Sigarayı Bırakmanızı Sağlayacak Etkili Formüller Nelerdir?

Konu, 'Pratik Bilgiler' kısmında Kutup Yıldızı tarafından paylaşıldı.

  1. K

    Kutup Yıldızı Yeni Üye

    *Sigarayı bırakırken öncelikle sigaranın neden olduğu ağız kokusu, diş ve diş eti hastalıkları, çeşitli kanser hastalıkları, öğrenmede güçlük, tat almada bozulmalar, üst solunum yolları hastalıkları, beyin ve kalpte damar tıkanıkları, cinsel isteksizlik ve gastrit veya reflü gibi mide rahatsızlıklarınızdan kurtulacağınızı hayal etmeye başlayabilirsiniz.

    *Sigarayı sevmenizi sağlayan unsurların yanı sıra sigarayı bırakmanızı engelleyecek faktörleri bir kağıda yazarak öncelikle kendinize dürüst olmalısınız. Sonra başka bir kağıda sigarayı neden bırakmanız gerektiğini açıklayan bir liste oluşturarak her iki listeyi de okuduktan sonra sizi sigara tüketimine teşvik eden temel nedenleri keşfetmeye başladığınızı farkedebileceksiniz. Bu yöntem sigarayı bırakma sürecinde atacağınız en önemli adımdır.

    *Kararlı hareket edebilmek adına belirsizlikleri ortadan kaldırıp yakın bir tarihte sigarayı bırakacağınızı söylemekten vazgeçerek işe koyulabilirsiniz. Sigarayı bırakacağınız tarihi kesin olarak belirlemeniz daha kontrollü ve disiplinli hareket etmenizi sağlayacaktır.

    *Sigarayı Hatırlatan Şeyleri Ortadan Kaldırmanızda da fayda görülmektedir. Bunlar arasında
    kül tablası, çakmak, kibrit veya sigaralıklarınızı en başta çöpe atılması gerekenler arasında yer almaktadır. Özellikle evde size sigarayı hatırlatan eşyalarınızı ortadan kaldırmalısınız.
    *Sigara yerine bitki çayı içerek vücudunuzdaki antioksidan etkisiyle vücudunuzda dolaşan serbest radikallerin hücrelerinize zarar vermesini önleyebilirsiniz. Böylelikle sindirim problemlerini ortadan kaldırıp bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirsiniz.
    Tarçın çubuklarını yalamak da nikotin ihtiyacınızı bastırabilirsiniz.

    *Sigara aklınıza her geldiğinde sigara yerine kabuklu kuruyemişleri tüketmeniz sigara ihtiyacınızı baskılamanıza yardımcı olur.
    *Sigarayı bıraktığınız günden beri hissettiklerinizle ailenizle ve arkadaşlarınızla paylaşın. Bu yöntem sayesinde istikrarınızı pekiştirecek ve motivasyonunuzu arttırabileceksiniz.

    *Hayatınızda yeni bir döneme girdiğinizi kendinize hissettirmenizde de fayda görülmektedir. Sigarayı bırakmakla sınırlı kalmayıp saç renginizi değiştirin, yeni bir egzersiz yöntemi öğrenin, sağlıklı beslenin, seyahat edin ya da yeni arkadaşlar edinin.

    *Kafein içeren içecekler sigara içme isteğinizi tetikleyeceği için kahve ve çay gibi içecekleri içmeyi azaltmanızda fayda görülmektedir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş