Kahvaltı Tabağı Hazırlıyoruz; “Yumurtanın Yolculuğu” adlı drama; “Yumurta Yedim” adlı parmak oyunu

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Serbest Zaman- Sanat:


    Masalara peynir, reçel, süt, yumurta, bal, zeytin gibi kahvaltılık yiyecekler konulur. Çocuklara kahvaltılık yiyeceklerin adları sorulur. Sağlıklı büyümek için her sabah kahvaltı yapmamız gerektiği üzerinde durulur. Bebekken dişlerimizin olmadığı bunun için sıvı şeyleri annemizin bize yedirdiği, fakat şimdi büyüdüğümüz için kendi yemeğimizi yiyebildiğimiz, kahvaltımızı yapabildiğimiz anlatılır.

    Daire şeklinde düz bir tabağa zeytinden göz, yumurtadan burun, reçelden de ağız yapmaları için çocuklar yönlendirilir. Gerektiğinde öğretmen yardım eder.Çocukların hazırladığı kahvaltılık yiyeceklerin fotoğrafı çekilir. Ardından çocukların hazırladıkları bu şirin kahvaltılık yiyecekleri yemeleri istenir.

    “Çocukların yemek istemediği bir yiyecek olsaydın, onlara ne söylerdin?” sorusu çocuklara sorulur. Çocukların görüş ve düşüncelerini söylemelerine fırsat verilir.


    Drama:


    “Gıt gıt gıdak yumurtam sıcak inanmazsan gelde bak.” tekerlemesi çocuklarla birlikte söylenir.

    “Yumurtanın Yolculuğu” adlı drama çocuklarla birlikte uygulanır.

    “Çocukların bir kısmı tavuk ve horoz, bir kişi ise çifçi olur.

    Tavuk ve horoz öykünmesi yapan çocuklar sınıfın içerisinde tavuk sesi çıkarıp öykünmesini yaparak (Kollar kanat gibi sallanarak) dolanır. Çiftçi amca gelerek tavuklara yem atar. Çocuklar çiftçi amca ne tarafa doğru yemleri atarsa o tarafa doğru koşarlar.

    Çiftçi amca “Şimdi yumurtlama zamanı!” dediğinde bir yere otururlar.

    Tavuklar “Gıt gıt gıdak, yumurtam sıcak, inanmazsan gel de bak!” tekerlemesi söylenerek yumurtlama öykünmesi yapılır. Yumurta yerine herhangi bir oyuncak çocuklardan bazılarının arkalarına öğretmen tarafından konulur.

    Tavuk öykünmesi yapan çocuklardan, yumurtanın (oyuncağın) kimin arkasına konulduğunu fark etmesi ve yumurtaları altlarına saklamaları istenir.

    Çiftçi, hangi tavuğun altında yumurta olduğunu tahmin etmeye çalışır. Üç tahmin etme hakkı vardır. Çiftçi bulduğu yumurtaları sepetine toplar.

    Çiftçi öykünmesi yapan çocuk, tavuklardan biri ile yer değiştirir. Oyunun bitiminde çiftçiler tarafından toplanan yumurtalar beraber sayılır. En çok yumurta toplayan çiftçi oyunu kazanır.” (N.Şirin)


    Fen Ve Matematik:


    Öğretmen fen ve matematik etkinliğine “Yumurta Yedim” adlı parmak oyunu ile girer.


    Yumurta Yedim

    Kahvaltı vaktim gelmiş.

    Tık tık tık!

    Yumurtamı kırdım (Eller birbirine vurulur.).

    Tavama da koydum,

    Pişirdim pişirdim (Ellerle tava sallanıyor gibi yapılır.),

    Mis gibi kokuyor,

    Karnımın zilleri çalıyor (Karın gösterilir.).

    Yumurtamı afiyetle yedim (Eller ağza götürülür.),

    “Ellerime sağlık!” dedim,

    Beni görenler “Afiyet olsun!” diyor,

    Benim yumurta yediğimi nereden biliyor?

    Aaaa! Ağzımda yumurtanın izi kalmış! (Ağız kapatılır.) (N.Şirin)


    Yemek yiyen birisi görüldüğü zaman “Afiyet olsun!” denileceğini belirtir. Öğrencilerle değişik yumurta türleri (Ördek, tavuk, güvercin, kuş ) incelenir. Yumurtanın insanlar tarafından ne zamanlar kullanıldığı konuşulur. (Kahvaltı, pasta yapımı vb.)
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş