Sağlıklı kilo vermenin anahtarı sarımsak çayı

Konu, 'Diyet Listeleri' kısmında Nehir tarafından paylaşıldı.

  1. Nehir

    Nehir Admin Yetkili Kişi

    Diyetin aceleye getirilecek bir şey olmadığını söyleyen uzman doktor Ender Saraç, sağlıklı zayıflamak için çok özel tüyolar verdi. HT Magazin-Ceyda Erenoğlu

    [​IMG]
    Gerçekten isteyen herkesin zayıflayabileceğini belirten Uzman Doktor Ender Saraç, Habertürk okuyucuları için ünlü aktris Angelina Jolie’nin 11 kilo vermesini sağlayan sarımsak çayının tarifini açıkladı.
    GAZETE HABERTURK-HT MAGAZİN-CEYDA ERENOĞLU
    Yaz yaklaşırken, başta kadınlar birçok insan zayıflamak için harekete geçmiş durumda. Uzman Doktor Ender Saraç, zayıflamak için atılması gereken ilk adımın kendini hazır hissetmek
    olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Laf olsun diye başlanan diyet ve egzersizlerin sonu gelmez. Diyet aceleye getirilecek bir şey değildir. Konsantre olmayı ve istek duymayı gerektirir.
    İNCECİK OLDUĞUNUZU HAYAL EDİN
    Saraç, yaza daha ince bir bedenle girmek isteyenlere bunu başaracaklarına inanmalarını ve şu imgeleme egzersizini yaparak beyinlerini de buna inandırmalarını tavsiye ediyor:
    “Duş aldıktan sonra rahat bir koltuğa oturun. Geriye yaslanın ve bedeninizi hissetmeye çalışın. Kendinizi 3 ay sonraki daha güzel, daha ince, daha güçlü, dahamutlu ve daha sağlıklı halinizle düşleyin. 3 ay sonra kesinlikle böyle olacağınıza inanın ve geleceği olmuş kabul edin. Bu enerji ve inancın, birkaç dakika boyunca tüm hücrelerinize akmasına izin verin.”
    ANGELINA JOLIE’Yİ ZAYIFLATAN KARIŞIM
    Zayıflamanın beyinde başladığını ve ağızda devam ettiğini belirten Ender Saraç, zayıflama sürecini hızlandırmak isteyenlere ise sabah-akşam sarımsak çayı içmelerini öneriyor. Dünyaca ünlü oyuncu Angelina Jolie'nin tam11 kilo vermesini sağlayan bu çayı, Türk insanın beslenme alışkanlıklarına göre yeniden yorumlayan Saraç, bu çayın nasıl yapıldığını şöyle anlatıyor:
    “2 bardak suyun içine 4-5 adet parmak ucu büyüklüğünde taze zencefil veya 4-5 adet parçalanmış kuru zencefil koyun. Yaklaşık 6 dakika kadar kaynatın. Daha sonra karışımın içine 2 adet büyük veya 3 adet küçük sarımsak ve yarımtatlı kaşığı taze sıkılmış limon suyu katın. Ilınınca 2 küçük kahve kaşığı bal ekleyin. Bu çaydan her sabah ve akşam birer fincan için. Sarımsak çayını, çok açken veya çok tokken içmeyin. Hedeflediğiniz kiloya inene kadar birkaç hafta süreyle belirtilen oranda tüketmeye devam edin.”
    Ender Saraç, sağlıklı bir şekilde zayıflamak için dikkat edilmesi gereken diğer noktaları ise şöyle sıralıyor:
    GÜNDE 7 ÖĞÜN YEMEK YİYİN
    -Günde 3 ana 4 ara olmak üzere toplam 7 öğün beslenin. Kahvaltıda hep ekmek, simit ve peynir gibi besinleri tüketmek yerine yağsız sütle beraber müsli, tam buğday ve mısır gevreği yiyin. Üzerine keten tohumu ve bol tarçın ekleyin.
    -Et, tavuk, balık ve yumurta gibi hayvansal proteinleri öğle saatlerinde tüketmeye gayret edin. Etleri tüketirken derilerini çıkartın ve kesinlikle kızartmayın.
    -Yumurtanın beyazına ağırlık verin. Hayvansal proteinlerle karbonhidratları aynı öğünde tüketmemeye gayret edin.
    -Bir öğünde iki avuç dolusu yiyecekten fazlasını yemeyin.
    -Akşamları daha çok sebze ve bulgur, tamtahıllı ekmek, kabuklu pirinç, esmermakarna gibi karbonhidratlarla beslenin. Haftada 2 kere de bakliyat tüketmeye çalışın.
    SALATA VE ÇORBA ŞART
    -Yemeklerinizde daha çok zeytinyağı kullanmayı tercih edin.
    -Ara öğünlerde sabah az şekerlimevsimmeyvelerini, öğleden sonra yine az şekerli ve meyveli ürünleri ya da yoğurt, ayran, süt ve kefir gibi yağsız süt ürünlerini tüketin.Bunların yanında ceviz içi, badem, fındık ve Antep fıstığı yemeyi de alışkanlık haline getirin.
    -Gece yemekten 2 saat sonra sarı leblebi ve 2-3 adet kuru kayısı yiyebilirsiniz.
    -Her öğünde yemeğin önünden yeşil salata yiyin veya sebze çorbası için.
    -Şekerli ve asitlimeşrubat içmeyin.
    -Günde 7 bardak su için.
    -Beyaz un ve beyaz şekerden, kızartmalardan, ağır yağlı şarküteri ürünlerinden, kaymak ve derilerden, yağlı katkı ürünlerinden ve soslardan, şekerli veya şeker eklenmiş içeceklerden ve aşırı dozda tuz tüketiminden mutlaka uzak durun.
    Sağlıklı zayıflamaya yardımcı olan 7 şifalı madde
    Tere tohumu: Metabolizmanın canlanmasına yardımcı olur. Tiroidi tembel olan kişilerde, bu bezin daha verimli çalışmasını sağlar. Hızlı bir biçimde kilo vermeye yardımcı olur.
    Funda yaprağı: Zayıflamaya ve yağların vücut tarafından daha iyi yakımına yardımcı olur. Açlığın bastırılmasında da son derece etkilidir.
    CoenzymQ10: Zayıflarken sağlığı korumaya yardımcı olan çok güçlü bir antioksidandır. Enerjimetabolizmasını canlandırarak, kilo kaybı sırasında yaşanan halsizlik problemine karşı yarar sağlar.
    L-Carnitne: Yağ asitlerini, yakmak üzere hücrelere taşır. Vücutta depolanmış ve birikmiş yağların yakımını hızlandırır ve kasların performansını artırır. Özellikle sıkı bir diyetle beraber yapılacak egzersizlerden daha iyi sonuç almaya yardımcı olur.
    Yeşil çay: Güçlü bir antioksidandır. Metabolizmayı hızlandırarak, kilo vermeye yardımcı olur. Bağırsaktaki faydalı bakterileri artırarak, sindirime yardımcı olur.
    Krom: İnsülin faaliyetinin etkisini artırır. Karbonhidrat, protein ve yağ metabolizması üzerinde çok etkili olan birmineral olarak kabul görmektedir. Pankreasın kan şekeri seviyesini dengelemesine yardımcı olur. Diyetlerde kan şekeri seviyelerinin düşmesine ve artmasına engel olur. Açlığın ve tatlı krizinin bastırılmasına yardımcıdır.
    Zencefil: Alınan besinlerin daha iyi sindirilmesine yardımcı olur. Bünyeyi kuvvetlendirir. Vücuda güç kattığından, kilo verirken birtakım enfeksiyonlara yakalanma riskini azaltır.
    Bel çevresindeki genişlemeye dikkat!
    Ender Saaraç bel çevresinin kadınlarda 88, erkeklerde 94 santimigeçtiğinde tehlike çanlarının çalmaya başladığını belirtiyor:
    “Bel bölgesindeki genişleme pek çok tehlikeli hastalığa davetiye çıkarır. Bu bölgeden yağ vermek, vücut hatlarınızı daha güzel ve daha belirgin hale getirir. Hemsağlık hemde estetik açısından, bu bölge ağırlıklı zayıflamaya gayret etmek gerekmektedir.”
    Ağır egzersizler yapmaktan kaçınmak gerekiyor
    Uzman Doktor Ender Saraç hiç egzersiz yapmamak ne kadar yanlışsa, çok ağır sporlar yapmanın da o kadar yanlış olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Genç bir sporcu değilseniz, asla ağır egzersizler yapmayın. Ancak düzenli egzersizden de kaçmayın. Egzersiz için en uygun saatlerin sabah 06.00-10.00 veya akşam 18.00-22.00 arası olduğunu unutmayın. Hiçbir şey yapamıyorsanız, sağlığınız için günde 7 bin 777 adım atın.”
  2. Yosunnnnnnnnnn bak nehir neler koymuş siteyeeeee
    hadi tontişler işde size harika diyet mamalarrrrrrrr
    zehraaaaaaaa sen de bak mamalaraaa:)
  3. Nehir

    Nehir Admin Yetkili Kişi

    fatmacıgım motivasyonsuz bıraktın beni bugünnnn
  4. yosun

    yosun Süper Yönetici

    he he evet fatmacığım şu an ben ve zehrayla meşgul galiba nehircim))))
  5. arkadaşlar ben bu adamın dediklerinin hepsini biliyorum 3 senedir uğraşıyorum hepsini ezberledim, neyin zararlı neyin yararlı olduğunu bilsende vücut inatlaştımı gitmiyor o pis kilolar
  6. yosun

    yosun Süper Yönetici

    ahhh ahhh bilmemmi :(((
  7. Anacım suyuna gidin ne demeye inatlaşdırıyosunuz şu nalet kiloları:)
    bol suuuuuuuuuuuuuuu su saglıkkkkkkkk ve yürüyüşşşşşşşş sabahları sıkı ögleleri se iyi ama akşam yenmlerinde kaçının salata ve ızgara yeyinnn ekmegide çıkardınızmı hayattan işde buuuuuuuuuuu
    nehircim seni unutmadım canım kim tutar seniiiiiiiiiiiiiiiiiii:)))))))))))))))
    göster kendiniiiiiiiiiiiiiiii tıp gibi ollllllllll:)

Sayfayı Paylaş