Meyve Sularının Yararları ve Zararları Nelerdir?

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında denizfeneri tarafından paylaşıldı.

  1. d

    denizfeneri Yeni Üye

    Meyve suyu denildiği zaman meyvelerden yararlanarak elde ettiğiniz için sağlıklı olduğu düşünülmektedir. Fakat iyi meyve suları vitamin deposu iken; kötü meyve suları sıvı şekerli su içmekten bile kötü hissetmenize sebep olmaktadır. Şimdi nasıl ayırt edeceğim aradaki farkı diyorsunuz değil mi?

    *Öncelikle en iyi meyve suları sebze sularını içmenizden geçmektedir. Özellikle domates suyu içmek prostat kanseri önleyicisi olarak bilinmektedir. Pancar suyunun tansiyon düşürücü etkisi bulunurken; posalı sebze suları da tam bir lif kaynağı olarak bilinmektedir. Sebze sularında daha az şeker ve daha az kalori bulunmaktadır.

    *Eğer meyve suyu kokteyli adı altında seçimlerde bulunursanız tamamen sağlıksız bir seçim yaptığınızı söyleyerek sizi uyarabilirim. İçeriğinde çok az meyve suyu barındıran bu kokteyllerde genel itibari ile fazla miktarda su ve mısır şurubu türevi bulunmaktadır. Şekerli meyve suları ayrıca obezite ve obezite ile ilgili olarak kalp sorunları ile karşılaşma olasılığınızı arttırmaktadır.

    *Eminim hepiniz yüzde yüz meyve suyunun çok sağlıklı olduğunu düşünüyorsunuzdur. Peki, bir bardak yüzde yüz elma suyunda bir çubuk kadar doğal şeker ve kalori yüklemesi olduğunu biliyor musunuz? Bu nedenle günde bir bardaktan fazla yüzde yüz doğal meyve suyu tüketiminde bulunmamanız önerilmektedir.

    *Eğer günlük bir bardak meyve suyu içmek alışkanlığım vazgeçemem diyorsanız bir bardak nar suyu içmeniz tavsiye edilmektedir. Bir bardak nar suyu antioksidan deposudur. Beyin fonksiyonunu koruyucu ve sizi kansere karşı koruyucu görev üstlenen nar suyu sizin için son derece sağlıklı bir seçenek olarak karşınıza çıkacaktır.

    *Kızılcık suyu da tam bir C vitamini deposu olmasının yanı sıra şekersiz tüketildiği taktirde idrar yolu iltihabına karşı etkili ve olumlu sonuçlar vermektedir.

    *Yapılan araştırmalar gereği 12 hafta boyunca 2,5 su bardağı yaban mersini suyu içenler hafıza testlerinden daha başarılı sonuçlar almaktadırlar.

    *Acai çileği küspesi de antioksidan konsantrasyonunda kızılcık, çilek, böğürtlen ve yabanmersininden daha etkilidir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş