Rahat bir uyku için hangi besinler tüketilmeli?

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında denizkızı tarafından paylaşıldı.

  1. denizkızı

    denizkızı Yeni Üye

    Uykusuzluk problemi çekiyorsanız her gece yattığınız yerde koyun saymakla uğraşacağınıza sizler için tavsiye edeceğim beslenme ilkelerine uymaya ne dersiniz?

    Uykunuza kolay dalmanıza yardımcı besinler:

    *Süt içebilirsiniz. Süt içeriğindeki aminoasit ile sizin uykuya daha kolay dalabilmenize yardımcı olmaktadır.

    *Gece geç saatlerde mideniz kazındığı zaman masum karbonhidrat tüketmelisiniz. Aksi taktirde hem uykunuz kaçar hem de kilo alımınız kaçınılmaz hale gelir. Ekmek peynir yiyeceğinize süt- müsli, yoğurt- kuru meyve, ayran bir iki adet kraker tüketimi tercihinde bulunmalısınız.

    *Yatmadan 1- 2 saat önce tüketeceğiniz ara öğün sayesinde uykuya çok daha kolay dalabilirsiniz.
    uykusuzluk-uykusuzluga-iyi-gelen-caylar_134211722653fc894483e94.jpg
    *Özellikle akşam saatlerinde az yağlı besin tüketimi tercihinde bulunmalısınız. Fazla yağlı yiyecek tüketmeniz durumunda yağlı yiyecek tüketimi uzun sürede gerçekleşecek ve bu durum sizin uykunuzu kaçırmaya yetecektir.

    *Alkol aldığınız zaman uykuya dalmada zorluk yerine uyku kalitesinde düşüş meydana gelebilir. Alkol aldıysanız yatmadan önce birkaç bardak su içmeye gayret göstermelisiniz.

    *Çay, yeşil çay, çikolata gibi kafein içerikli içecek tüketimlerinde bulunmanız uykuya dalmanızı zorlaştırır.

    *Kimi ilaçlar içeriğinde kafein barındırır. Kafein alımınızı kontrol altına almak istiyorsanız kullandığınız ilaçlarda kafein olup olmadığını kontrol edip ilaç kullanım saatinizi doktor gözetiminde değiştirebilirsiniz.
     
  2. Murat

    Murat Yönetici

    Çok fazla bir şey içmeyin yemeyin, su için ama en iyisi bir bardak süt içmek.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş