Kışa Formda Girmenin Yolları

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında denizfeneri tarafından paylaşıldı.

  1. d

    denizfeneri Yeni Üye

    Kış yaklaşıyor ve biz kimi zaman yaz dönemindeki dinlenmeyi fazla abartarak aldığımız kilolardan kışa girerken kurtulmak istiyoruz. Bunu nasıl yapacağımız hakkında bir fikriniz yoksa size vereceğim tavsiyelerden yararlanarak kış mevsimine formda girebilirsiniz.

    Öncelikle açlık hissini karşılayacak olan su tüketiminin faydalarını unutmamalı ve kış döneminde ilk acıktığınız anlarda yemek yemek yerine su tüketiminde bulunun. Eğer su tüketmenize rağmen (15- 20 dakika sonra bile) hala açsanız o zaman kalori değeri fazla yüksek olmayan besinler tüketebilirsiniz. Bu besinler arasında salata çeşitlerine öncelik vermeyi unutmayın; fakat salatalarınızda sos kullanmak son derece hatalı bir davranış olacaktır. Bunun yerine limon, elma sirkesi ya da nar ekşisi kullanımı da uygundur.
    Kış dönemi forma girmek amacı ile meyve- sebze tüketiminizi de arttırmanız gerekmektedir. 5- 7 porsiyon arası tüketeceğiniz meyveler sayesinde vücudunuz için gerekli olan günlük vitamin- mineral- antioksidan seçiminizi yapmış olacak ve kabızlık probleminize de çözüm oluşturabilirsiniz.

    Yumurta tüketin: Haftada 2- 3 gün yumurta tüketiminde bulunmanız hem enerji alımınızı dengede tutar hem de sizleri tok tutar. Yumurtayı haşlayarak yemek; az yağlı bir menemen ya da omlet yapmak sizler için doğru bir tercih olacaktır. Ayrıca yumurtanızı ortalama 7 dakika kadar haşlamanız zaman açısından dengeyi tutturmanıza yardımcı olacaktır.

    Omega bakımından zengin fındık ve ceviz tercihinde bulunarak günlük ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Günde 10- 15 tane fındık ile 3- 4 adet ceviz yemeniz önerilerek vücudunuz için gerekli olan omega tedarik edilmiş olur.

    Beyaz ya da kepekli ekmek tüketimi önerilmemektedir. Bu ekmek türleri yerine tam buğday ya da tam çavdar ekmeği gibi ekmekler tüketilerek çinko bakımından zengin ekmek tüketimlerinde bulunmanız tavsiye edilmektedir.

    Süt ve süt ürünleri tüketiminde bulunmanız kilo verme aşamasında önerilmektedir. Bunun sebebi olarak ise yapılan araştırmalarda süt ürünlerinde bulunan kalsiyumun vücuttaki yağ atımında rolü olduğu kanıtlanmıştır. Bu nedenle süt ürünlerinin diyet listesinde mutlaka bulunması gerekmektedir.

    Kalorisi yüksek içecekler arasında yer alan gazlı içecekler, meyve suları, kremalı ve aromalı kahvelerden uzak durmanız gerekmektedir. Bunlar yerine kefir- ayran, meyve çayları (ada çayı, ekinezya, böğürtlen, ıhlamur, zencefil) ya da süt içeriği yüksek filtre kahveler tercih edilmelidir.

    İçecek tercihlerinizi meyve suyundan yana kullanarak kalorisi yüksek seçimlerde bulunmak yerine taze sıkılmış meyve suyu tercihlerinde bulunabilirsiniz.
     
  2. Murat

    Murat Yönetici

    Kış aylarına hazırlanırken dikkat edilmesi gereken ilk şey sağlık olmalı, sonrasında buna göre bu öğütleri alalım :)
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş