Sahurda ne yemeli ne yememeli?

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında denizkızı tarafından paylaşıldı.

  1. denizkızı

    denizkızı Yeni Üye

    Oruç özellikle kavurucu sıcakların hakim olduğu yaz dönemlerinde daha zor tutulur. Peki, bu sıcaklarda sahurda nasıl beslenmemiz gerekir hiç düşündünüz mü? Bugünkü yazımda sizlerle sahurda dengeli beslenirken nelere dikkat etmeliyiz, en çok tok tutan besinler hangileridir sorularınıza cevap bulmaya çalışacağım. Şimdiden sağlıklı bir Ramazan geçirmeniz dileklerimle...

    Uzmanlar sahuru erken yaptığımız bir kahvaltı gibi düşünüp protein ve lif içeriği yüksek sıvı alımının destekleyici olduğu besin tüketimlerinde bulunmamızı tavsiye etmekteler.

    *Yoğurt, yumurta, süt, peynir gibi gıdalar sahur sofranızın olmazsa olmazları arasında yer almalıdır. Börek gibi unlu gıdalar ya da kızartmalar sabah kalktığınız zaman midenizde şişkinliğin yanı sıra yanma ve ekşime hissi yaratacaktır.

    *Sütlü ya da sulu çorbalarda tavsiye edilen çorba tüketimleri arasındadır. Domates, salatalık, biber gibi söğüşler ve bol yıkanmış marul yaprakları da tüketime uygundur. Haşlanmış yumurta gibi protein içeriği yüksek ve tok tutuculuk oranı fazla besin tercihlerinde bulunarak yediklerinizin mideden geç ayrılmalarını ve gün boyu tokluk hissi yaşama fırsatını yakalayabilirsiniz.
    1.jpg
    *Sucuk, sosis ve salam gibi işlenmiş ürün seçeneklerine sahur kahvaltınızda yer vermemelisiniz.

    *2-3 dilim tam buğday ekmeği, bol söğüş ve 2 porsiyon meyve sizi ayakta tutmaya yetecektir. 600- 700 ml arası sıvı alımını da ihmal etmemelisiniz. 5- 6 adetten fazla zeytin tüketmeyin. Zeytin yerine 5- 6 fındık ya da badem veya 2- 3 ceviz tüketimi tercihinde de bulunabilirsiniz.

    *Uzmanlar 1 bardak sütün bir insanı 5 saat gibi uzun bir süre tok tuttuğunu söylüyorlar.

    *Et grubu, meyve sebze grubu, sebze grubu, tahıl grubu besinlerden birer porsiyon sofranızda bulunmalı.

    *Gece yiyip yatma gibi bir düşünceniz varsa bu düşüncenizden bir an önce vazgeçin.

    *Sahuru abur cuburlarla geçiştirmeyin.

    *Çok yağlı ve ağır tatlıları sahur sofranızda bulundurmayın.

    *Sahura kalkmadan asla oruç tutmayın.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş