Okul Araç Gereçlerimiz; Hikaye ve Saklanan Eşyalar Oyunu

Konu, 'Eğitim Öğretim' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Serbest Zaman:


    Öğretmen, çocukları elindeki kukla ile “Günaydın!” diyerek karşılar. Çocuklarla kısa bir süre sohbet eder. “Çocuklar, akşam evde neler yaptınız? Okulu ve arkadaşlarınızı özlediniz mi?” diyerek çocukların okul izlenimleri hakkında bilgi almaya çalışır. Öğretmen çocuklara ilgi köşelerinde serbest oynamaları yönünde rehberlikte bulunur.

    Süre bitiminde “Karıncalar kıtır kıtır. Ayakları pıtır pıtır. Sınıfımızı toplarız, patır patır.” sözlerini ezgili bir şekilde söyleyerek ilgi köşelerini düzenlemeleri için rehberlikte bulunur.


    Sanat- Türkçe:


    Öğretmen daha önceden çizdiği, ayrıntısı çok olmayan okul figürüyle çocukların dikkatlerini çekmeye çalışır. Diğer elinde ise renkli el işi kâğıtları vardır. Çocukları sanat köşesinin yanına alarak burada bulunan malzemelerin (makas, prit, boya kalemleri) adlarını söyler. Bu köşede bulunan diğer malzemeleri (kâğıt, el işi kâğıdı, kartonlar vb.) göstererek adlarının ne olduğunu ve bunların ne işe yarıyor olabileceklerini sorar. Çocuklardan alınan cevaplardan doğru olanlar pekiştirilir.

    Çocuklar masalara alınır. Öğretmen arkasını dönerek kâğıtlardan birine prit sürer ve çocuklara dönerek kâğıda dokundurarak yapışkanlığı ve ıslaklığı fark etmelerini sağlar. “Acaba bunu kim yalamış olabilir?” diye sorar.

    Çocuklar elleri ile kontrol ederler. Öğretmen “Yalanan yer ıslak, yapışkan ve kokulu. Burayı bir insan yalamış olamaz. Acaba köpek mi yaladı? Ama köpeğe de benzemiyor. Bakalım bakalım kim yalamış olabilir?” diyerek çocuklara tahmin etmesi için süre tanır ve gelen cevaplar doğrultusunda çocukları pritle tanıştırır.

    Öğretmen pritlerden birini alarak kukla (pritin bir tarafında kahraman pelerini, diğer tarafında gözleri ve ağzı vardır) gibi hareket ettirerek konuşturur:


    “Benim adım prit. Benim yapıştırma gücüm var. Yapacağınız el işi faaliyetlerinde yapıştırılması gereken yerleri benimle yapıştırabilirsiniz. Kullanmaya başlamadan önce kapağımı açın ve gerekli yere beni birazcık bastırarak sürün. İşiniz bitince hemen kapağımı kapatın. Böylece kurumamı engellemiş olursunuz. Açık kaldığım zaman ağzım çok kuruyor. Yapışkanım gidiyor. Benim ağzım kapalı kalmalı. Siz de ağzınızı uzun süre açarsanız kurur. Açın bakalım. (Çocukların ağızlarını bir süre açmaları ve ağızlarında oluşan kuruluğu fark etmeleri sağlanır.) Ben de kurursam yapışkanlık gücümü kaybederim, gerekli olduğum başka zaman beni kullanamazsınız. Bu yüzden beni az çevirerek çıkarın, işiniz bitince de ağzımı kapatın. Anlaştık mı arkadaşlar?” diyerek etkinliğin yapımına geçer.

    Öğretmen; pritleri kullanırken kapağının nasıl açılacağını, ne kadar çıkarılacağını, nasıl kapanacağını ve kâğıtları yapıştırırken nasıl sürüleceğini göstererek rehberlik eder. Çocuklar detaysız olarak çizilmiş okul figürünü, el işi kâğıtlarını yırtıp yapıştırarak tamamlamaları için yönlendirilir. Öğretmen; “Hop hop hop, minik tavşanlar büyüdü. Okuluna doğru yürüdü. Masal saati geldiği için, sıra sıra mindere dizildi.” diyerek hikâye saati için çocukları yönlendirir.

    Çocuklar bir kukla yardımı ile minderlere “U” şeklinde oturtulur. Öğretmen çocuklara bilmece soracağını söyleyerek dikkatlice dinleyerek tarif edilen nesneyi tahmin etmelerini ister.

    Kutu kutu odalar, içinde ne güzel oyuncaklar, kitaplar var. Oyun oynar, şarkı söylerler, öğretmenle çocuklar. (Okul)

    Yaz derim yazar, çiz derim, çizer. Resim yapmayı çok çok sever. (Kalem)

    Öğretmen hikâye anlatımına geçer. Eline bir kâğıt alarak hikâyeyi anlatmaya başlar.


    "Bembeyaz bir kâğıt yere yatmış (Kâğıt masanın üzerine koyulur.). Sonra sessizce uykuya dalmış. Birden piti piti diye bir sesle uyanmış üzerinde minik minik karıncalar geziyormuş (Kâğıdın üzerinde el dolandırılır.). Kâğıt gıdıklanmış, kıkır kıkır gülmüş. Daha sonra yeniden uyumuş. Bu sefer “Tık tık tık!” diye bir ses duymuş. Uyanmış ki ne görsün? Bir çocuk kalemle üzerini deliyormuş. Kâğıt çocuğa “Dur yapma! Beni boşuna eskitiyorsun, bak sana küserim.” demiş. Çocuk kâğıdı delmekten vazgeçmiş. Daha sonra “Kıtır kıtır!” diye bir ses daha duymuş. Birisi onu makasla kesmiş, bir kalp haline getirmiş. Kâğıt bu duruma çok sevinmiş. Hemen ayağa kalkmış, mutlu mutlu dolanmış. Ama üzerindeki deliklerden dolayı çok üzgünmüş. Kendine delik açan çocuğa kızgınca bakmış “Sakın bir daha yapma, kalem delmek için değil, çizmek için, yazmak içindir,” diyerek kalemi kötü kullanan çocuğu bir daha uyarmış. Çocuk kâğıdı bir daha delmeyeceğine söz vermiş.” (N. Şirin)


    Öğretmen makası çocuklara tanıtır. Nasıl kullanacağını, kullanırken nelere dikkat edileceğini belirtir.


    Fen- Matematik- Oyun Hareket- Müzik:


    Öğretmen bir kutunun içine kalemtıraş, pamuk, oyun hamuru, peçete, kalem, lego, bardak gibi nesneleri (okul araç gereçlerini ve farklı nesneleri) koyar. Çocuklardan kutunun içine bakmadan dokunarak nesneleri tanımalarını ister. Her çocuğa fırsat tanınır. Sonra kırtasiye malzemeleri çocuklar yokken sınıfın içerisinde saklanır. Çocuklardan saklanan araç-gereçleri müzik eşliğinde bulmaları istenir. Müzik durduğunda bulunulan malzeme masaya bırakılır devam edilir. Daha önce öğrenilen şarkılar tekrar edilir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş