Oruçluyken yapılacak en uygun spor

Konu, 'Yaşam ve Sağlık Bilgi Bankası' kısmında Nehir tarafından paylaşıldı.

  1. Nehir

    Nehir Bölüm Yöneticisi

    Oruç tutanların genelde spordan uzaklaştığı ramazan ayında* bazı kurallara uyarak sağlıklı yaşam için spor yapabilmenin mümkün olduğu bildirildi.

    Oruç tutanların genelde spordan uzaklaştığı ramazan ayında* bazı kurallara uyarak sağlıklı yaşam için spor yapabilmenin mümkün olduğu bildirildi.

    Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Spor Hekimliği Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Hakan Gür* AA muhabirine yaptığı açıklamada* ramazan ayının* günün uzun ve havaların sıcak olduğu döneme denk geldiğini belirtti.
    Bu dönemde* hangi spor dalıyla uğraşılırsa uğraşılsın* ciddi mineral ve su kayıplarının yaşanacağına dikkati çeken Gür* bunun da vücudun zayıf düşmesine neden olacağını ifade etti.
    Gür* özellikle oruç tutanların* spor için serin saatleri tercih etmeleri gerektiğini belirterek* şunları söyledi:
    ''Sabah saatleri serin olur ama sıvı ve mineral kaybının yanında yorgunluk ve bitkinlik hali nedeniyle günün geri kalanı zor geçer. Buna göre iftar saatinden bir* bir buçuk saat önceden başlayıp* iftardan sonraki zamana* uygun zaman diyebiliriz.''
    EN KOLAY VE İDEAL SPOR: YÜRÜYÜŞ
    İftar öncesi yürüyüş gibi ''hafif'' sporların yapılabileceğini dile getiren Gür* şöyle devam etti:
    ''Sağlıklı yaşam için en kolay ve ideal spor olan yürüyüşe* her gün başlangıçta 20-30* alıştıktan sonra ise 40-60 dakika ayrılmasını tavsiye ediyoruz. Egzersiz zamanı* iftar saatine göre ayarlanabilir. Böylelikle sporun ardından su içilip* yemek yenebileceği için aç karına egzersiz yapmanın olumsuz etkilerine en az şekilde maruz kalırız.''
    Uzun açlığın ardından birden yüklenmemek açısından* iftarda bir-iki bardak su içerek* vücudun sıvı ihtiyacının giderilebileceğini ve tokluk hissinin yaratılabileceğini anlatan Gür* iftarda* aşırı yağlı* mideyi zorlayacak yemeklerden uzak durulması tavsiyesinde bulundu.
    YEMEKTEN SONRA SPOR* SPORDAN SONRA YEMEK
    Gür* iftar yemeğinin ardından* spor için en az bir saat geçmesi gerektiğine işaret ederek* şöyle konuştu:
    ''Sindirimi kolay besinler yedikten bir-bir buçuk saat sonra spor yapılabilir. Tavsiyemiz* sporun ardından da tekrar hafif şeyler yenmesi. Öğünlerin bölünmesi* hem spor yaparken olası olumsuzlukların önüne geçer hem de sahuru da düşünürsek metabolizma ve sindirim sistemi açısından daha ideal.''
    Futbol gibi aşırı güç ve sıvı kaybına neden olan sporların* oruçluyken yapılması durumunda bünyeyi fazla zorlayacağına dikkati çeken Gür* bu tarz sporlardan* vücudun açlık ve susuzluğa alışması için gereken bir hafta-10 günlük sürede* iftardan sonra bile uzak durulması tavsiyesinde bulundu.
    Gür* ramazan öncesi düzenli spor yapıp* ramazan boyunca spor yapmayı bırakanların* genel fizik ve kondisyonda yüzde 30'a varan kayıplar yaşayacağını belirterek* ''Bu nedenle spordan uzak durulmamalı. Yoksa kişinin bir aylık çalışma açığını kapatıp* eski haline dönmesi en az 5-6 hafta sürer'' dedi.
    Hakan Gür* yürüme dışında aşırı terleme ve mineral kaybına neden olmayacak ''hafif'' koşu* yüzme ve bisiklet gibi sporların yapılmasını tavsiye ettiklerini sözlerine ekledi.
     
  2. A

    Abdullah Yeni Üye

    Spor yapmak en uygundur bence...
     
  3. Murat

    Murat Yönetici

    Oruçken kendinizi fazla yormayın bol bol dinlenmeye bakın sporu başka zaman yaparsınız.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş