Omega-3’ün Yararları

Konu, 'Yaşam ve Sağlık Bilgi Bankası' kısmında Goksel tarafından paylaşıldı.

  1. Goksel

    Goksel Admin Yetkili Kişi

    Omega 3 Nelere İyi Gelir ? , Neleri İyileştirir ? ,
    Günlük Omega 3 Miktarı Nedir ? Ne Kadar Alınmalıdır ? ,


    İNSAN VÜCUDUNUN ÜRETEMEDİĞİ EN ÖNEMLİ YAĞ OMEGA 3

    [​IMG]

    Vücudun üretemediği ama mutlaka alınması gereken temel yağ asitlerinin en önemlisi Omega-3‘tür. Omega-3 eksikliğinin özellikle çocuklarda beyin ve göz gelişimi, dikkat eksikliği, davranış bozuklulukları, öğrenme güçlüğü gibi birçok problemleri ortaya çıkaracağını dile getiren Çocuk Hastalıkları ve Sağlığı Uzmanı Dr. Özlem Karahasanoğlu, Omega-3’ün tüm faydalarını anlattı.

    Yapılan bilimsel araştırmalarda Omega-3’ün yetişkinlerde kalp krizi riskini azalttığı, Alzheimer, diyabet, bağışıklık sistemi üzerinde etkili olduğu saptanmıştır. Haftada 3 kez balık yiyerek bu ihtiyacı karşılamak mümkündür. Ancak burada iki önemli problem var. Bir; Omega- 3’ün çok fazla olduğu balıklar soğuk ve derin deniz balıklarıdır. Tuna, sardalya, somon, ringa, uskumru gibi… İkincisi ise tüm dünya için geçerli olan deniz kirliliğidir. Soğuk su balıklarının denizden aldığı ağır metaller, tüketildiğinde insan vücuduna geçer. Özellikle gebelik ve küçük çocukluk döneminde vücuda besinlerle alınan ağır metallerin yol açtığı hasarlar hiçbir şekilde geriye dönülemez sonuçlar doğurur. Bu yüzden dikkatli olmak gerekir.


    Beyin gelişimindeki rolü

    Beyin gelişimi için ‘olmazsa olmaz’dır. Yapılan çalışmalarda annenin gebelik sırasında aldığı balık yağının bebeklerin ileriki yaşlarda algılamalarında fark yaratılabildiği gösterilmiştir. Ancak şunu da belirtmek gerekir ki; anne sütü balık yağı yani Omega-3 açısından zengindir. İlk 6 ay anne sütüyle beslenen bebekler anne sütü almamış olanlarla karşılaştırıldığında bilişsel fonksiyonları fark gösterebilir. Beyin ve göz gelişimi için ilk 2 yıl çok önemlidir. Anne sütü alamayan bebeklerin ve daha büyük çocukların dışarıdan almaları uygun olabilir.

    Kalp-damar sağlığındaki rolü

    Kalp-damar sistemindeki damar sertliğine yol açabilecek olan yağ plaklarını azalttığı “tromboz “ denilen pıhtılaşmayı engelleyen süreçlere yardımcı olduğu ispatlanmıştır.

    Bağışıklık sistemindeki rolü


    Bütün hücrelerin zarlarında mevcut olan Omega-3 dolayısıyla tüm sistemlerin gelişmesi için önemlidir. Çünkü tüm sistemler iyi çalıştığında bağışıklık sistemi iyi çalışır. Bu nedenle bağışıklık sistemini direkt etkiler.

    Sakinleştirici etkisi

    Sakinleştirici etkisi üzerine yapılan araştırmalarda Omega-3’ün depresyonu ve saldırgan davranışları azalttığı saptanmıştır. Hiperaktif çocuklarda faydası görülmüştür. Alzheimer ve diyabet tedavisinde de olumlu etkisi olduğuna dair çalışmalar vardır. Omega-3 yani balık yağı, kalsiyumun kemiğe yerleşmesine, dolayısıyla boy uzamasına da yardımcı olur.

    Kullanılan doza dikkat!


    Fazla miktarda alındığında kanamalara sebep olabildiği gibi bazı beklentileri tam tersine çevirebildiği de görülmüştür. ‘Bu çok mucizevî bir şey ben günde 3-5 kere alayım’ şeklinde bilinçsizce tüketilemez. Bazı durumlarda bazı ilaçlarla etkileşimde olabilir. Kesinlikle doktor tavsiyesinde alınmalıdır. Omega-3 ömür boyu alınabilir ama doğru dozajda. Bu sırada tabii ki balık yemeye devam edilmelidir.
     
  2. E

    Elif Dilara Yeni Üye

    Omega her insanın vücudunda bulunması gereken birşey
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş