Sert ve yumuşak kavramı; “Banyo Yapma” draması

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Serbest Zaman:


    Öğrencilerin getirdiği bornozlar dokunularak incelenir. Yumuşaklığı, renkleri konuşulur. Havlu ve masa arasındaki fark kıyaslanarak sert ve yumuşak kavramı üzerinde durulur. Banyo malzemeleri (şampuan, havlu, lif, sabun vb.) ile bir köşe oluşturulur. Çocuklar köşelerde serbest olarak oynar.

    Drama:


    Çocuklarla birlikte “Banyo Yapma” draması uygulanır. Öğretmen aşağıdaki yönergeleri çocuklara sunarak beraber drama etkinliği gerçekleştirilir:


    “Suyu normal miktarda açıyoruz. Saçımızı suyla ıslatalım. Elimize şampuanımızı döktük. Şampuanı saçımıza sürelim. Köpürt, köpürt, köpürt: Ooo, bir sürü baloncuk oluştu, ne güzel. Gözlerimizi kapatalım da sabun kaçmasın. Suya tutalım başımızı. Başımızdan köpükler akıyor, güle güle size köpükler. Şimdi banyo lifimizi de sabunlayalım. Bol su ile durulayalım. Oooh oh, güle güle köpükler, güle güle, güle güle. Giderken kirlerimi de götürdünüz, güle güle. Şimdi de bornozumuzu giyelim. Imm, mis gibi kokuyoruz. Tertemiz olduk.


    Köpük köpük sabunlar,

    Başıma vücuduma kondular.

    Giderken kirlerimi de

    Alıp götürdüler.

    sözleri ezgili olarak söylenir.” (H. AZMAN)
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş