Meyve Ve Sebzelerin Şifaları

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında denizfeneri tarafından paylaşıldı.

  1. d

    denizfeneri Yeni Üye

    Sebze ve meyvelerin gün içerisinde koruyucu özelliklerinden faydalanabilmek amacıyla en az 5 porsiyon meyve tüketiminde bulunulması gerekmektedir. Çilek, ahududu, yaban mersini, karadut, kiraz ve vişne gibi kırmızı meyveler antioksidan özelliği taşımaktadır. Kırmızı ve beyaz üzümler çeşitli kanser türleri ve kalp- damar hastalıklarına karşı koruyucu özelliği bulunmaktadır. Yüksek su içeren karpuz laykopenin güçlü antioksidan özelliğine sahiptir. Sarı meyveler posa, potasyum ve C vitamini bakımından zengin olup flavonoidler ve karotenoidler içermektedir. Özellikle kayısı bulunan beta- kerotonin, göz ve cilt sağlığına olumlu etkileri bulunmaktadır. Domates hem C vitamini hem de laykopen içeriği bakımından vücutta oksidanlara karşı koruyucu görevi bulunmaktadır. Yeşil biber de C vitamini bakımından zengindir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş