Okulun İlk Günü İçin Anasınıfı Günlük Plan Örnekleri

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Anasınıfı öğrencileri de her sınıf gibi yarın eğitim öğretime başlayacak. Siz de anasınıfı öğretmeni olarak okulun ilk günü ne yapacağım telaşesini yaşamak istemiyorsanız bir an önce aşağıya eklediğim plan örneklerini incelemeye ne dersiniz?


    YARIM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI

    Okul Adı : …………...
    Tarih : 15/ 09/ 2014
    Yaş Grubu (Ay) : 48-60 Ay
    Öğretmen Adı : ……………
    Güne Başlama Zamanı

    Oyun Zamanı
    Öğrenme merkezlerinde oyun.
    Kahvaltı, Temizlik

    Etkinlik Zamanı
    Okula Başladım (Bütünleştirilmiş Türkçe Ve Oyun Etkinliği)
    Serbest Resim Yapıyorum ( Sanat Bireysel Etkinliğ)i

    Oyun Zamanı
    Öğrenme merkezlerinde oyun.

    Günü Değerlendirme Zamanı

    Eve Gidiş

    Genel Değerlendirme:

    Etkinlik Adı : Okula Başladım
    Etkinlik Türü: Türkçe- Oyun ( Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
    Yaş Grubu : 48-60 ay

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Motor Gelişim:
    Kazanım 3. Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. (Göstergeleri: Küçük top ile omuz üzerinden atış yapar. Atılan topu elleri ile tutar.)
    Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.(Göstergeleri: Basit dans adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.)
    Dil Gelişimi:
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri: Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür.)
    Öz bakım Becerileri:
    Kazanım 1. Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. (Göstergeleri:Elini, yüzünü yıkar, tuvalet gereksinimine yönelik işleri yapar.)
    Kazanım 3. Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.(Göstergeleri: Ev ve okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır, toplar, katlar, asar, yerleştirir.)
    Sosyal-Duygusal Gelişim:
    Kazanım 1. Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Göstergeleri: Adını, soyadını, yaşını söyler.)

    Öğrenme Süreci:
    ●Öğretmen önce kendini tanıtır sonra sırayla çocukların isimlerini söylemesini ister. Söylemeyen çocuklara ısrar etmeden söylemeleri için teşvik eder.
    ●Tüm çocuklar isimlerini söyledikten sonra öğretmen, “Parmaklarım” adlı parmak oyununu bir kez söyler, ardından çocukların da katılmasını sağlayarak parmak oyununu tekrar eder.

    PARMAKLARIM
    Biz, (Parmaklar sallanır.)
    Okula gidiyoruz. (Eller dizlere vurulur.)
    Biz , (10 parmak sallanır.)
    Eve gidiyoruz. (Ayaklar yere vurulur.)
    Biz, (10 parmak sallanır.)
    Çok mutluyuz. (Alkışlanır.)
    ● Öğretmen, hareketli bir müzik açarak çocuklara, “müziğin ritmine göre dans edelim mi?” der. Bir süre sonra müziği durdurur “sana en yakın arkadaşınla tokalaş ismini söyle ve hoş geldin de” yönergesini vererek çocukların dans etmesini ve yönergeleri uygulamalarını sağlayarak kendisi de oyuna katılır. (müzik durduğunda tokalaşmadığın başka bir arkadaşını seç diye bir açıklama yapar).
    ●Öğretmen çocuklardan el ele tutuşup halka olmalarını ister. Kendisi de halkaya giderek önce ismini söyler, topu karşısındaki çocuğa atar. Topu tutan çocuk “Benim ismin Can, senin ismin ne” der ve istediği arkadaşına topu atar, topu tutan çocuk aynı şekilde bir başka arkadaşına atarak oyun devam ettirilir.
    ● Tüm çocuklar ismini söyledikten sonra yine halka bozulmadan müzik eşliğinde top elden ele gezdirilir. Müzik durduğunda top hangi çocuğun elinde kalırsa o çocuk ismini söyler. (oyuna katılmayan çocuklara ısrar etmeden izlemeleri sağlanır).

    Materyaller:
    Top, Müzik

    Sözcükler:
    Tanışma-tokalaşma, halka

    Değerlendirme:
    -Bugün okulda neler yaptık?
    -Okulda kendini nasıl hissettin? Mutlu musun, üzgün müsün?
    -Sen ve ailen okula başlamadan önce ne hazırlıklar yaptınız?
    -Müzik çalarken ne dansı yaptın?
    -Neden insanlara adımızı söyleriz?
    -Neden bir arada vakit geçireceğimiz insanlarla tanışmamız gereklidir?

    Aile Katılımı:
    Ailelerden, çocuklarıyla okulda neler yaşadıklarını konuşup, en çok hoşlandığı etkinliği not alarak okula göndermeleri istenir.

    Uyarlama:


    Etkinlik Adı : Serbest Resim Yapıyorum.
    Etkinlik Türü: Sanat (Bireysel Etkinliği)
    Yaş Grubu : 48-60 Ay

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Motor Gelişim:
    Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Göstergeleri: Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
    Dil Gelişimi:
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır. Göstergeler: Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.

    Öğrenme Süreci:
    ● Öğretmen pastel boya ve kâğıtları çocuklara dağıtır. “Daha önce pastel boya ile hiç resim yaptınız mı?” diye soru yönelterek, pastel boyayı tanıtır ve nasıl kullanacaklarını anlatır. “Şimdi sizden sınıfımızın resmini ya da arkadaşlarınızın resmini ya da anne babanızın ya da eviniz ile ilgili bir resim yapmanızı istiyorum” diyerek; çocukların resimlerini yapmalarına rehberlik eder. Resimler hakkında sohbet edilir. Her çocuk kendi resmi üzerinden neler çizdiğini anlatır. Öğretmen resmin üzerine küçük notlar alır. Yapılan resimler daha sonra ilk resim olarak arşivlenmek üzere panoya asılır.

    Materyaller:
    Pastel boya, resim kâğıtları

    Sözcükler:
    Pano

    Değerlendirme:
    _Resim yaparken hangi malzemeleri kullandık?
    _Yaptığı resmi anlatmak isteyen var mı?
    _Evde nasıl resimler, ne resimleri yapıyorsunuz?
    _Resim yaparken ne hissettiniz?
    _Resim çalışması yaparken en çok ne hoşunuza gitti?

    Uyarlama:

    (2)

    YARIM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI

    Okul Adı : …………...
    Tarih : 16/ 09/ 2014
    Yaş Grubu (Ay) : 48-60 Ay
    Öğretmen Adı : ……………
    Güne Başlama Zamanı

    Oyun Zamanı
    Öğrenme merkezlerinde oyun.

    Kahvaltı, Temizlik

    Etkinlik Zamanı
    Okul Vakti (Sanat-Türkçe-Müzik Büyük Grup Etkinliği)
    Yağ Satarım Bal Satarım Oyunu ( Açık Havada Büyük Grup Etkinliği)

    Oyun Zamanı
    Öğrenme merkezlerinde oyun.

    Günü Değerlendirme Zamanı

    Eve Gidiş


    Genel Değerlendirme:


    Etkinlik Adı : Okul Vakti
    Etkinlik Türü: Sanat-Türkçe-Müzik (Büyük Grup Etkinliği)
    Yaş Grubu : 48-60 Ay

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Bilişsel Gelişim:
    Kazanım 17. Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Göstergeleri: Bir olayın olası nedenlerini söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)
    Motor Gelişim:
    Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Göstergeleri: Nesneleri sıkar. Nesneleri döndürür. Malzemelere elleriyle şekil verir. Malzemelere araç kullanarak şekil verir. )
    Dil Gelişimi:
    Kazanım 2. Sesini uygun kullanır. (Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır, sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.)
    Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.(Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinlediklerini/izlediklerini başkalarına anlatır.)
    Sosyal-Duygusal Gelişim:
    Kazanım 4. Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. (Göstergeleri: Başkalarının duygularını söyler. Başkalarının duygularının nedenlerini söyler. Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.)
    Kazanım 5: Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.(Göstergeleri: Olumlu/olumsuz duygularını olumlu sözel ifadeler kullanarak açıklar.

    Öğrenme Süreci:
    ● Çocuklar oyun hamuru tanıtır. Nasıl kullanılacağı hakkında bilgi verilir. Çocukların özgün ürünler oluşturmalarına fırsat tanınır. İstekli olanlara hamur kalıpları verilerek istedikleri şekilleri çıkartmaları yönünde desteklenir. Çocuklar oyun hamuru ile oynarken “Parmaklarım” parmak oyunu çocuklarla birlikte söylendikten sonra “Okulum” adlı şiiri öğretmen birkaç kez tekrar ederek söyler. Söylemek isteyen çocuklara da söylemeleri için fırsat verir.
    PARMAKLARIM
    Biz, (10 parmak sallanır.)
    Okula gidiyoruz. (Eller dizlere vurulur.)
    Biz , (10 parmak sallanır.)
    Eve gidiyoruz. (Ayaklar yere vurulur.)
    Biz, (10 parmak sallanır.)
    Çok mutluyuz. (Alkışlanır.)

    OKULUM
    Okulumu çok severim.
    Her sabah erkenden uyanıp,
    Okuluma gider, sınıfıma girerim.
    Çeşit çeşit köşeler, oyuncaklar var.
    Bilseniz daha neler neler var.
    Güler yüzlü güzel öğretmenimde var.

    ●Öğretmen bizim sınıfımızda hangi oyuncaklar var? Başka neler var? Başka… Sorularını sorar? Okula başlamadan önce okul için hangi hazırlıkları yaptınız? Neler aldınız? Okula nasıl geliyorsunuz? Servisle mi, ailenizden bir büyükle mi, geliyorsunuz? Soruları sorar. Şimdi size bir kukla hikâyesi anlatacağım bakalım kemal okula başlarken sizinle aynı hazırlıkları yapmış mı? Başka neler yapmış?
    Öğretmen kukla sehpasını çocukların görebilecekleri şekilde yerleştirdikten sonra, “Kemal Okula Başlıyor” adlı hikâye kuklalarla anlatılır.

    “Kemal okula başlayacağı için çok sevinçliydi ve okulların açılmasını sabırsızlıkla bekliyordu. Bir gün annesi Kemal’e okulların haftaya açılacağını söyleyince, Kemal çok sevindi. Kemal bu sevincini önce kedisi Tekir ile paylaştı.
    - Bundan sonra seninle okuldan gelince oynarız, dedi.
    Komşuları Filiz teyzeye, Bakkal Mehmet amcaya, Balıkçı Ömer dede’ye okula başlayacağını haber verdi. Sevincini tanıdığı herkesle paylaştı. Kemal, annesi ve babası ile okul ihtiyaçlarını almak için kırtasiyeye gitti. Öğretmeninin verdiği listeyi Kırtasiyeci Ahmet amcaya verdiler. Ahmet amca okul için gerekli olan malzemeleri gösterdi. Kemal pastel boyasını, sulu boyasını, yapıştırıcısını, makasını ve boyama kitabını seçti. Bir de dosyası olmalıydı, öğretmeni öyle istemişti, yaptığı faaliyetleri dosyasına koyacaktı. Kemal artık okula gitmek için hazırdı. Okulun açıldığı ilk gün anne ve babasıyla okula gitti. Babası “Bugün ilk gün olduğu için seni biz getirdik. Bundan sonra servisle gelip gideceksin.” dedi ve Kemal’i servisçi Orhan amcayla tanıştırdı. Kemal sınıfına girdi, arkadaşlarıyla birlikte oyuncaklarla oynadılar. Öğretmeni onlara resim yaptırdı. Şarkılar söylediler. Oynamak için bahçeye çıktılar. Bahçede kum havuzu bile vardı. Kemal’in ilk günü çok güzel geçmişti, çünkü okul ve okula gelmek çok güzeldi.” Diyerek hikâyeyi sonlandırır.
    ●Çocuklara okula başladıklarında neler hissettikleri, şimdi neler hissettikleri gibi sorularla çocuklarla sohbet edilir. Daha sonra kukla oynatmak isteyen çocuklara oynatmaları için fırsat verilir.
    ●Hikâye ile ilgili sorular sorulup, çocukların da ilk günü hakkında duyguları öğrenilir.

    ●Öğretmen “okul vakti” adlı şarkıyı söyler, tekrar edilir.
    OKUL VAKTİ
    Kalk artık sabah oldu Sürü gitti ovaya Sütçü köşeyi döndü
    Her taraf sesle doldu Kuşlar uçtu havaya Bütün lambalar söndü
    Güneş doğdu, ufuk açtı Karanlıklar uzaklaştı Uykunun da keyfi kaçtı
    Okul vakti yaklaştı Okul vakti yaklaştı Okul vakti yaklaştı.

    Materyaller:
    El kuklaları, oyun hamuru, oyun hamuru kalıpları

    Sözcükler:
    Kukla, tekerleme

    Değerlendirme:
    -Hikâye anlatılırken hangi malzemeleri kullandık?
    -Okula gelmek niçin ne gereklidir?
    -Başka nerelerde kukla gösterisi izlediniz?
    -Bugün yaptığımız etkinliklerden en çok hoşuna giden hangisi oldu?
    -Bir gün önce aile katılımı ile istenilen “en sevdiğim etkinlik “yazıları okunur.

    Aile Katılımı:
    -Ailelere çocukların öğrendikleri “Parmaklarım” parmak oyunu ve “okulum” şiiri, yazılı olarak verilir. Ailelerden çocukları ile evde söylemeleri istenir.

    Uyarlama:





    Etkinlik Adı : Yağ Satarım Bal Satarım.
    Etkinlik Türü: Acık Havada Oyun (Büyük Grup Etkinliği)
    Yaş Grubu : 48-60 Ay

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Bilişsel Gelişim:
    Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    Motor Gelişim:
    Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar. (Göstergeler: Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar.
    Dil Gelişimi:
    Kazanım 2. Sesini uygun kullanır. (Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.)

    Öğrenme Süreci:
    ●Öğretmen çocuklara bahçeye çıkacaklarını söylenir. Çocukların bahçeye çıkmaları için hazırlanmalarına yardımcı olur.
    Öğretmen okulun bahçesini gezdirerek gerekli açıklamaları yaparak çocukların gözlem yapmalarını sağladıktan sonra “yağ satarım, bal satarım ” şarkılı oyununu anlatır, kurallarını açıklar.
    Öğretmen gerekli yerlerde oyuna katılır. Çocukların isteğine göre oyuna devam edilir.
    ● “Okul bahçesinde neler gördük? Neler vardı?” (Atatürk büstü, top alanı, ağaçlar, park-bahçe oyuncakları, banklar vb.) gibi sorular sorulur, çocukların gözlemlediklerini söylemeleri sağlanır. Bahçemizi ve çevremizi temiz tutmayla ilgili sohbet edilir.

    Materyaller:
    Mendil

    Sözcükler:
    Halka, büst

    Değerlendirme:
    -Biraz önce oynadığımız oyunun kuralları nelerdi?
    -Bu oyunu başka nasıl oynayabiliriz?
    -Bu oyunu oynamaktan hoşlandın mı?
    -Neden kurallar vardır?
    -Bu oyunu daha önce kimlerle nerede oynadınız?

    Aile Katılımı:
    Velilerden çocuklarıyla birlikte evlerinin bahçelerini inceleyip, okulun bahçesiyle karşılaştırmaları farklılıkları ve benzerlikleri konuşmaları istenir.

    Uyarlama:


    (3)

    YARIM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI

    Okul Adı : …………...
    Tarih : 17/ 09/ 2014
    Yaş Grubu (Ay) : 48-60 Ay
    Öğretmen Adı : ……………
    Güne Başlama Zamanı

    Oyun Zamanı
    Öğrenme merkezlerinde oyun.

    Kahvaltı, Temizlik

    Etkinlik Zamanı
    Okula Neden Geliyorum?(Türkçe Büyük Grup Etkinliği)
    Hoş Geldin Şapkaları ( Oyun- Türkçe Bütünleştirilmiş Grup Etkinliği)

    Oyun Zamanı
    Öğrenme merkezlerinde oyun.
    .
    Günü Değerlendirme Zamanı

    Eve Gidiş


    Genel Değerlendirme:


    Etkinlik Adı : Okula Neden Geliyorum?
    Etkinlik Türü: Türkçe (Bütünleştirilmiş Grup Etkinliği)
    Yaş Grubu : 48-60 Ay

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Bilişsel Gelişim:
    Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
    Dil Gelişimi:
    Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. (Göstergeleri: Düz cümle kurar. Olumsuz cümle kurar. Soru cümlesi kurar. Bileşik cümle kurar. Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır.)
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. )
    Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. )
    Sosyal-Duygusal Gelişim:
    Kazanım 1. Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Göstergeleri: Duyuşsal özelliklerini söyler.)
    Kazanım 4. Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.(Göstergeleri: Başkalarının duygularını söyler. Başkalarının duygularının nedenlerini söyler. Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.)

    Öğrenme Süreci:
    ● Öğretmen çocuklardan okulda yapmaktan hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları etkinlikleri sözlü olarak ifade etmelerini ister.
    Öğretmen kukla sehpasını çocukların görebilecekleri şekilde yerleştirdikten sonra, okula gitmek istemeyen Mehmet ile okulunu severek giden Can’ın hikâyesini anlatan kukla oyununu anlatır.

    CAN: Okulum çok güzel, - Arkadaşlarım çok iyi. - Öğretmenim bana - Güzel şeyler öğretti. - Lay lay lay lay
    MEHMET: Can, ne güzel bir şarkı bu. Bunu sana kim öğretti?
    CAN: Öğretmenim okulda öğretti.
    MEHMET: Okula gitmeyi çok mu seviyorsun, hiç ağlamıyor musun?
    CAN: Neden ağlayayım ki. Okulda ağlanacak ne var ki?
    MEHMET: Şey… Ağlanmaz tabi ki.
    CAN: Mehmet sen okula yazılmadın mı? Ben senin anaokuluna yazıldığını duymuştum.
    MEHMET: Yazılmıştım; ama artık gitmiyorum.
    CAN: Neden gitmiyorsun?
    MEHMET: Çünkü okula gittiğim zaman annemi özledim; çok uykum geldi ve sonra…
    CAN: Yoksa ağladın mı?
    MEHMET: Evet ağladım, annemden ayrı kalamadım.
    CAN: Biliyor musun Mehmet, ben okula başladığım zaman hiç ağlamamıştım; hala da ağlamıyorum. Öğretmenim, bize çok güzel şarkılar öğretti; oyunlar oynattı. Üstelik ağlamadığım için beni alkışlattı.
    MEHMET: Sen anneni hiç sevmiyor musun?
    CAN: Hem de çok seviyorum.
    MEHMET: Sevseydin ondan ayrılamazdın.
    CAN: Annemi çok seviyorum, özlüyorum; ama okuldan çıkınca yine ona kavuşuyorum.
    MEHMET: Ben de çok seviyorum annemi, o yüzden okula gidemiyorum.
    CAN: Okuldan eve geldiğim zaman öğrendiğim şarkıları, tekerlemeleri anneme söylüyorum; annem de çok mutlu oluyor.
    MEHMET: Okulda neler yapıyorsun, bana da söyler misin?
    CAN: Resim yapıyoruz, oyuncaklarla oynuyoruz; şarkılar söyleyip, tekerlemeler öğreniyoruz. pek çok çalışmalar yapıyoruz.
    MEHMET: Bana bir tekerleme söyler misin?
    CAN: Tabi ki söylerim, başlıyorum.
    Zıp zıp zıp, zıplayan top? Neredesin minik top, oradasın, şuradasın, işte bak, tam buradasın.
    MEHMET: Çok güzel bir tekerleme.
    CAN: Benim sana öğretmemle olmaz, bence sende okula gitmelisin.
    MEHMET: Haklısın Can, ben de çok arkadaşım olsun istiyorum; senin gibi birçok güzel şarkılar öğrenmek istiyorum. Can, ben eve gidip anneme okula gitmek istediğimi söyleyeceğim.
    CAN: Anneni çok mutlu edeceksin.
    MEHMET: Ben de sana öğrendiğim şarkıları söyleyeceğim Can. Şimdilik hoşça kal.
    CAN: Hoşça kalın arkadaşım.
    Mehmet okula başladığı gün hiç ağlamadı; öğrendiği her şeyi annesine, Can’a anlattı. Mehmet, artık çok mutlu bir çocuktu.
    ● Daha sonra kukla oynatmak isteyen çocuklara oynatmaları için fırsat verilir.

    Öğretmen ”Okulum” parmak oyununu çocuklara göstererek, hareketleri eşliğinde yapar. Parmak oyunu çocuklarla birlikte tekrar edilir.

    OKULUM
    Okulun çatısı var (İki el birleştirilerek çatı hareketi yapılır)
    İçinde mini mini çocuklar (Ellerin parmakları yukarı doğru hareket ettirilir)
    Başlarında öğretmen (Başparmak gösterilir)
    Yanında öğrenciler (Diğer parmaklar gösterilir)
    Birlikte bahçeye çıktılar (Parmaklarla yürüme hareketi yapılır)

    Materyaller:
    Kukla sehpası, erkek çocuk, anne baba, öğretmen kuklaları

    Sözcükler:
    Servis

    Değerlendirme:
    -Okullar ve öğretmenler olmasaydı neler olurdu?
    -Niçin okula geliyoruz?
    -Okulda neler yapıyoruz?
    -Okula gelmezsek ne olur?

    Aile Katılımı:
    Okulda öğrendikleri “okulum “parmak oyunu evde de tekrar etmeleri istenir.

    Uyarlama:





    Etkinlik Adı : Hoş Geldin Şapkaları
    Etkinlik Türü: Oyun-Türkçe (Bütünleştirilmiş Grup Etkinliği)
    Yaş Grubu : 48-60 Ay

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Bilişsel Gelişim:
    Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
    Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Göstergeleri:Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
    Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. (Göstergeleri: Nesnenin mekândaki konumunu söyler.)
    Motor Gelişim:
    Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Göstergeleri: Basit dans adımlarınıyapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitlihareketleri ardı ardına yapar.)
    Dil Gelişimi:
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)
    Sosyal-Duygusal Gelişim:
    Kazanım 1. Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Göstergeleri: Adını/ soyadını söyler. Duyuşsal özelliklerini söyler.)

    Öğrenme Süreci:
    Öğretmen önceden hazırladığı hoş geldin şapkalarını eline alarak, “Elimdeki şapkalar sahiplerini arıyor.” Der.
    Öğretmen çocuklara hoş geldin ne demek?
    Kimlere hoş geldin deriz?
    Ne zaman hoş geldin deriz?
    Nasıl tokalaşılır?
    Başka nasıl selamlaşılır?
    Sorulatını sorarak sohbet edilir.
    Ardından “Şimdi sizinle bir oyun oynayacağız.” der. Bu oyun sırasında müzik açılır, çocukların müzik eşliğinde birbirlerinin kafalarına şapkaları takmalarına rehberlik edilir. Müzik kapatılınca, şapkasız kalan çocuk kendi adını ve bugün neler hissettiğini söylediğinde, şapkanın sahibi olacaktır. Tüm çocukların şapkayı almalarına fırsat verilecek şekilde oyuna devam edilir. Ardından hareketli bir müzik eşliğinde çocuklara, “Müziğin ritmine göre dans edelim mi?” der. Bir süre sonra müziği durdurur. “Sana en yakın arkadaşınla tokalaş, ismini söyle.” der. “Hoş geldin” deme yönergesi vererek, çocukların dans etmesini ve yönergeleri uygulamalarını sağlayarak, kendisi de oyuna katılır. (Müzik durduğunda, “tokalaşmadığın başka bir arkadaşını seç.” diye bir açıklama yapar.)
    ●Çocuklar iki gruba ayrılır. Birinci gruptaki çocuklar dışarıya çıkarlar. Gruptaki çocuklar, odada bulunan, önceden yeri bilinen eşyaların bazılarının (sandalye, masa, saat, resimler, kitaplar vb.) yerini ve duruşunu, biçimini değiştirirler veya birkaçını saklarlar. İçeriye giren çocuklar yeri, duruşu, biçimi değiştirilen veya eksilen nesne ve ayrıntıları bulmaya çalışırlar. Sonra ikinci gruptaki çocuklar dışarıya çıkarlar, bu kez diğer grup sınıftaki eşyalarda değişiklik yaparlar.

    Materyaller:
    Öğrenci sayısından bir eksik hoş geldin şapkaları,

    Sözcükler:
    Hoş geldin

    Değerlendirme:
    _Şapka oyunu oynanırken neler hissettin?
    _Arkadaşlarının adını hatırlayabiliyor musun?
    _Odandaki eşyaların yerlerini hatırlıyor musun?
    _Hatırlamıyorsan bugün eve dönüşünde dikkat eder misin?

    Uyarlama:



    (4)

    YARIM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI

    Okul Adı : …………...
    Tarih : 18/ 09/ 2014
    Yaş Grubu (Ay) : 48-60 Ay
    Öğretmen Adı : ……………
    Güne Başlama Zamanı

    Oyun Zamanı
    Öğrenme merkezlerinde oyun.

    Kahvaltı, Temizlik

    Etkinlik Zamanı
    Konuşuyorum (Sanat-Türkçe Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
    Arkadaşımın Adını Öğreniyorum (Oyun-Hareket-Drama-Müzik Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

    Oyun Zamanı
    Öğrenme merkezlerinde oyun.

    Günü Değerlendirme Zamanı

    Eve Gidiş


    Genel Değerlendirme:



    Etkinlik Adı : Konuşuyorum
    Etkinlik Türü: Sanat-Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
    Yaş Grubu : 48-60 Ay

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Bilişsel Gelişim:
    Kazanım 17. Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Göstergeleri: Bir olayın olası nedenlerini söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)
    Motor Gelişim:
    Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Göstergeleri: Nesneleri sıkar. Nesneleri çeker/gerer. Nesneleri döndürür. Malzemelere elleriyle şekil verir. Malzemelere araç kullanarak şekil verir.)
    Dil Gelişimi:
    Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. (Göstergeleri: Düz cümle kurar. Olumsuz cümle kurar. Soru cümlesi kurar.)
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)
    Öz bakım Becerileri:
    Kazanım 1. Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. (Göstergeleri: Elini, yüzünü yıkar. Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yapar.)
    Sosyal-Duygusal Gelişim:
    Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Nesneleri alışılmışın dışında kullanır. Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
    Kazanım 6. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. (Göstergeleri: Haklarını söyler. Başkalarının hakları olduğunu söyler. .)
    Kazanım 12. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. (Göstergeleri: Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler. Kuralların gerekli olduğunu söyler. İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır .)
    Öğrenme Süreci:
    ●Masalara oyun hamuru koyulur. Hamurun rengi ve dokunsal duyumu sorulur. Çocuklardan oyun hamuru ile çok değişik görünümlü bir sabun yapmaları istenilir. Sabunun temizlik için neden gerekli olduğu hakkında sohbet edilir. Daha sonra sınıf toplanır. Öğretmen masaların temizliği ile ilgili çocuklardan yardım alır. Çocuklardan sıraya girmeleri istenilir. Temizlik ve tuvalet ihtiyaçlarını gidermek için lavaboya gidilir, ellerin nasıl yıkanması gerektiğini gösterir. Çocukların ellerini yıkamalarını izler ve gerekli uyarılarda bulunur. Tuvalet kullanımı hakkında bilgi vererek gerekli yönlendirmeleri yapar.
    Sınıfa dönüldüğünde sınıf kuralları hakkında çocuklarla sohbet eder.
    Sınıfımızı hiç toplamazsak ne olur?
    Ellerimizi hiç yıkamazsak ne olur?
    Ellerimizi sabun kullanmadan yıkasak ne olur?
    Lavaboya giderken neden sıraya girdik?
    Aynı anda tuvalete girebilir miyiz?
    Başka nerelerde sıraya gireriz?
    Sırayı bozmamak neden önemli? Soruları sorularak sohbet edilir.

    ●Öğretmen sınıf kitaplığından çocukların seçtiği bir hikâyeyi anlatır.
    “Parmaklarım” parmak oyunu ve okulum parmak oyunu tekrar edilir.

    Materyaller:
    Oyun hamurları, hikâye



    Değerlendirme:
    -Her istediğimiz şey okulda yapılabilir mi?
    -Okulun kuralları nelerdir?
    -Sınıfın kuralları nelerdir?
    -Sınıf kurallarına uymaksak neler olur?
    -Evde her istediğimizi yapabiliyor muyuz? Neden?
    -Ev kurallarına uymasak neler olur?

    Aile Katılımı:
    Ev kuralları hakkında sohbet etmeleri istenir.

    Uyarlama:



    Etkinlik Adı : Arkadaşımın Adını Öğreniyorum
    Etkinlik Türü: Oyun-Hareket-Müzik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
    Yaş Grubu : 48-60 ay

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Bilişsel Gelişim:
    Kazanım 3. Algıladıklarını hatırlar. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.)
    Motor Gelişim:
    Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar. (Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür.)
    Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Göstergeleri: Basit dans adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.)
    Dil Gelişimi:
    Kazanım 2. Sesini uygun kullanır. (Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin şiddetini ayarlar ayarlar.)
    Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. (Göstergeleri: Düz cümle kurar. Olumsuz cümle kurar. Soru cümlesi kurar. Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır.)
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)
    Sosyal-Duygusal Gelişim:
    Kazanım 1. Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Göstergeleri: Adını/ soyadını söyler.)

    Öğrenme Süreci:
    ●Öğretmen eline bir top alır ve ‘’el ele tutuşalım halkaya karışalım’’ diyerek çocuklarla birlikte daire oluşturur. Ardından, öğretmen topu eline alıp önce kendi adını söyleyerek, bir çocuğa topu atar. Topu tutan çocukta kendi adını söyleyerek topu başka bir arkadaşına atar. Her çocuğun bu çalışmayı yapmasını sağladıktan sonra; ikinci aşamada top elinde olan çocuk önce kendi adını, sonra topu atacağı arkadaşının adını söyleyerek topu atar. Yine her çocuğun bu çalışmayı yapması sağlanır.
    ●Müzik eşliğinde 1, 2 dakika serbest yürünür veya dans edilir. Müzik durdurulduğunda öğretmenin yönergesi ile (en yakınızdaki arkadaşınıza elinizle, burnunuzla, sırt sırta gelerek) selamlaşmaları sağlanır. Müzik yine başlatılır. Serbest dans edilip durdurulunca yine öğretmenin yönergesine göre istenilenler guruba söylenir.
    ●Öğretmen çocuklara bildikleri şarkıları söylemelerine fırsat tanır, sonra “Okula Başladık” şarkısını çocuklara söyler. Şarkı bölüm bölüm tekrar edilerek söylenir.
    Okula başladık heya okula başladık Okulu sevdiren heya yaşamı sevdiren
    Sevgili öğretmenim günaydın size Resmi sevdiren, müziği sevdiren
    Sevgili arkadaşlar günaydın size Derslerimiz pek güzel çalışmak güzel

    Materyaller:
    Top, müzik,

    Değerlendirme:
    -Etkinlik hoşuna gitti mi?
    -Arkadaşlarının adını daha kolay öğrendin mi?
    -Şarkı söylemeyi seviyor musun?
    -Bu oyunu başka nasıl oynayabilirdik?
     
  2. çiçek elif

    çiçek elif Yeni Üye

    küçük yaşata dil eğitimi de şart mutlaka.bunu duşmuştum araştırmakta fayda var.
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 3 Mart 2015
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş