“Kitabım” adlı parmak oyunu; “Bul Bakalım” adlı oyun; Kağıt Türleri

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında dilayim tarafından paylaşıldı.

  1. dilayim

    dilayim Bölüm Yöneticisi

    Serbest Zaman- Türkçe:

    Çocukların getirdikleri kitaplar serbest zaman saatinde incelenerek resimden okuma (resimleri yorumlayarak okuyormuş gibi anlatma) çalışmaları yapılır. İncelenen kitaplar “Kitap Köşesinde” sergilenir. Öğrencilerin dikkatini çekmek için önceden ayarlanan birisi bir kitabı kapının altından atar. Öğrencilerin dikkati kapının altından gelen kitaba çekilerek; “Bakın çocuklar bizlerin ziyaretine kim gelmiş?” der.

    Öğrencilerin “Kitap” demesi ile birlikte öğretmen “Acaba bizimle içindeki bilgileri mi paylaşmak istiyor?” diye tahminde bulunur.

    Kitabı uygun jest ve mimikleri kullanarak okur. “Kitabım” adlı parmak oyunu oynanır. Sözlerine uygun hareketler yapılır.


    Kitabım

    Kitabımın sayfasını şöyle çeviririm,

    Yapraklarını şöyle düzenlerim,

    Yerine şöyle kaldırırım,

    Üzeri hiçbir şeyle,

    Çizilmesin isterim.

    Aldığım kitapları,

    Sahibine geri veririm.

    Ben kitapları çook severim.

    Her zaman bana kitap okunsun isterim. (N.Şirin)


    Drama:


    Öğretmen Kırmızı Başlıklı Kız, Pamuk Prenses ve Pinokyo’nun çomak kuklaları ile şunları söyler:

    “Merhaba, bizi tanıdınız mı çocuklar? Bizler masal kahramanlarıyız. Bizim başımızdan geçen olaylar, kitaplarda anlatılır. Kitaplarımızı yırtmamanız, işiniz bitince kitaplığa koymanız, sayfalarını güzel çevirmeniz bizleri çok mutlu eder.

    Bizler sizleri çok seviyoruz. Kitaplarla sizlere yeni bilgiler öğretiyoruz. Size güzel vakit geçirtiyoruz. Siz de bizi seviyorsanız, kitaplarımıza iyi davranın, tamam mı?”

    Çocuklardan oluşturdukları kitapların hikâyelerini anlatmalarını ister. Öğretmen gerektiğinde yardımcı olur.

    Daha sonra sınıfta onarılmaya ihtiyacı olan kitaplar, çocuklarla birlikte tamir edilir. “Sınıfta tamir ettiğimiz kitaplar konuşabilseydi, bize ne söylerdi?” denilerek bunun üzerine sohbet edilir.


    Sanat:


    Çocuklara, önceden kesilen dörder tane resim verilerek ayrı ayrı kâğıtlara yapıştırmaları istenir. Bu resimlere uygun öykü oluşturmaları istenir. Her çocuk için hazırlanan kâğıtlar zımba ile delinir. İp bağlayarak kitap oluşturulur. Çocuktan kitabına isim koyması istenir. Hazırladığı kitabın yazarının kendisi, olduğu hakkında konuşulur. Her kitabın bir yazarı, resimleyeni vb. bulunduğu açıklamalarını yapar.


    Oyun Hareket- Müzik:


    “Bul Bakalım” adlı oyun oynanır. Öğretmen çocukları dışarı çıkartarak sınıfın belirli yerlerine kitap köşesindeki kitapları saklar. İçeri çağrılan çocuklar teypten çalan müzik eşliğinde saklanan kitapları bulmaya çalışır. Müzik durdurulduğunda en çok kitabı bulan çocuğun istediği kitap beraber okunur. Önceden öğrenilen şarkılar tekrar edilir.


    Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışması:


    Öğrencilerle kitap sayfasının nasıl çevrileceği, okunurken nasıl tutulacağı, yerine nasıl bırakılacağı hakkında konuşulur. Bu hususlar uygulamalı olarak çocuklara gösterilir.

    Kâğıt türleri incelenir. (Tuvalet kâğıdı, defter kâğıdı, kitap kâğıdı vb.)
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş