Nihat Genç Biyografi-Nihat Genç Kimdir?

Konu, 'Önemli Kişilerin Biyografileri' kısmında Almira tarafından paylaşıldı.

  1. A

    Almira Yeni Üye

    Nihat Genç edebi dergiler ve son olarak Leman dergisinde yazmayı sürdürüyor. Bir ara Akşam gazetesinde yazdı. Skyturk isimli televizyon kanalında Serdar Akinan ile program yapmaktadır.



    ESERLERİ

    •Amerikan Köpekleri (2004)

    •Arkası Karanlık Ağaçlar (2001)

    •Bu Çağın Soylusu (1991)

    •Dün Korkusu (1989)

    •Edebiyat Dersleri (2004)

    •Hattı Müdaafa (2005)

    •İhtiyar Kemancı (2002)

    •Karanlığa Okunan Ezanlar (2006)

    •Kompile Hikayeler

    •Köpekleşmenin Tarihi (199[​IMG]

    •Memleket Hikayeleri

    •Modern Çağın Canileri (2000)

    •Nöbetçi Yazılar (2004)

    •Ofli Hoca / Şeriatta Ayıp Yoktur

    •Soğuk Sabun





    HAKKINDA YAZILANLAR



    NİHAT GENÇ: 'Her ideolojinin bir Sevr'i oluştu'

    Söyleşen EROL ELMAS

    Yarın Dergisi



    NİHAT GENÇ sadece selam..



    YARIN-En sonda sorulacak soruyu en baştan soralım. Dergimizi nasıl buldunuz?



    NİHAT GENÇ- Genel görünümünü Nazi mimarisine benzettim. Eğlencesi eksik. Her çıkış vaha olarak görüyorum. Umut olarak görüyorum.YARIN- En kısa şekliyle Nihat GENÇ kimdir?



    NİHAT GENÇ- Yazdım dramatik bir yapı. Çatışma. Hikaye örgüsü.



    YARIN- Bir hafta gibi kısa sürede haftalarca sekmeden peş peşe hikayeler yazıyorsunuz?



    NİHAT GENÇ- Ben çocukken sahilde yunuslar kovalar göndermek zorundayım. Nereye kadar gidecek… Bildiğim çok yorgunum.



    YARIN- Bu kadar kitabınız çıktı karnınız doymuyor mu?



    NİHAT GENÇ- Karnımı doyuruyorum kiraya para lâzım.



    YARIN- Bu kadar okunmayı nasıl başardınız? Gerçekten; edebiyat dergileri uzun yıllar ambargo koydu. Medya adınızdan hiç söz etmedi ama üniversitelerde Anadolu’da çok okunuyorsunuz.



    NİHAT GENÇ- Türkiye son yirmi yılda lâik –şeriat ve Kürt sorununa kilitlendi. Gına geldi. Aynı yılışık isimler ekranda. Aynı üslupsuz coşkun bir edebiyat olmazsa olmazdır. Ben edebiyatı ve kelimelerin gücünü gösterdim. Kelimelerin büyüsü nerelere kadar uzanıyor. Uzandıkları yere kadar gittim. Okuyucuyu da peşimden sürükledim.



    YARIN- Nerelere kadar uzanıyor?



    NİHAT GENÇ- Mahkemelere ikindi değişti. Tanrı tasavvuru değişti. Gece değişti.



    YARIN- Bu büyük değişim nereye kadar sürecek?



    NİHAT GENÇ- İşte anti depresyon hapları yeni bir tarih.



    YARIN- Daha yakın solda mı görüyorsunuz? Ya da hâla bu kavramların bir önemi kaldı mı?



    NİHAT GENÇ- Büyük değişim her şeyi sil baştan yapıyor. Ya da yok ediyor. Karşısına geçip “dur bir saniye” diyorsunuz. “Kardeşim gelenekten değil şimdi ki tepkilerden yeniden kurulması lâzım. Zangır zangır acılardan yeni partiler…



    YARIN- Gelenekten gelen partilerle derin bir derdiniz mi var?



    NİHAT GENÇ- Evet… Taşları yerine koyamıyorlar. ‘Artık değer’ kadar hatta ondan da sert anti-depresyon bir kavanoz içi dünya rahatlığı veriyor onlara.



    YARIN- Türkiye neden kendini tüketen ve giderek kendisi de tüketilen bir ülke haline geldi? Bunun ideolojik hareketlerin geri çekilmesiyle bir ilgisi var mı?



    NİHAT GENÇ- İnsan terbiyesiyle ilgili. İdeolojik hareketler kendi görüşleriyle ilgili bir âhlak ilan etti. Bu âhlak; insanı tanrı hepsi burada. Hâla iç içe yaşıyoruz. Hepsine karşı ruhlarımıza çeki düzen vermeliyiz.



    YARIN- Anadolu topraklarında ilahlar neden hep kurban istiyor? Bu topraklarda ölüm arzusunun yaşam arzusuna galebe çalmasını nasıl anlamalıyız?



    NİHAT GENÇ- Anadolu toprakları üzerine konuşmak çok zor. Diyelim 9. 17 ve 18 yaşındaki çocukları kandırmak güçleşiyor.



    YARIN- Türkiye’nin soğuk savaşında kurbanların karabudun olmasının diyalektiği nedir? Ak budun yaşam arzusu kara budun ise düğüne gider gibi ölüme gitmek mi?



    NİHAT GENÇ- Karabudun; diyelim asırlar boyu isyan etti paşaya kapıkulu olmuş durumda.



    YARIN- Türkiye hangi koşullarda barışa ve esenliğe ulaşabilir?



    NİHAT GENÇ- Etrafı ve içimizdekileri çok uzun süre daha düşman TÜSİAD anlatıyor ve her darbe sonrası Türkiye pastalarını TÜSİAD yiyor.



    O halde? Biz ne istiyoruz; gelir dağılımı gururla ve hiç yalan söylemeden anlatarak îkna edebilmeliyiz.



    YARIN- Türk edebiyatı neden özgünlükten yoksun kaldı? Evrensel eserler yaratamamanın edebi bir anlamı da var mı?



    NİHAT GENÇ- Evrensel eserler evrende de yaratılamıyor. Edebi bir anlamı var şüphesiz. Medya dili dünya çapında eserler evrenselleşmeyecek. Çünkü; o kültürün orijinal eseri olacak. O kültür dilinin özel şahikâsı. Sorunuzun ilk bölümüne gelince. Türk edebiyatından söz etmek gittikçe imkânsızlaşıyor. Holding edebiyatı başladı bile.



    Holdingler kendi yazar sözlüğünü edebiyat çıkmaz buradan.



    YARIN- Nihat GENÇ neden karamsar? Bu karamsarlık bu ülkede umudun tükenmesi mi? Bugün bir yazınızda anlattığınız Medine Müdafaası koşullarından daha beter bir durumda mıyız? Eğer değilse hâla bir yol var mı?



    NİHAT GENÇ- Hâlâ sabah oluyorsa bölüşümümüze ve kardeşliğimize itimadı yeniden sağlamalıyız…

    __________________

    Kaçtım şehir şehir çok uzaklara

    Boşuna gurbet acısı tattım.

    Oyalandım durdum seni unutmak için

    Kendimi boşuna aldattım....
     
  2. H

    Hoca Yeni Üye

    son yazısında murat bardakçı'ya ince ayar vermiş yazar.
     
  3. M

    Muhibbi Yeni Üye

    sikca yaptigi dilbilgisi hatalari, anlatim bozukluklari vb gibi iflah olmaz handikaplarina ragmen ulke edebiyatimizda artik bir fenomendir.
     
  4. Sabır

    Sabır Admin Yetkili Kişi

    Bence yetersiz bir anlatımı var, birde hakaret edişleri itici göstermekte.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş