SEBZE VE MEYVELERİN PİŞİRİLME İLKELERİ

Konu, 'Pratik Bilgiler' kısmında denizkızı tarafından paylaşıldı.

  1. denizkızı

    denizkızı Yeni Üye

    Sebze ve meyveler besin değerinden kaybetmemesi için bazı prensiplere dikkat ederek pişirilmelidir. Siz de sağlıklı bir şekilde pişirme yöntemlerinden yararlanarak kansere yakalanmadan sağlıklı bir şekilde tüketim gerçekleştirebilirsiniz.

    *Sebzelerinizi topladıktan sonra zarar görmeyecek şekilde saklamaya özen göstermelisiniz.

    *Sebze ve meyveler doğal rengini koruyarak pişirilmelidir. Bu nedenle mümkün mertebe kısa sürtede pişirmeye özen gösterilmelidir.

    *Sebzelerinizi yıkamadan önce bol su ile yıkamalısınız. Sebzeleri hafif ovarak yıkamalı herhangi bir metal eşya ile temasa fırsat vermemelisiniz.

    *Sebze parçalama işlemini tencereye koymadan kısa bir süre önce gerçekleştirmelisiniz; aksi taktirde vitamin kaybı artacaktır. Marul, fasulye, ıspanak gibi sebzelerin dışındaki sebzelere mümkün olduğunca az bıçak kullanımı gerçekleştirerek parçalamalısınız.
    sebzeleri-pisirirken-dikkat-732202-664x354.jpg
    *Fazla suda, uzun süre ve sık karıştırılarak pişirilen sebzeler şeklini kaybeder; bozulur. Bu da besin değerini kaybetmesine sebep olur.

    *Sebzeleri pişme ardından kısa zamanda tüketmeye gayret etmelisiniz.

    *Bazxı sebzeleri salatalarda çiğ olarak tüketmeye gayret etmelisiniz. Semizotu, ıspanak, biber, havuç, kereviz, soğan ve karnabahar gibi sebzeleri salata da mümkün mertebe kullanmalısınız.

    *Sebzeler pişirilme esnasında sularını bırakırlar. Bu nedenle mümkün olduğunca az su ilave ederek pişirmelisiniz.

    *Yemeğinizi pişirirken mümkün olduğunca tencere kapağını az açmalısınız - oksidasyonu azaltmak için-.
     
  2. Murat

    Murat Yönetici

    Sebzelerin haşlanarak pişirilmesi her daim insan sağlığı için birinci koşullar arasında yer alır.
     
  3. Venom

    Venom Bölüm Yöneticisi

    Haslanmis sebzeleri cok seviyorum.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş