Sağlıklı Bir Diyet Programı Nasıl Olmalı

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında Yalnız Kalpler tarafından paylaşıldı.

  1. Y

    Yalnız Kalpler Misafir

    Sabah kahvaltısında protein açısından sağlam bir kahvaltı yaparsanız sizi bütün gün tok tutar.

    Bir gün 1 kase süt ve 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi(meyveli müsli ile karıştırılmış yulaf ezmesi olabilir) bir gün de tam teşekküllü kahvaltı yapmanız gerekmektedir.

    Tam teşekküllü kahvaltı örneği: 1 haşlanmış yumurta,1 kibrit kutusu peynir,1 dilim kepekli(ve ya tam buğday ve ya yulaflı) ekmek, 3-4 adet zeytin, 1 adet domates, 1 adet salatalık, şekersiz çay (BİR GÜN YULAF EZMESİ,DİĞER GÜN TAM TEŞEKKÜLLÜ KAHVALTI YAPILACAK;GÜN GÜN DEĞİŞECEK)

    Ara öğün:1 adet meyve(mümkünse elma; lif oranı yüksek ve kalorisi düşük olduğu için tercih edilmelidir)

    Öğlen okula gidilen günlerde(Ya da işe giden insanlar için)-1 adet köfteli kepekli tost ve ya peynirli kepekli tost ve ya ton balıklı kepekli tost ve ya tavuklu kepekli tost (Amaç yine proteini artırmak) Öğlen evde iseniz;akşam yemeği programını uygulayabilirsiniz ya da 1 dilim kepekli ekmek, yağsız salata, etli sebze yemeği(ve ya tavuklu sebze yemeği ya da 1 adet balık)

    Ara öğün: Yarım kepekli bisküvi ve bir adet meyve(elma, portakal, mandalina gibi mevsimine göre çok kalorili ve şekerli olmayan meyvelerden hangisi istenilirse tüketilebilir)

    Akşam yemeği: 1 tabak sebze yemeği, 3-4 kaşık light yoğurt, yağsız salata, 1 dilim kepekli ekmek

    Akşam yemeğinden sonra: Acıkılırsa 1 adet meyve

    Yatmadan önce 1 bardak light süt

    Bu listede önemli olan karbonhidratı azaltmak, proteini artırmak, yapay şeker alımını durdurmak(ama gereken şeker meyveler ile alınıyor)

    Akşam yemeği ile öğlen yemeğinin yerini değiştirebilirsiniz.

    Eğer tatlı isteğinizi bastıramıyorsanız 1 kaşık bal ve ya 1 kaşık pekmez tüketebilirsiniz ya da çok küçük bir parça bitter çikolata tüketebilirsiniz; fakat her gün değil en fazla haftada 2 defa tüketimde bulunmanız önerilmektedir.

    *Çay ve kahve tüketirken şekersiz tüketmeye özen göstermelisiniz.

    *Bu liste kolestrol gibi problemleri olan insanlar için uygun olmayabilir dolayısıyla kolestrol, şeker gibi problemleriniz yok ise kalıcı kilo verme için bu diyet programını uygulamanızı tavsiye ediyorum.

    *Eğer yapabiliyorsanız 30-45 dk'lık yürüyüşler metabolizmanızı fazlasıyla hızlandıracaktır ve size motivasyon sağlayacaktır. En az 2 günde bir 45 dk'lık yürüyüş yapmanızı tavsiye ederim. Ya da basit hareketlerle kullanabileceğiniz bir spor aletini evde kullanmaya başlayabilirsiniz.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş