşayan kardeşler arasında bile 'Türkiye'ye göre mi yoksa Suudi Arabistan'a göre mi hareket edelim' şeklinde bir fitne unsuru olarak girdiğini aktaran Görmez, 'Biz 1979'da alınan kararı uygulamak istiyoruz ve diyoruz ki: Bir takvim birliği olmalı' diyerek İslam dünyasına çağrıda bulundu.

    'Türkiye'de bayramın kutlandığı gün Diyanet İşleri Başkanının Arafat'a çıkacak olmasının' tartışıldığını kaydeden Prof. Dr. Mehmet Görmez, fıkıha göre 'farklı bölgelerdeki hilalin doğuşunun kendi coğrafyasında görülmesini' esas alan kural olduğunu ifade ederek, buna göre ortaya çıkan her iki yaklaşımın da doğru olduğunu vurguladı.

    "DAHA BÜYÜK DOĞRUDA ISRARCIYIZ"

    'Ama biz daha büyük doğruda ısrarcıyız' diyen Prof. Dr. Görmez, bütün İslam dünyasının aynı gün bayram yapması ve aynı sevinci paylaşması gerektiğine dikkati çekti.
     
  10. a

    alev Yeni Üye

    bence ortak bir nokta bulup o doğrultuda hareket etseler iyi olacak
     
  11. M

    Misafir Misafir

    ama öğretmenimde söyledi bu gün bayram diye
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş