Sağlık İçin Yağların Önemi

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında Küçük Tırtıl tarafından paylaşıldı.

  1. Küçük Tırtıl

    Küçük Tırtıl Yeni Üye

    Hayatımız boyunca yediğimiz yiyeceklerin içerisinde yağ olmazsa olmazlar listesinde yer almaktadır. Sağlığımız için yararlı yağlar bulunduğu gibi aynı zamanda zararlı yağlarda bulunmaktadır.

    Margarin: Kimyasal bir ürün olup insan vücudunu yağlandırıcı etkisi bulunmaktadır. Margarin içerisinde kolestrol bulunmaması dezavantaj oluşturucu etmen olarak karşınıza çıkmaktadır. Sağlığınızı düşünüyorsanız margarin tüketiminizi en alt seviyeye indirgemelisiniz.

    Tohumlu sıvı yağlar: Fındık yağı, ayçiçek yağı, pamuk yağı, mısır özü yağı ve soya yağı örnek gösterilebilmektedir. Bu yağlar omega 6 bakımından zengin yağlardır. Bu tip yağlar insan dokularını yıpratıcı özelliğe sahiptir. Bu yağ tüketimlerini en aza indirmek vereceğiniz en doğru karar olacaktır.

    Zeytinyağı: Sağlık açısından mükemmel bir yağdır. Özellikle yemeklerde ve salatalarda sızma zeytin yağı tercihinde bulunabilirsiniz. Besleyici özelliği yüksektir.

    Balık yağı: Yüksek oranda omega 3 yağ asidi içermektedir. Balık yağı gün içerisinde 1 ya da 2 kapsül mutlaka kullanılmalıdır. Kilo aldırmayan bu yağ oldukça sağlıklı bir yağdır.

    Fındık yağı: Zeytinyağına çok benzemektedir. Besleyicilik olarak ikinci seçenek olarak tercih edilmektedir.

    Tereyağı: Beslenme ve sağlık açısından süper denecek kalitedir. A vitamini bakımından oldukça zengin olan bu yağ yüksek miktarda antioksidan içermektedir. Çok iyi bir iyot kaynağıdır.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş