Servis Şoförü Drama Örneği; “Servis Yolculuğu” adlı parmak oyunu

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında dilayim tarafından paylaşıldı.

  1. dilayim

    dilayim Bölüm Yöneticisi

    Serbest Zaman- Drama:


    Öğrenciler etkinlik köşelerinde serbest olarak oynarlar. Öğretmen sınıfa direksiyon olarak kullandığı yuvarlak bir cismi çevirerek “Hın, hııııın” sesi çıkararak girer.

    “Ben servis şoförüyüm. Okula gitmek isteyenler arkama sıra olsun. Ama önce durayım sizler de sıraya geçin ve yavaş yavaş binin.” yönergeleri ile servis hareket eder. Sınıfın içersinde dolanılır.

    Servis öğrencileri okula bıraktıktan sonra öğrencilerle hikâye öncesi sohbet edilir.

    Kimlerin servisle geldiği, servisle gelirken neler yaşadıkları sorularak konuya giriş yapılır.


    Türkçe:


    “Servis Yolculuğu” adlı parmak oyunu uygulanır.

    Dat dat dat!

    Servisim geliyor bak,

    Hoşça kal derim anneme,

    Günaydın diyerek girerim servisime.

    Hemen otururum yerime,

    El sallarım anneme,

    Bay bay! (Sözlere uygun hareketler yapılır.) (N. Şirin)

    Öğretmen, kedi ve köpek kuklaları alır ve aşağıdaki hikâyeyi anlatır.

    “Küçük kedi Mırmış okula gidecekti. Okul çantasını hazırladı. Kahvaltısını yaptı ve annesi ile vedalaştı. Servisini beklemeye başladı. Bu sırada arkadaşı Sarmaş (köpek kuklası) da yanına geldi. Birbirlerine “İyi sabahlar!” dediler. Az sonra servis aracı geldi. Mırmış ve Sarmaş servis durunca, sırayla bindiler. Dikkatlice yerlerine oturdular. Servise yeni bir yavru fil gelmişti. Ama servis aracında yapılmaması gereken şeyler yapıyordu. Anlaşılan yavru fil servis aracında nasıl davranılması gerektiğini bilmiyordu. Daha sonra ...........” denilerek hikâye çocuklara tamamlatılır. (H. Azman)
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş