Sigarayı Bırakmanın Yolları

Konu, 'Her şeyin Başı Sağlık' kısmında ender tarafından paylaşıldı.

  1. ender

    ender Yeni Üye

    Sağlıklı bir yaşam biçimi her zaman daha uzun yaşamamızı sağlar. Peki, sağlıklı bir yaşam biçimini benimsemek için neler yapmalıyız? Öncelikle kötü alışkanlıklarımızdan vazgeçmeliyiz -sigarayı bırakmalıyız-. Peki, sigarayı bırakabilmek için neler yapabiliriz?

    *Tadını beğenmediğiniz bir markada sigara tüketimine başlayabilirsiniz.

    *Sigara bırakmayı hedefledikten sonra nikotin ve katran içeriği düşük markadaki sigara tüketimine başlayarak doğru bir adım atabilirsiniz.

    *Her gün yaktığınız ilk sigarayı yarım saat geç yakın.

    *İçtiğiniz sigaranın yarısını içmeye başlayabilirsiniz.

    *Gün içindeki sadece tek ya da çift saatlerde sigara içme kararı alabilirsiniz - tabii bu çok fazla sigara içenlerin uygulaması gereken bir yöntem-.

    sigara-birakma-1.jpg

    *Her gün içeceğiniz sigara sayısına karar vererek güne başlayın - her gün biraz daha az içmeye karar verme konusundaki kararlığınızdan ödün vermemelisiniz-. Fazla içtiğiniz her sigara için bir yere para bağışında bulunabilirsiniz.

    *Sigara alışkanlığınızdan vazgeçmenize yardımcı olacak yeme alışkanlıkları geliştirin - mesela sigara içmek yerine süt için-.

    *İçtiğinizin her sigaranın farkına varın. Her seferinde paketi başka bir yerde -başka bir oda gibi- bırakın. Paketi bıraktığınız yeri hatırlamamaya çalışın.

    *Düşünmeden sigara içtiğiniz anlarda aynaya bakın ve sigarayı bırakmak istediğinizi fark etmenizi sağlayın.

    *Yemeklerinizi bitirirken sizi sigaraya yöneltmeyecek yiyecek tercihlerinde bulunabilirsiniz.

    *Çok gerginim kafamı toplamalıyım diyerek sigara yakmayın. Bunun yerine bir bardak meyve suyu tüketebilirsiniz.

    *Sırf alışkanlıktan dolayı sigara yakmayın. Gerçekten kendinize engel olamadığınız anlarda sigara için.

    *Kül tablalarınızı asla boşaltmayın. Böylece kaç sigara içtiğinizi görebilecek; sigara kokusundan rahatsızlık duymaya başlayabileceksiniz.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş