Spordan Önce Nasıl Beslenmeli ?

Konu, 'Sağlık Egzersiz' kısmında Goksel tarafından paylaşıldı.

  1. Goksel

    Goksel Admin Yetkili Kişi

    Spordan önce beslenme çok önemlidir. Çünkü spor öncesi önemli derecede besine ihtiyacınız vardır. Spora başlarken gün içinde uzun süre aç kaldıysanız kan şeker oranınız düşük olacaktır bu durumda yapacağınız spordan çok bir performans alamazsınız. Bu nedenle spor öncesinde güç ve enerji toplayabilmeniz için protein ve karbonhidrat açısından zengin besinler tercih edilmeli.

    Peki karbonhidrat ve protein değerleri nasıl olmalı derseniz cevap yüksek karbonhidrat orta derecede protein olmalıdır. Karbonhidrat alarak kan şekerinizi yavaş yavaş yükseltirsiniz. Spor sırasındada kayubettiğiniz suyu mutlaka almalısınız.

    Spora başlamadan önce çok aç yada çok tok olmamanız lazım. Yeni yemek yediyseniz sindirimin tamamlanması için spora 2 sonra başlamalısınız. Yedikleriniz sindirilirken kan akışı sindirim bölümünde olacaktır.

    Spora başlamadan 2 ile 4 saat içerisinde tüketilebilecek şeyler.

    Kahvaltı olarak örnek menüler;
    Esmer ekmek ve az yağlı peynir ile hazırlanmış tost (yağsız) + portakal suyu
    Az yağlı süt ile hazırlanmış kahvaltılık gevrek ve meyve
    Peynirli omlet (yağsız), tam tahıllı ekmek, söğüş sebzeler ve yeşillikler (limonlu)

    Öğle veya akşam öğünü olarak örnek menüler;
    Tavuk/tonbalığı/peynir, domates-salatalık-marul ile hazırlanmış sandviç, ayran
    Kıymalı/peynirli/ton balıklı makarna, bol yeşillikli salata
    Izgara tavuk/biftek, kepekli pirinç pilavı, buharda pişirilmiş sebze (gaz yapıcı olanlar –brokoli, brüksel lahanası gibi- hariç), az yağlı yoğurt

    Egzersizden 30–60 dakika önce ara öğün olarak tüketilebilecek besinler:
    Taze mevsim meyveleri + probiyotik yoğurt
    Kuru meyveler + fındık/badem/ceviz
    Taze sıkılmış meyve suları veya şekersiz limonata + kepekli grisini
    Az yağlı meyveli yoğurt veya süt
    Pirinç patlağı ve müsli içeren barlar
    Az yağlı kek + az yağlı süt
     
  2. Murat

    Murat Yönetici

    Ben ne zaman halı saha maçına tok gitsem o kadar kötü performans sağlıyorum.. Demek ki spor önce az yemeli.
     
  3. Venom

    Venom Bölüm Yöneticisi

    Valla ben eskiden duzenli spor yaparken antrenmana gitmeden bi 30-60 dakika önceden az birseyler yiyordum hani saglikli ve cok kilo verici olmayan seyler. Antrenman öncesi sorun olabilir ama antrenmandan önce amac eger vucut yapmaksa kilo almaksa 1 saat icinde cok saglam bir ögun yenmeli.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş