“Ruloyu Takip Et” adlı oyun; “Ayna” adlı oyun; “Yaramaz Mikrop” adlı hikâye

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Serbest Zaman- Sanat:


    Çocuklar güler yüzle karşılanır. Çocukların dikkati tuvalet kâğıtları, kâğıt havlular ve sabunlardan oluşturulmuş temizlik köşesine çekilir. “Ruloyu Takip Et” adlı oyunu oynanır. Tuvalet kâğıdı rulosu yuvarlanır. Çocukların da rulo gibi yuvarlanma öykünmesi yapmaları istenir. Sulu boya hazırlanarak kullanma kuralları anlatılır. Çocuklara kâğıt havlu parçaları dağıtılır. Çocuklar fırçalarını istedikleri renk boyaya daldırırlar. Sonra da fırçalarını kâğıt havluya sürerler. Kâğıt havlunun boyayı nasıl emdiği gözlemlenir. Çocuklar kâğıt havluyu istedikleri gibi boyarlar. Oluşan şekiller kurutularak dosya kâğıdına yapıştırılır.

    Faaliyeti biten çocuklar etkinlik köşelerine yönlendirilir.

    Süre bitiminde etkinlik köşeleri müzik eşliğinde düzenlenir.


    Oyun- Hareket- Türkçe- Drama:


    “Ayna” adlı oyun oynanır. “Çocuklar karşılıklı olarak geçerler. Bir kısım çocuklar ayna olurlar. Bir kısım çocuklar ise hareket ederler. Ayna olan çocuklar diğerlerinin hareketlerini taklit ederler. Tuvalet kâğıdı, kâğıt havlu, sabun ve su dolu bardağa, göz ve ağız figürleri çizilerek karakter verilir. Kız çocuk kuklasına da Ayşe adı verilir. “Yaramaz Mikrop” adlı hikâye anlatılır.

    Hazırlanan malzemeler gösterilerek, “Çocuklar benim adım tuvalet kâğıdı. Benim adım kâğıt havlu, ben de sabun. Bu da hepimizin yakın dostu su. Sabun konuşmaya başlar. “Su bana dokununca köpürürüm köpürürüm (Sabun yardımcı tarafından köpürtülür.) Mikropları köpük baloncuklarımın içine hapsederim. Arkadaşım su onları alır, lavabodan aşağıya götürür. Tuvalet kâğıdı rulosu konuşur; “Ben de suyu görünce hemen ‘Hüüpp!’ diye içime çeker kurularım. Böylece çocuklar ıslak ıslak dolaşmazlar. Ben tuvaletinizi yaptıktan sonra kullanılırım. Kâğıt havlu konuşturularak, “Ben de kurularım, ama beni lavaboda kullanırsınız. Tuvaletten çıkınca ya da elleriniz kirlendiğinde ellerinizi sabunla temizlersiniz. Sonra da ellerinizdeki suyu kurulamak için beni kullanırsınız.

    Bizler sizlerle Ayşelerin evinde yaşdığımız bir anımızı paylaşmak istiyoruz.

    Birgün yaramaz bir mikrop Ayşe’nin karnına girmek istedi. “Acaba nereden girsem?” diye düşündü. “Tamam buldum, bu iş için en uygun yer tuvalet.” dedi. Tuvalette Ayşe’nin gelmesini beklemeye başladı. Bekledi bekledi. Tuvaletin kapısı yavaşçaaçıldı. Mikrop “Yaşasın!” dedi. Şimdi onun karnına girebileceğim. Ama boşuna ümitlenmişti. Çünkü Ayşe tuvalet temizliğini çok güzel yaptı. Önce suyu sonra tuvalet kâğıdını kullandı. Mikrop Ayşe’ye tuvalette bulaşamayınca lavaboya koştu. Ama o da boşunaydı. Çünkü Ayşe ellerini sabunu köpürte köpürte yıkadı. Mikrobu lavabonun deliğinden aşağıya gönderdi. Mikrop lavaboya doğru akarken “Tüh be! Ayşe çok akıllı çıktı. Beni içine sokmadı.” diye söylenerek lavabonun deliğinden akan su ile Ayşe’lerin evinden uzaklaştı.

    Hikâyenin konusu üzerine konuşularak tuvalette yapılması gerekli temizlik kuralları izah edilir. (N. Şirin)

    · Öğretmen çocukları ağızlarıyla su sesi (şırrrrr, şappp, şapppp, tıp tıp) çıkarmaları için yönlendirir.

    “Su” adlı drama yapılır. Öğretmen cümleleriyle çocukları yönlendirir. “Şimdi bardaktan boşalan suyuz ve yerde sürünüyoruz. Acaba nereleri ziyaret edebiliriz? Delikten aşağı akıyoruz. Taşın üzerine çıkıyoruz, tırmandık, tırmandık vb.”


    Fen- Matematik:


    Büyük bardaktan küçük bardağa, bir kovanın içinde su boşaltılır. (Büyük bardak küçük bardağa boşaltılınca suyun taştığı ama küçük bardak büyüğe boşaltılınca taşmadığı gözlemlenerek büyük küçük kavramı öğrenilir.) Öğretmen çocuklara “Tuvaletimiz de vücudumuzda, bardağa dolan bu su gibi birikir. İçimizdeki bu suyun taşıp çamaşırımızı kirletmemesi için öğretmenimize ‘Öğretmenim tuvalete gitmeye ihtiyacım var.’ dememiz gerektiğini.” anlatır.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş