Kilo Vermenizi Engelleyen Durumlar Nelerdir?

Konu, 'Güzellik ve Sağlıklı Bakım Önerileri' kısmında Kutup Yıldızı tarafından paylaşıldı.

  1. K

    Kutup Yıldızı Yeni Üye

    Çabuk Pes Etmek
    Diyet yaparken nefsinize hâkim olamayıp bir paket cipsi midenize indirdiniz diyelim. Bu durumda sadece bu nedenle bütün her şeyden vazgeçip, günlerdir diyet uğruna katlandığınız sıkıntıları bir anda silip atıyorsanız bu “ya hep ya hiççi” davranışınız sizi hiçbir yere götürmez. Bunu asla akılınızdan çıkarmayın. Diyette başarının anahtarı diyete azimle devam etmekle gelir.

    Bilinçsiz Tüketim
    Etiketinde “Yüzde 95 daha az yağlı” yazması o ürünün sağlıklı olduğu anlamına gelmemektedir. Bu, yüzde 95 şeker anlamına da gelebilmektedir. Bu nedenle ürünlerin içerisindekileri daha dikkatli okuyarak tuzağa düşmemelisiniz.

    Az Su Tüketmek
    Vücudunuzun acıkmakla susamak arasındaki farkı anlamaz. Bu nedenle canınız abur cubur istediğinde, bu isteği bastırıp bastırmadığını görmek için su içmeyi denemeye ne dersiniz?

    Zor Hedefler Belirlemek
    “Gelecek ay 10 kilo vereceğim” gibi zor hedefler belirlemek yerine, daha küçük, daha ulaşılabilir hedefler belirlemek daha faydalı olacaktır. Böylelikle istediğiniz sonuca ulaşmanız motivasyonunuzu arttıracaktır.

    Beklentileri Yüksek Tutmak
    Haftada bir kilodan fazla kaybetmek vücuttaki sıvıların ve gerekli kas dokularının kaybı anlamına gelebilmektedir.

    Yasaklı Yiyecekleri Düşünmek
    Her yiyeceğin fazlasının zarar olduğunu unutmamalısınız. Ayrıca eğer aklınızdan yemenizin yasak olduğu bir şeyi geçirirseniz onu aşırı derecede arzulamaya başlarsınız.

    Diyet Öncesinde Ziyafet Çekmek
    Bu ziyafetler, uzun süreli diyet hedeflerinize ulaşmanızı daha da zorlaştırmaktadır. Çünkü diyet öncesi çektiğiniz ziyafetlerle daha fazla kilo almanıza neden olmakta ve diyete başladığınızda vermeniz gerekenden daha fazla kiloyla karşı karşıya kalmanıza neden olmaktadır.

    Aç Kalmak
    Beyninize, “açlıktan ölüyorum” sinyali göndererek metabolizmanız, sizin aç kalarak dışarı atmaya çalıştığınız vücudunuzdaki yağı muhafaza etmek için yavaşlamaya başlayacaktır.

    Egzersiz Yapmamak
    Haftada 3 kez, en az 30 dakika egzersiz yapmak kilo vermenin vazgeçilmez kuralları arasında yer almaktadır.

    Kilo Vermek Mecburiyeti
    Kilo vermeyi zorunluluk gibi algılamak yerine, yapmayı istediğiniz bir şey olarak düşünerek hareket etmelisiniz. Bir manken gibi görünmek zorunda olduğunuzu hissetmek üzerinizde aşırı bir baskı oluşturmaktan başka bir zarar vermez. Bu nedenle kilo vermeyi bir mecburiyet değil yapmayı istediğiniz bir aktiviteymiş gibi düşünmelisiniz.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş