Kadınların Mutlaka Tüketmesi Gereken Gıdalar

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında elnur tarafından paylaşıldı.

  1. elnur

    elnur Yeni Üye

    Yaşınız kaç olursa olsun bir kadın olarak tüketmeniz gereken bazı gıdalar bulunmaktadır. Bir kadın olarak hem sağlıklı hem de fit kalabilmek için tüketmeniz gereken gıdaların neler olduğunu merak ediyorsanız yazımın devamını okumaya devam edebilirsiniz.

    *Cilt yenilenmesini hızlandırıcı ve yaşlanmayı geciktirici etkisinin yanı sıra tam bir antioksidan deposu olan brokoliyi sıklıkla tüketmeliyiz. Bu sebzeyi cildimizi esnek tutma, morarma- çürümelerin önüne geçme, kansere karşı koruma, akne oluşumunun önüne geçme, cilt kuruluğunu azaltma, mide- bağırsak sistemini düzenleyici etkisi ile bol bol tüketmeliyiz.

    *A vitamini bakımından zengin olan havuç sinir sistemi, göz ve cilt sağlığımız açısından olmazsa olmazlarımızı arasında yer almalıdır. Cildi nemlendirip parlaklık verir ve cilt yenileyici özelliği bulunmaktadır.

    18099.jpg

    *Vücuda mutluluk veren hormon salgılayıcı özelliği bulunan kivi cildi güzelleştirip besler. C vitamini bakımından zengindir. Kolestrol ve tansiyon düşürücü etkisi vardır.

    *İçeriğindeki faydalı bakteriler bağırsakları ve sindirim sistemini düzenler. Rahatlama sağlar. Mide ülseri ve vajina enfeksiyonu riskini azaltır. Yoğurdu haftada 3- 5 kere tüketmeniz durumunda göğüs kanserine yakalanma riskinizde azalma görülür.

    *Somon, sardalya gibi omega 3 bakımından zengin balık çeşitlerini haftada 2 kere tüketerek kalp hastalığı, depresyon, hipertansiyon, eklem ağrısı gibi rahatsızlıklara karşı kendinizi koruyabilirsiniz.

    *Kalp ve göğüs kanseri riskini azaltıcı etkisi bulunan fasulyeyi haftada 3- 4 kere tüketmeniz son derece faydalıdır. Fasulye ayrıca kadınlık hormonlarının istikrarlı ve dengeli olmasını sağlar.

    *Domates, kan portakalı ya da karpuz gibi gıdalar kadınlar tarafından haftada 3- 5 kez tüketilmelidir. Bu gıdaların meme kanseri riskini azaltıcı etkisi vardır.

    *D vitamini bakımından zengin olan az yağlı süt ya da portakal suyu tüketimini mutlaka gerçekleştirmelisiniz. Bu tüketimler sayesinde bağırsak ve yumurtalık kanserine karşı önlem almış olacaksınız.

    *Ahududu, kızılcık, çilek ya da böğürtlen tüketimlerinde bulunarak anti kanserojen özelliğe sahip meyve tüketimlerinde bulunmuş olacaksınız. Bu tüketimler sayesinde meme, bağırsak ve mide kanseri riskini azaltmış olacaksınız.

    Siz de bu gıda tüketimleri ile sağlıklı ve fit kalmaya ne dersiniz?
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş