Öfkemizi Nasıl Kontrol Edebiliriz.

Konu, 'Ruh Sağlığı' kısmında Badem tarafından paylaşıldı.

  1. B

    Badem Yeni Üye

    Öfke; normal, herkes tarafından hissedilen, güçlü, fakat kontrol edilmesi öğrenilebilen bir duygu olarak tanımlanabilir. Öfke uygun ifade edildiğinde son derece sağlıklı bir duygudur, ancak kontrolden çıkıp da yıkıcı hale dönüşürse; iş hayatında, kişisel ilişkilerde sorunlara yol açabilir. Peki, öfke nasıl oluşur?

    [​IMG]


    Öfke aslında hem içsel hem de dışsal olaylarla ortaya çıkabilir; İş arkadaşınız, patronunuz, eşiniz, sevgiliniz ya da hiç tanımadığınız bir insan sizi öfkelendirebileceği gibi, trafik sıkışıklığı, yoğun çalışırken elektriklerin kesilmesi, çok önemli bir sınavın iptal olması gibi bir olaya da öfkelenebilirsiniz. Neden öfkeleniriz?
    Öfkelendiğiniz zaman, mutlaka öfkelenmenize yol açan neden ya da nedenler vardır. Bu nedenler arasında en sık görülenler; engellenme (bir engellenme yaşadığınızda hissettiğiniz çaresizlik ve yetersizlik duyguları), reddedilme (bir kişi tarafından reddedildiğinizde yaşadığınız incinme ve hayal kırıklıkları, korkulardır (kaygı, korku, güvensizlik duyguları). Öfkelendiğimiz zaman ne yaşarız?
    Öfkelendiğimiz zaman, çok hafif bir tepkiden, hiddete kadar farklı yoğunlukta duygular yaşanabilir. Öfkelendiğimiz zaman diğer duygulardaki gibi fizyolojik ve biyolojik değişimler de hissedilir. Aslında vücudunuzu dinlemeyi biliyorsanız, öfkeli olduğunuz konusunda size bilgi verir.


    İşte öfkelendiğiniz zaman bedeninizde olan değişimler... Bedensel tepkiler: Sizi öfkelendiren durum duygunuzu harekete geçirir, stres ve gerginlik başlar, nefes alıp verme ve kalp atışları sıklaşır, kan basıncı artar.


    Düşünceler: Öfkelendiğiniz zaman, düşünceleriniz gerçeği yansıtmaktan çok, olayları abartılmış ve çarpıtılmış bir şekilde algılar. Kurallar ihlal edildi, bana haksızlık yapılıyor diye düşünebilirsiniz.


    Davranışlar: Öfkelendiğiniz zaman savunma, saldırma ya da geri çekilme şeklinde tepki verebilirsiniz. Öfkelendiğiniz zaman kendinizi huzursuz ve kızgın hissedebilirsiniz. Öfkeyi kontrol etmek için neler yapılabilir?
    Öfkenin sağlıklı ve normal bir duygu olduğunda bahsetmiştik. Öfkeye verilen tepkiler de birbirinden farklıdır. Öfkeye verilen tepkileri kontrol etmek ve öfkeyi sağlıklı ifade edebilmek mümkündür.


    İşte, öfkeyi kontrol etmek için uygulanabilecek yöntemler... Farkına varın
    Öfkelendiğiniz zaman düşünceleriniz, gerçeği yansıtmaktan çok abartılı ve çarpıtılmış şekilde algıladığından bahsetmiştik. Bu tür düşünceleri fark etmek ve yerine daha mantıklı düşünceler yerleştirmek öfke kontrolünde yardımcı olacaktır. Örneğin kendi kendinize “Eyvah, şimdi her şey mahvoldu” yerine, “Çok can sıkıcı bir durum, neden öfkelendiğimi de anlıyorum, ama dünyanın sonu değil” gibi cümleler kurmayı deneyebilirsiniz.


    Öfkelendiğiniz zaman farkında olamadan “asla”, “her zaman” gibi kelimeleri çok sık kullanabilirsiniz. Bu kelimeleri yakalamaya çalışın. Seçenekler oluşturun
    Öfkelendiğiniz zaman aklınıza gelen ve çözmede yararlı olacak tüm seçenekleri mutlaka not edin. Öfkelendiğiniz zamanlarda görmezden gelmeyi de tercih edebilirsiniz, bu çok doğal hakkınız, mutlaka listenizde bulundurun. Bazı sorunlar sizden kaynaklanmayabilir ve çözülmeyebilir, bu sizin kontrolünüzde olan bir durum değildir. Bu noktada kabullenmek de seçeneklerinizden biri olmalı.
     
  2. S

    Sadem Yeni Üye

    Öfke kontrolünü her zaman başaramıyoruz
     
  3. Murat

    Murat Yönetici

    Bazen o kadar öfkeleniyoruz ki çevremize dikkat edemiyor öfke patlaması yaşıyoruz. Birez relax rahatlamak gerek oysa ki.
     
  4. Venom

    Venom Bölüm Yöneticisi

    Her insan öfkesini kontrol edemiyor herkesin kendi yöntemi var vs vs.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş