Kokularla İlgili Drama

Konu, 'Eğitim Öğretim' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Serbest Zaman- Türkçe:


    Öğretmen, öğrenciler sınıfa gelmeden önce sınıfa güzel kokular sıkar. Masalara değişik kokan nesneler koyarak çocukların hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları kokuları ifade etmelerini sağlar.

    Burun figürlü parmak ya da çomak kukla ile burnun görevi ile ilgili özgün hikâye anlatılır. Çocuklar da anlatılanları tekrar etmeleri için yönlendirilir. Ardından öğretmen Atatürk’ün resmini göstererek çocuklara kim olduğunu sorar. Sonra “Atatürk’ü çok seviyoruz. Çünkü

    Atatürk yurdunu, insanları özellikle çocukları çok severdi. Kendi çocuğu olmadığı halde bir çok çocuğu evladı gibi bakıp, büyüttü. Hem de Türk çocuklarına bayram armağan etti.” diyerek öğrenilen “Atatürk” adlı şiir tekrar edilir.

    Ardından, “Atatürk’ün Çocukluğu” adlı anıyı kitaptan okur. Anı ile ilgili olarak soru ve cevap şeklinde değerlendirme yapılır.


    Drama:


    Çocuklar “Gül Bahçesi” adlı dramayı uygulamaları için yönlendirilir.

    “Haydi, hep birlikte gül bahçesine gidelim. Bakın güllere ne kadar da güzel kokuyor. Oh, mis gibi. Gül bahçesinden çıkalım. Haydi okula dönüyoruz. Çöp kutusunun yanından geçiyoruz. Ah! Ah! Kapağını açık unutmuşlar. Çok kötü kokuyor. Beraber kapağını kapatalım da kötü koku yayılmasın. Oh! nihayet kötü koku kayboldu.”

    Çocuklara drama sırasında gül bahçesinden geçerken, çöpün yanından geçerken ne hissettikleri ile ilgi konuşulur.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş