Sebzeler Köşemiz ve Suskun Sebzelerimiz

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Serbest Zaman; Fen- Matematik:


    Çocuklar güler yüzle karşılanır.

    Değişik sebze çeşitleri ile “Sebzeler Köşesi” hazırlanarak çocukların dikkatleri bu hazırlanan yeni köşeye çekilir.

    Sebzelerin renkleri, kokuları, yumuşak veya sert oluşları incelenir. Her sebzeden kaç tane olduğu çocuklarla birlikte sayılır. Sebzelerin sessiz oldukları, konuşmadıkları, bütün sebzeler aynı anda konuşsalardı neler olabileceği hakkında konuşulur. Çocuklar etkinlik köşelerinde serbest olarak oynamaları için yönlendirilir. Kıvamı katı olarak hazırlanmış parmak boyaları poşetlerin içine konulur. Poşetin üzerine minik bir delik açılır. Poşet sıkıştırılarak deliklerden kâğıtların üzerine boya fışkırtılır.

    Çocuklar fışkıran boyalarla kâğıt üzerine özgün şekiller oluştururlar.


    Türkçe:


    Öğretmen “Bazı zamanlarda susmak daha güzeldir.” yönergesi doğrultusunda ne zaman ses çıkarılıp çıkarılmayacağını çocuklarla paylaşmak için aşağıda anlatılan etkinliği düzenler.

    Öğretmen biber, domates ve salatalığa ispirtolu kalemle kaş göz yapar. Biberi ağzı kapalı yapar. Domatesi ağzı açık ve mutlu çizer. Salatalığı üzgün çizer. Suskun yüz tipi olan biberin ağzına işaret parmağını tutarak “Biber arkadaşımız bize, “Şşşşşş! Sessiz olun!” diyor. Acaba neden bize sessiz olun diyor olabilir? Nerelerde sessiz olmamız gerekir?” sorularını çocuklara yönelterek verilen cevapları hakkında konuşulur. Hasta insanların yanında, birisini dinlerken, kitap okunurken vb. cevapları çocuklara buldurulmaya çalışılır.

    Konuşan mutlu domates, üzgün salatalık için de aynı şekilde sorular yönelterek (Neden mutlu olabilir? Siz ne zaman mutlu olursunuz? Ne zamanlar konuşmalıyız? Ne zaman üzgün olursunuz? vb.) çocukların cevap üretmesi desteklenir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş