Sırt Ağrısına Pratik Çözümler

Konu, 'Hastalıklar ve Tedavileri' kısmında Kutup Yıldızı tarafından paylaşıldı.

  1. K

    Kutup Yıldızı Yeni Üye

    Sırt Ağrısını Önlemek İçin Daima Dik Oturun
    Kambur durmak sırtınız için iyi değildir. Uzun süre dik oturarak kımıldamadan durmak sırtınızda gerginlik yaratmaktadır. Fazla oturuyorsanız ayaklarınız yerde kalarak sırtınıza hafif kavis verecek şekilde sandalyenizde arkanıza yaslanın. Telefonla konuşurken veya işle ilgili belgeleri okurken ayakta durmayı deneyerek gün boyu oturma durumunuza engel olmaya çalışabilirsiniz.

    Ağır Şeyler Kaldırmak Sırtınızı Ağrıtır
    Bu sorunda ne kadar kaldırdığınız değil ağırlığı nasıl kaldırdığınız önem arz etmektedir. Ağır bir şeyi kaldırma eylemi sırasında, nesneye yakın duracak şekilde çömelip sırtınız dik ve başınız yukarıda olmasına dikkat etmelisiniz. Yükü kaldırmak için ayaklarınızı kullanarak doğrulmanız gerekmektedir. Ağırlığı kaldırırken, vücudunuzu eğip bükmekten kaçınmalısınız. Ayaklarınız yerde, eğilmiş ve yük kaldırırken belinizi bükmek sırtınızın incinmesine neden olabilmektedir.

    Sırt Ağrınız Geçene Kadar Yataktan Çıkmayın
    Dinlenme sırt ağrısına neden olan keskin bir ağrı veya gerginliğin geçmesine yardımcı olabildiği gibi yatakta geçirilen bir veya iki gün sırt ağrınızı daha da kötü yapabilir.

    Sırt Ağrısına Her Zaman Bir İncinme Yol Açar
    Disk dejenerasyonu, incinme, hastalıklar, enfeksiyonlar ve hatta kalıtsal durumlar sırt ağrısına neden olabilmektedir.

    Aşırı Kilolu Kişiler Sırt Ağrısından Daha Çok Çekmektedir
    Fit kalmak sırt ağrısının önlenmesine yardımcı olmaktadır. Sırt ağrısı, formsuz kişiler arasında yaygındır. Yani obezite sırta baskı yapmaktadır.

    Zayıf Kişiler Sırt Ağrısı Çekmez
    Sırt ağrısı zayıf olan kişilerde fazla gerçekleşmez. Çok ince olan, anoraksıya, yeme bozukluğu çekenler gibi çok zayıf kişiler omurgadaki bir çatlama veya ezilmenin sonucu olarak kemik kaybı yaşayabilmektedir.

    Sırt Ağrısı İçin Egzersiz Yapmak Kötüdür
    Düzenli yapılan egzersizlerin sırt ağrısını önlediği bilinen bir gerçektir. Akut bir yaralanmadan şikayet eden kişiler için doktorlar kolay egzersizlerle başlayan ve gittikçe yoğunluğu artan bir egzersiz programı önerebilmektedirler. Egzersiz rejimi, sırt ağrısının ileride nüksetmesini önlemeye yardımcı olmaktadır.

    Aşırı Sert Yataklar Sırtınız İçin En İyisidir
    İspanya’da insanlar üzerine yapılan bir çalışma, orta sertlikte bir yatakta uyuyanların, sert bir yatakta uyuyanlara göre daha az sırt ağrısı ve sakatlık çektiğini göstermiştir. Buna karşın uyuma alışkanlıklarına ve sırt ağrılarının nedenlerine bağlı olarak farklı insanların farklı yataklara ihtiyacı olabilmektedir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş