Minik Top'un Hikayesi ve Dalgalar

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Serbest Zaman Etkinliği:


    Öğrenciler güler yüzle karşılanır. Öğretmen çocukların ailelerinden ayrılırken içinde bulunduğu olumsuz duyguları ortadan kaldırmak için hoş bir müzik açar. Çocukları gözlemleyerek gerekli ilgiyi gösterir.

    Hazırlanan oyun hamuru ile çocukların sanat köşesinde ve diğer ilgi köşelerinde serbest oynamalarına rehberlik eder.

    Serbest zaman bitiminde oyuncakların yerleri hakkında çocuklarla konuşur. “Fındık toplayan minik sincaplarım, fındıkları yuvalarına anne sincabı takip ederek taşısın.” yönergesi ile müzik eşliğinde oyuncakların yerlerini göstererek sınıfı birlikte toplamaları için yönlendirir.


    Sanat- Drama, Oyun ve Hareket:


    Öğretmen eski dergi ve gazete kâğıtlarını masaların üzerine koyar. Çocukları bunları yırtarak poşetlerin içine doldurmaları için yönlendirir.

    Poşetleri bağlayarak top şeklini oluşturur. Oluşturulan topları eline alarak çocukların dikkatini toplara çeker.

    Topları sınıftaki köşelere yuvarlayarak o topun hangi köşeye doğru yuvarlandığını topları konuşturarak çocuklara anlatır.

    “Konuşan toplar” o köşelerde neler yapılabileceğini de söylerler. “Ben kitap köşesine geldim. Kitap köşesinde kitapları resimlerine bakarak incelersiniz. Kitaplarla arkadaş gibi konuşursunuz.” gibi.

    Öğretmen eline küçük bir top alarak “Minik Top Okulda” adlı hikâyeyi anlatır.

    “Minik Top, okulun içini çok merak ediyormuş. Acaba okul nasıl bir yer diye düşünüyormuş. Okulun içine giren bir çocuğun elinden yere hoplayarak sınıfları bir bir dolaşmaya başlamış. İlk girdiği sınıftaki çocuklar boya yapıyorlarmış. Minik Top’un üzerine de biraz boya gelmiş. Aaaaa! Şimdi o boyalı bir topmuş.

    Minik Top o sınıftan çıkarak başka bir sınıfa girmiş. Oradaki çocuklar öğretmenlerinden hikâye dinliyorlarmış. Minik Top da hikâyeyi onlarla beraber dinlemiş. “Yaşasın! Hikâye dinlemek çok eğlenceliymiş.” demiş.

    Tekrar yuvarlanmış yuvarlanmış, başka bir sınıfa girmiş. Oradakiler müzikle dans ediyorlarmış. Minik Top da onlarla dans etmiş. O sınıftan da çıkıp başka bir sınıfın kapısından bakmış. Çocuklar oyun oynuyorlarmış.

    Minik Top “Yaşasın bu tam bana göre bir iş!” demiş. Çocuklar da Minik Top’u görünce çok memnun olmuşlar. Onu hop hop hoplatmışlar. Zıp zıp zıplatmışlar.

    Minik Top okulun çok eğlenceli bir yer olduğunu düşünmüş. O günden sonra okulda kalmaya karar vermiş.”

    Hikâyenin ardından Minik Top’un okulda yaptığı gezinti çocuklarla beraber canlandırılır.

    Minik toplar gibi yuvarlanılarak yere yatılır. “Toplar zıplasın. Toplar yuvarlansın. Toplar atlasın.” komutları ile hareketli oyun oynanır. Komuta uygun hareket edenler sözlü olarak ödüllendirilir.


    Müzik, Fen ve Matematik:


    “Zıp zıp zıplar,

    Hop hop hoplar,

    Bir havada bir yerde,

    Koşar da koşar,

    Çocuklar oyunla coşar da coşar.”

    sözleri ezgili olarak söylenir. Bu arada alkışla ritim tutulur.

    Öğretmen küçük bir küvete su doldurur. Çocukların suya dokunmalarını sağlar. Suyu elleri ile hareket ettirerek dalga oluşturmalarını teşvik eder. Oluşan dalgalar sayılır.

    Suyun itildiği zaman yükseldiği bu yüzden dalgaların oluştuğu izah edilir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş