Sigarayı bırakmanın yolları

Konu, 'Genel Sağlık Bilgileri' kısmında figen tarafından paylaşıldı.

  1. f

    figen Yönetici

    Şu sigara denen illetin bırakmanın yollarını bir türlü bulamadım bana ne tasiye edersiniz arkadaşlar
     
  2. I$ık

    I$ık Gümüş Ufağı

    Sigarayı bırakmak isteyen tiryakilerin çoğu, bu alışkanlıktan kendi kendilerine kurtulma şansına sahip. Bunun için kararlı olmak ve bir hazırlık dönemi yaşamak gerekli. Gerektiğinde sağlık ocaklarında çalışan hekim ve sağlık personelinden destek istenmeli. Sigarayı bırakmaya yönelik kimi basit önlem ve öneriler şöyle özetlenebilir:
    [​IMG]
    "- Bırakma tarihini belirleyin.
    - Bırakmaya hazırlık için, çevrenizdeki insanlara sigarayı bırakacağınızı söyleyin.
    - Sigara içmemeyi özendiren bir ortam hazırlayın. Örneğin, kül tablalarını ortadan kaldırın. Değişik yerlere "Sigara içilmez" uyarıları asın.
    - Geçmişteki başarısız denemelerinizi gözden geçirin.
    - Sigara içmenizin nedenlerini ve niçin bırakmanız gerektiğini düşünerek bunları not edin.
    - Sigarayı bırakmanın ilk günlerinin güç olacağını bilin ama zor günlerin gelip geçeceğini, sigarasız yaşamın çok daha güzel ve sağlıklı olacağını düşünün.

    SİGARAYI BIRAKTIĞINIZ GÜN NELER YAPABİLİRSİNİZ?
    - Derin soluklar alın.
    - Zorlandığınız durumlardan uzaklaşın.
    - Sıcak bitkisel çay için.
    - Su için.
    - Şekersiz çiklet çiğneyin.
    - Çiğ sebze ve meyve yiyin.
    - Yürüyüş ya da egzersiz yapın.
    - Sigarayı niçin bıraktığınızı düşünün.
    - Su ve meyve suyu içebilirsiniz.
    - Yürüyüşe çıkabilirsiniz.
    - Bırakma nedenlerinizi yeniden yeniden okuyabilirsiniz.
    - Alışverişe çıkabilirsiniz.
    - Sigara içmeyen bir dostu ziyaret edebilirsiniz.
    - Banyo ya da duş yapabilirsiniz.
    - Sigaranın zararlarını anlatan yayınları okuyabilirsiniz.
    - Kendinizi ödüllendirebilirsiniz.
    Sigara bıraktıktan sonraki 14 gün kritik günlerdir. Bu nedenle, ilk 14 günün her biri ilk gün gibi değerlendirilmelidir. Sigarayı bırakan kişi ilk gün ve izleyen 13 gün şu belirtilere hazır olmalıdır:
    - Yoksunluk belirtileri
    - İyileşme işaretleri
    - Dayanılmaz sigara içme isteği
    - Sigara içme dürtüsü
    - Gerginlik, acıkma, baş dönmesi, dikkati yoğunlaştırma güçlüğü, fazla uyuma, uykusuzluk
    - 8 saat sonra vücudunuzda oksijen artışı olur.
    - 2 gün sonra tüm nikotin ürünleri vücudunuzdan atılmıştır.
    - Tat ve koku alma duyularınızda düzelme başlamıştır.
    - Akciğerleriniz düzelmektedir. (Birkaç hafta öksürük sürebilir, çünkü akciğerleriniz temizlenmektedir.)
    - 1 yıl sonra kalp krizinden ani ölüm riskiniz, sigara içen bir kişiye göre yarı yarıya azalmıştır".
     

    Ekli Dosyalar:

  3. m

    madamalev Yeni Üye

    bırakmak istemiyorum :(((
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş