Sahurda Acıkmamak İçin Neler Yemeliyiz

Konu, 'Dini Bilgiler' kısmında Murat tarafından paylaşıldı.

  1. Murat

    Murat Yönetici

    Ramazan ayı ile birlikte başlayacak olan Oruç mevsimi bazılarımızı zorluyacağa benziyor. Peki sahurda acıkmamak için hangi tür gıdalar neler yenebilir? bu konuda ile ilgili bir kaç ip ucu sayesinde rahat bir oruç tutacaksınız.

    Bilindiği gibi sahur yemeğinin oruç tutanlar için çok büyük önemi vardır. Özellikle sahur vaktinde ağır ve yağlı yemekleri yemekten kaçınmalıyız. Aksine daha hafif yağı az besleyici değeri fazla olan vitamin ağırlıklı kahvaltı türü yiyecekler ve bol bol meyve yemeye özen göstermeliyiz.
    [​IMG]
    Diyet uzmanların sahur yemeği hakkındaki önerileri şöyle;

    Gecenin bitimi sabahın başlaması olan Sahur vaktini erken yapılan bir kahvaltı olarak düşünürsek gün boyu bizleri tok tutacak yiyecekleri yemeliyiz. Ağır yemekler olmamasına dikkat etmeliyiz.Gün boyu bizleri tok tutacak kan şekerimizi düzenli seyretmesini sağlayacak bol protein ağırlıklı besinler tüketmeliyiz.Sahurda bu şekilde bir kahvaltı hazırlanmasını öneriyor uzmanlar.Uzmanlar bu şekilde güzel bir kahvaltı sonrasında bol sıvı alınmasınında üzerinde duruyorlar.

    Sahur yemeğimizde yumurta bulunmalı peynir çeşitlerinden oluşan protein ağırlıklı besinler sahur sofralarımızdan eksik olmamalı. Zeytin tuzlu olduğundan çok susamanıza neden olabilir bu yüzden fazla zeytin yemeyin 5 yada 6 adet zeytinden fazlasını yemeyin.Şarküteri ürünlerinden uzak durun özellikle salam,sucuk ve sosis gibi besinler susumanıza neden olacağı için daha az tüketilmesi gerektiği bu yiyeceklerden mümkünse uzak durulması öneriliyor.
     

    Ekli Dosyalar:

Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş