Sıcak Havada Bol Su Tüketmenin Faydaları Nelerdir?

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında Goksel tarafından paylaşıldı.

  1. Goksel

    Goksel Admin Yetkili Kişi

    Sıcak Havalarda Bol Su Tüketmenin ne gibi yararları vardır,
    Bol su tüketmenin faydaları nelerdir?
    Bol su tüketmenin yararları nelerdir?

    Sıcağın bedendeki etkisini dengelemek icin önlemler alınmasını isteyen uzmanlar, bol su tüketilmesini tavsiye ediyorlar.

    BOL SU TÜKETILMELI

    İc Hastalıkları Uzmanı Dr.Nafiz Karagözoğlu, Yaz aylarında bol su tüketilmesi tavsiyesinde bulunarak, Bol su tüketme hem vücudunuzu forma sokmada hem de vücudunuzdan toksinleri atmanızda yardımcı olacaktır. Ayrıca vücut aşırı sıcaklarda terleme ile birlikte su, sodyum, potasyum gibi bircok öğeyi kaybettiği icin su tüketimi ayrı bir önem kazanmaktadır dedi. Karagözoğlu önerilerini şöyle sıralardı;


    YAZ AYLARINDA BOL BOL MEYVE VE SEBZE TÜKETİN

    Yaz aylarında bol bol meyve ve sebze tüketin. Meyveleri kabuklarıyla birlikte tüketmeye özen gösterin. Örneğin, Salatalık; Olağan üstü bir sebze olan salatalık, güclü nemlendirme özelliği sayesinde, genc bir görünüm kazanmanızı sağlar, iltihaplanma önleyici özelliği taşır. Mideye girdiği anda yüksek su ve mineral denge iceriği, onu en iyi idrar söktürücü yapıyor. Zengin bir silika kaynağı olan salatalık; sağlıklı cilt, kemik ve bağ dokusu icin gerekli mineralleri icerir. Bunun yanı sıra silika, kalp damar hastalığını ve osteoporozu önlemede büyük rol oynar. Salatalıkla hem bu sıcak havalarda serinleyin, hem de sağlığınızı koruyun.


    KIYAFET SEÇİMİ ÖNEMLİ

    Yazın acık renk ve pamuklu giysiler giymeye calışın. Olabildikce bol kıyafetler secin. Çünkü hava dolaşımını sağlayan bol kıyafetler terlememe ve serinleme acısından avantaj sağlar. Ayrıca öğle saatleri gibi günün sıcak saatlerinde kalp hastaları mümkün olduğu kadar dışarı cıkmamalılar.


    BRONZ GÖRÜNMEK ADINA BEDENİNİZİ KAVURMAYIN

    Güneşin dik olduğu saatlerde güneş altında mayo ile kalınmamalıdır. Bu saatler, gün ortasının 2 saat öncesi ve sonrası olarak kabul edilir, fakat bölgelere göre değişebilir. Pratik olarak saat 11 ile 15 arası sakınılması uygun olur. Güneşten korunmak icin krem veya losyon şeklindeki koruyucu ürünler kullanılmalıdır. Kullanımda önemli olan nokta, ışığın altına cıkılmadan 20-30 dakika önce koruyucunun sürülmesi ve en az 3 saatte bir yenilenmesidir.
     
  2. a

    avrupali Yeni Üye

    Merak ettigim sorularin cevaplarini özetleyen bir konu olmus. Su icmemizin önemi buyuk. Galiba 1bucuk litre iciyorum gunde..
     
  3. i

    irem Yeni Üye

    Özellikle yazın vücudun su kaybı çok fazla oluyor o nedenle yazın fazla su tüketmeliyiz. Yazın yaklaşık 4 lt su tüketiyorum
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş