Ramazanda kilonuzu korumak için önemli ipuçları

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında denizkızı tarafından paylaşıldı.

  1. denizkızı

    denizkızı Yeni Üye

    Ramazan'da uzun süre aç kaldıktan sonra sofraya oturduğumuz zaman adeta kendimizi kaybederiz. Sanki bir daha hiç bulamayacakmışız gibi yemekleri çok kısa sürede siler süpürürüz. İftar zamanı yaptığımız bu hatayı sahurda da devam ettiririz. Hal böyle olunca Ramazan sonunda kilo alımının olmama ihtimalini kendimiz sağlamaktayız. Siz de kilomu Ramazan boyunca nasıl kontrol edebilirim sorusuna cevap arayanlardansanız aşağıya eklediğim tavsiyeleri güzelce okumadan geçmeyin derim.

    Ramazanda kilonuzu korumak için önemli ipuçları:

    *Ramazan boyunca meyve tüketimimizi aksatırız. Ramazan boyunca günde en az 2 porsiyon meyve tüketmeye özen göstermelisiniz. İsterseniz meyvelerinizi tarçın kabuğu ile kaynatıp komposto şeklinde de tüketebilirsiniz.

    *Gün içinde mümkün olduğunca aktif olmalısınız. İftar sonrası da en az yarım saatlik yürüyüşler yapmaya özen göstermelisiniz.

    *Oruç tuttuğunuz süre boyunca vücudunuz sıvı alımı gerçekleştirmeyeceği için susuz kalır. Bunu telafi etmek istiyorsanız sahur ve iftar arasında bol bol su tüketmeye özen göstermelisiniz.
    1.jpg

    *Hazırladığınız sebze yemeklerinde 2 yemek kaşığından fazla yağ kullanmamalısınız.

    *Ramazan boyunca günde en az 2 su bardağı kadar yoğurt, az yağlı süt ve türevlerini tüketmeye özen göstermelisiniz.

    *Midenizi rahatsız etmemek adına pişirme yöntemi olarak ızgara, buğulama, haşlama tarzı yöntemlerden yararlanmalısınız. Kavurma ve kızartmadan uzak durmalısınız.

    *Salatalarınız içinde bir tatlı kaşığı sıvı yağ kullanımı yeterli olacaktır.

    *Açlık sürenizi azaltmak ve metabolizma hızınızı korumak istiyorsanız sahura kalkmayı asla ihmal etmemelisiniz.
     
  2. Murat

    Murat Yönetici

    Bu yıl Ramazan çok güzel geçecek inşaallah. Uzun tutulan oruçlar ise sizin formda kalmanızı sağlayacak.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş