Spor Yapanlara Beslenme Önerileri

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında Kutup Yıldızı tarafından paylaşıldı.

  1. K

    Kutup Yıldızı Yeni Üye

    Antreman yapmaya yeni başladıysanız bazı beslenme önerilerine kulak vermeniz gerekecektir. Protein ağırlıklı beslenerek ihtiyacınız olan protein ihtiyacınızı tam olarak karşılamanız gerektiğini asla unutmamalısınız.

    Spor yapanlar için sağlıkçıların önerdiği beslenme tüyoları şöyle devam etmektedir:

    *Gün içinde 3 ana 2 ya da 3 ara öğün alınacak şekilde beslenmeniz gerekmektedir.

    *Egzersiz sonrasında karbonhidrat alımı en az 2 saat içinde bayanlar için 50 g, erkekler için ise 70 g olacak şekilde beslenme planı yapılmalıdır.

    *Kilo vermek için diyet ile beraber spor yapılmalı; fakat haftada 1 kilodan fazla kilo verilmemelidir.

    *Bir sporcu genel olarak günlük 2000- 5000 kal arasında enerji gereksinimini karşılamalıdır. Bu kişinin sağlık, yaş ve cinsiyetine göre belirlenmelidir.

    *Egzersiz sonrası kaybedilen sıvı muhakkak yerine konulmalıdır. Sıvı kaybı performansta düşüş gerçekleştirdiği için bu konuya gereken önem verilmelidir.

    *Spora ana öğünlerden 1 saat sonra; ara öğünlerden sonra ise yarım saat geçtikten sonra gerçekleştirilmelidir.

    *Normal beslenen bir bireyin diyetine ekstradan vitamin alımı desteği yapılmasına gerek yoktur.

    *Her öğünde karbonhidratı mutlak suretle almanız gerekmektedir.
     
  2. Murat

    Murat Yönetici

    Ben spor yaptığımda yediğimden zevk alıyorum, aksi durumda yemek eziyet oluyor.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş