Konsatre Olmanıza Yardımcı Besinler Nelerdir?

Konu, 'Şifalı Bitkiler' kısmında denizfeneri tarafından paylaşıldı.

  1. d

    denizfeneri Yeni Üye

    Gün içerisinde gerek kişisel sorunlarımız gerekse yaşımızın ilerlemesinden dolayı odaklanma sorunları yaşayabilir ve istediğimiz işi yapmakta güçlük çekebiliriz.

    *Herkesin bildiği ve gün içinde 1- 2 fincan tükettiği kafein sizi uyanık tutar ve aynı zamanda olaylara ve yaptığınız işe odaklanmanızda en önemli içcek olarak hayatınızdaki yerini almaktadır. Etkisi kısa süreli olan bu içeceğin fazla kullanımı vücuda çok büyük zararlar verebilmektedir.

    *Bir bardak tatlı bir şey içmek dikkatinizi toplamada sizlere destek olmaktadır. Fazla tüketimi ise performans düşüklüğü problemi yaşamanıza sebebiyet vermektedir. Fazla tüketim ile ayrıca kilo alımı da meydana geleceği için şekerli içecek tüketimlerinizi dengeli bir şekilde gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

    *Özellikle kahvaltılarda tüketeceğiniz yüksek lifli gıdalar, süt ürünleri ve meyveler beyninizin gün içindeki yakıtını oluşturmaktadır. Fazla yemediğiniz taktirde güzel bir kahvaltı ile güne başlamak harika bir gün geçirmeniz konusunda sizin en önemli yardımcınız olarak görev yapacaktır.

    *Beyin gelişiminiz açısından tüketeceğiniz balık da sizler için hem protein kaynağı hem de gerekli Omega 3 kaynağı olarak vücudunuz için gerekeni vermektedir. Özellikle yaşlılık dönemlerinde erken bunama, unutkanlık ve felç gibi rahatsızlıklara daha geç yakalanmak istiyorsanız ya da bu rahatsızlıklara yakalanma riskinizi en aza indirmek istiyorsanız balık tüketiminizi haftalık almanız gereken protein miktarını dengeleyecek şekilde gerçekleştirmeniz gerekmektedir (haftada 2 kez balık yemeniz önerilmektedir).

    *İyi birer E vitamini kaynağı olan çekirdek, fındık- fıstık gibi kuru yemişler iyi birer antioksidan kaynağı olarak bilinmektedir. Siyah çikolata da yüksek bir uyarıcı etkisi yaratan besin maddesi olarak bilinmektedir. Odaklanma ve konsantrasyon bakımından kendinize bir iyilik yapmak istiyorsanız bu besin maddesi tüketimlerinde bulunmanız önerilmektedir. Kuru yemiş türü besinlerden gün içerisinde 1 avuçtan fazla tüketmemeniz gerekmektedir.

    *Tam tahıllar ve avakado gibi besinler zengin bir beslenme kalp- damar hastalıkları riskini azaltmaktadır. Mısır patlağı ve tam buğday gibi gıdalar E vitamini bakımından zengin gıdalar olarak bilinmektedir. Avakado ne kadar yağlı bir besin maddesi olsa da kan akışını düzenleyici rol üstlenmektedir.

    *Yaban mersini hayvanlar üzerinde yapılan araştırma sonuçlarına göre stres azaltıcı ve alzheimer- bunama gibi rahatsızlıklara yakalanma riskinizi azaltıcı rol oynamaktadır.

    *Çok yemek yemek ne kadar size zarar veriyorsa az yemek te odakalanma problemi yaşamanıza sebep olmaktadır.

    *Ginseng, vitamin, mineral, gingko ve farklı bitki kombinasyonları beyin gelişiminiz üzerinde olumlu etkiler yaratmaktadır.

    *Güne taze sıkılmış meyve suyu, bir somon dilimi, tam tahıl ve bir bardak kahve ile başlamalısınız. İyi düşünme becerisine sahip olmak için egzersiz yapmalısınız. Vücudun kurumasını önlemelisiniz. Meditasyon yapıp gevşemelisiniz. İyi bir gece uykusu çekmelisiniz.
     
  2. Murat

    Murat Yönetici

    Öncelikle işe konsatre olmak için o işin ruhuna uygun besinler yenmeli bu ne diyebilirsiniz mesela bilgisayar başındaysanız kahve içmek gibi..
     
  3. d

    denizfeneri Yeni Üye

    aynen katılıyorum çay ve kahveyi bilgisayar başında iken ben de tüketiyorum
     
  4. Uranüs

    Uranüs Yeni Üye

    Odaklanma eksikliğini gidermenin bir yolu da doğru beslenme olabilir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi

Sayfayı Paylaş