Okulda Dinleme Kuralları Nelerdir?

Konu, 'Liseler ve İlköğretim' kısmında melek tarafından paylaşıldı.

  1. melek

    melek New Member

    Okullarda dinleme kuralları neler?
    Okulda Dinleme Kuralları nelerdir, Sınıfta dinlenme kuralları, Tenefüste dinlenme kuralları nelerdir.

    Dinleme Kuralları Nelerdir?

    Okulda öğrenmeler büyük ölçüde okumaya ve dinlemeye dayanır. Özellikle sınıflarda öğrenci sayısının fazlalığı, uygulamalı dersler için gerekli ortamın oluşturulmaması , derslerin dinleme ağırlıklı olmasına neden olmaktadır. Günlük yaşamda da dinleme temel bir iletişim becerisidir. Bir yetişkin ortalama olarak günün %31'ni dinleyerek geçirir. Diğer iletişim becerileriyle karşılaştırırsak;%7'si yazma, %11'i okuma ve %21'ini konuşma kapsar. Etkili not alma becerisinde bahsedildiği gibi not almada öncelikli adım dinleme becerisinin geliştirilmesidir.
    Dinlediğimiz birisinin,öğretmen,arkadaş veya bir konferansta konuşmacı, daha sonra söylediklerinin hiç birini hatırlamadığınızın farkına vardınız mı ? oysa onun konuşmasını duydunuz. Özellikle derslerde öğretmeni duyuyor fakat dikkatinizi veremiyor olabilirsiniz. Bu durum dinleme ile duyma arsındaki farkı ortaya koyar. Duyma pasif, biyolojik bir süreçtir. Çevreden gelen sesler kulak tarafından alınır. Dinleme ise bilişsel bir etkinliği kapsayan bir süreçtir ve gelen bilgi yorumlanır. Dinleme amaçlı ve kısıtlıdır, düşünmeyi içerir.
    Dinlemede dikkatin ders süresince sürdürülebilmesi ve anlatılanların öğrenilebilmesi ve anlatılanların öğrenilebilmesi dinleme becerisinin geliştirilmesine bağlıdır. Derste dinleme yolu ile öğrenme, öğrencinin kendi başına öğrenmesinden hem daha etkili hem de daha kısa sürede gerçekleşir.

    Çünkü ;
    1- Sınıf içinde yapılan sözlü anlatımlar konunun özünü ve en can alıcı yanlarını öğrenciye verme olanağı sağlar.
    2- Anlatımda yazı tahtası, harita, çizelge v.b. görsel araçların kullanılması görsel-işitsel dinleme olanağı sağlar.
    3- Sınıf içi grup etkileşimi öğrenmede etkilidir.
    4- Sınıf içi etkileşimde öğrenci, sınavlarda sorumlu olduğu yerlerin ip uçlarını öğrenir. Bu da öğrencinin sınav hazırlığını daha bilinçli yapmasına yardımcı olur. Dolayısıyla ders başarısını artırır.
    İyi bir dinleyici olmak etkin dinleme becerilerine sahip olmayı gerektirir ve bu beceriler geliştirilebilir;
    1- Ekin dinlemenin ön koşulu dinlemeye hazırlıklı olmaktır. Bunun için dersten önce hazırlık yapılmalıdır.
    2- Dinleme karşılaştırma sürecidir; düşünceleri yakalama, düşüncelerin önemini saptama ve diğer düşüncelerle ilişkileri bulmayı içerir.
    3- Öğrenci dersi dinlerken öğretmenin söylediklerinden yola çıkarak daha sonra söyleyeceklerini kestirmeye çalışmalıdır.
    4- Öğrenci dikkatin konudan kaymasını önlemek için konunun ana ve yardımcı düşüncelerini bulmaya çalışmalıdır.

    Temel düşünceleri bulmak için şu sorular sorulabilir?
     
  2. Misafir

    Misafir Misafir

    :cool:öretmen ödevimi beğendi.:cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:ödevime bakınca suratım böyle oldu:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::eek::eek::eek::eek::eek::eek::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::eek::eek::eek::eek::eek::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:
     

Sayfayı Paylaş

Misafirler bu sayfaya şu kelimeleri arayarak geldiler:

  1. dinleme kraları kısa yazı