Kitle İletişim Araçlarının İnsanlar Arasındaki Etkileşime Katkıları Nelerdir

Konu, 'Eğitim Öğretim' kısmında Mahmut Hoca tarafından paylaşıldı.

  1. M

    Mahmut Hoca Yeni Üye

    Kitle İletişim Araçlarının İnsanlar Arasındaki Etkileşime Katkıları Hakkında Bilgi
    Kitle İletişim Araçlarının İnsanlar Arasındaki Etkileşime Katkıları Nedir

    Modern toplum için kitle iletişim araçlarının anlamı azımsanmayacak ağırlıktadır.

    Çünkü onlar, halk kitlesinin dünyasını ve çevresinin fotoğrafını, kendi deneyimleri, okulları ve eğitim kurumlarından daha etkili, çok yönlü ve daha güçlü bir şekilde oluştururlar. Kitle iletişim araçları, halkın sosyalleşmesinde, siyasal ve sosyal kararlara varmasında, günlük bilgi ihtiyacını karşılamasında önemli rol oynar.

    Kitle iletişim araçlarının, toplumun siyasal yönden olgunlaşmasında, demokratik davranışı ve temel hakları içselleştirerek karar verme sürecinde, doğru etkilenmesinde önemli bir anlamı vardır.
     
  2. a

    alev Yeni Üye

    Bilgi akışını sağlayan araçlara verilen genel adıdır Bu akış, "bireyden çoğula" veya "çoğuldan bireye" bilgi yönüyle olan iletişime göre çeşitlenirler. İletişimde duyuya yönelik algılama da söz konusudur. Algılama ve algılatma adına iletişimi sağlayacak, karşılıklı bilgi aktarımını sağlayacak araçlar, iletişim araçları ile sağlanmaktadır.

    1. Bilişsel iletişim araçları: Sanal ortamda, bilgi teknolojilerini kullanılarak gerçekleştirilen, bireysel veya toplu iletişim araçlarıdır.(örnek: e-posta lar, formlar, chat ler, messenger lar,web kamera lar, bloglar, vs)

    2. Görsel-İşitsel iletişim araçları: Göz ve Kulağımıza hitap eden, multimedya teknolojilerini kullanan, iletişim araçlarıdır. (Örneğin tv, sinema, radyo vs..)

    3. Telekomünikasyon iletişim araçları : Göz ve kulağa hitap eden, elektrik, elektronik / elektromanyetik, optik teknolojileri kullanarak gerçekleştirilen iletişim araçlarıdır.(Örneğin telefon, cep telefonu, fax, telex,vs..)

    4. Kali-Grafik iletişim araçları: Yazı ve çizi ile oluşturularak formatlandırılan ve basım - yayım araçları ile yapılan iletişimdir(Gazeteler, dergiler, afişler, el ilanları, tabelalar, mektuplar, notlar, kitaplar,vs.)

    5. Organizasyon iletişim araçları: Ekipler aracılığıyla gerçekleştirilen , kişi veya topluma aktarılacak mesajları tanıtım - eğlence - eğitim - gezme - tüketme adına ileten etkinliklerin sağladığı iletişimin araçlarıdır(Fuarlar, event marketing konser leri, defile ler, konferanslar vs.)

    6. Sanatsal iletişim araçları: ister plastik, ister estetik olsun hertürlü sanat faaliyeti veya sanatcı ile sağlanacak iletişimin araçlarıdır: (Dans, resim, müzik, şarkı, sergi, konser, tiyatro, defile, heykel, seramik, animasyon, vs)
    Vikipedi
     
  3. Murat

    Murat Yönetici

    Bu dönemde o kadar etkileşim oldu ki evden biri oldu sosyal medya da kiler.
     
  4. d

    deniz duygu Misafir

     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş